Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zanikające wspomaganie

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#16 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 25.04.2017

Co do ceny diagnostyki to bez komentarza:) Dodam tylko że w niektórych warsztatach diagnostyka jest bezpłatna (co może jest przegięciem w drugą stronę:) )

 

Dzieki za link. Pzdr


  • 0

#17 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1701 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:03, 25.04.2017

Moge spróbowac chociaż nie mam pojęcia o czym mowisz:). Wytlumacz prosze na czym taka diagnostyka polega albo podaj jakis link.

 

Będe dzisiaj u znajomego mechanika który przy innej okazji mi jakies błędy odczytał. Nie wiem czy tym razem jego komputer da rade ale spróbuje. 

 

Na marginesie to nie wiem z czego to się bierze ale byłem w Szczecinie w dwóch nieautoryzowanych warsztatach specjalizujących się w Hondzie i w obydwóch nie potrafią odczytac błedów z mojego samochodu (kwestia rocznika?) a był to w stanie zrobić człowiek który z Hondą jako marką nie ma i nigdy nie miał nic wspólnego używając komputera za "rozsądne pieniądze"... A ASO w Szczecinie za samą diagnostykę biorą 150 zł

 

Niech poczytają nasz wątek o XHorse MVCI + HDS  :) Ja sobie pięknie wyczyściłem wszystkie historyczne błędy jakie miałem pologowane (mam też polifta, produkcja grudzień 2011 ale rocznikowy model 2012). Eee, no zapewne forum oni nie ufają ;-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:05, 25.04.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#18 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:00, 28.04.2017

Hej. 

 

Właśnie wróciłem z ASO. Okazało się, że rzeczywiście błąd jest i go odczytali. Błąd jest opisany jako:

 

EPS trwały kod DTC     12-01     napięcie zasilania silnika (skan wydruku poniżej). 

 

Elektryk (sprawiał wrażenie ogarniętego człowieka) powiedział, że problem polega na tym, że moduł EPS nie odczytuje prawidłowego napięcia zasilania silnika. Jest różnica w odczytach tego napięcia i , jak rozumiem, powinno być koło 14 V a jest 9,25 V (skany wydruków poniżej - osobno wydruk z EPS i PGM-FI(?) )).

 

Mam nadzieje, że po przecztaniu tego co tutaj pisze i przejrzeniu wydruków będziecie wiedzieli o co chodzi bo jako ignorant moge źle dobierać słowa.

 

W związku z powyższym powiedział, że trzeba kupić nowy moduł EPS. Kosztuje on w ASO  4 000 zł (nr częsci 39980-TL3-G05). 

 

Biorąc pod uwagę, że temat zrobił się typowo elektryczny założe go też w odpowiednim dziale. 

 

Macie jakieś uwagi do tej diagnozy? :)

 

Jesteście w stanie powiedzieć, czy musze szukać koniecznie modułu z takim oznaczeniem, czy od przedlifta (i od osamochodu z innym silnikiem) też będzie pasował?

 

8c33f0dc8d3c.jpg

36c7e15f8533.jpg

ccf7c66862e5.jpg

b11729af89f3.jpg

 


  • 0

#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1251 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:16, 28.04.2017

Ten moduł ma kilka śrubek.Skoro jest możliwość ,,zaglądnięcia ,,do środka to ja bym popytał magików elektroników co zajmują  się różnymi modułami.Może już to rozgryźli i koszt naprawy nie będzie duży w porównaniu do nowego elementu.


Ten moduł ma kilka śrubek.Skoro jest możliwość ,,zaglądnięcia ,,do środka to ja bym popytał magików elektroników co zajmują  się różnymi modułami, sterownikami .Może już to rozgryźli i koszt naprawy nie będzie duży w porównaniu do nowego elementu.


  • 0

#20 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1701 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 23
Super

Napisano 19:18, 08.05.2017

Ja bym się przyjrzał połączeniu pomiędzy modułem a akumulatorem - wygląda jakbyś miał tam znaczny spadek napięcia po drodze i to przy braku obciążenia ze strony silnika wspomagania.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:29, 10.05.2017

Znalezienie używanego sterownika o takim samym numerze katalogowym jak mój będzie bardzo trudne wobec tego chce jeszcze podjąć próbę podłączenia innego. W związku z tym mam do Was pytanie.

Czy uważacie, że jest jakieś ryzyko wywołania jakiejś dodatkowej usterki podłaczając sterownik o innym numerze katalogowym (oczywiście mówie ciągle o sterowniku do Accorda VIII), czy jedyne ryzyko polega na tym, że może on nie zadziałać?

Pytam bo używki moge juz kupić za kilkadziesiąt złotych i chętnie zamówiłbym jakieś dwie o zbliżonym oznaczeniu do mojego i spróbował podłaćzyć. Jak nic to nie da to zamówie nowy. 


  • 0

#22 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1701 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 23
Super

Napisano 13:25, 10.05.2017

Uszkodzenia - nie przypuszczam. Coś raczej może nie działać poprawnie bo on współpracuje z wieloma innymi subsystemami samochodu (choćby z LKAS) ze względu na 'zaawansowaną inteligencję' jaką mamy tam na pokładzie ;-) To nie jest takie proste jak wspomaganie hydrauliczne :-)

Podobna faza jest np. z pompami ABS w VII - wszystkie niby wyglądają identycznie ale różnią się oprogramowaniem i nie zamienisz z kombi do sedana i odwrotnie bo będziesz miał błędy wynikające z innej ilości impulsów na obrót koła z tylnych kół.

Więc naprawdę ciężko przewidzieć, usterki pomp ABS są częstsze i problem jest szerzej znany.

Zastanawia mnie cały czas jak to jest że sterownik raportuje Ci zaniżone napięcie zasilania - to na pewno nie jest jakiś brak styku na trasie pomiędzy akumulatorem a sterownikiem ? Żeby nie było że założysz inny i będzie to samo. Ile kosztuje nowy ? Może warto dać jakiemuś specowi od elektroniki samochodowej ten sterownik żeby go obejrzał ?


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#23 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 10.05.2017

LKAS nie mam ale zdaje sobie sprawę ze i tak może być problem. W aso powiedzieli ze mój sterownik jest niezamienialny tzn. nie ma takiej sytuacji ze ta sama czesc była produkowana przez innego producenta lub w innym roku i ma przez to inne oznaczenie. Co do elektronika to mam taki problem ze jak dzwoniłem do takiego który ma dobre opinie to powiedział ze się nie podejmie. Sprobuje jeszcze poszukać. Generalnie jednak nie jestem w ogóle pewny czy dobrze ta diagnoze elektryka wyjaśniłem bo to kompletnie nie moja działka. Nie wiem tez czy Ci to wyjdzie patrząc na te zdjęcia które wkleiłem

Nowy 4k w aso, 3k w haparts przy sprowadzaniu z japonii na koniec czerwca.

Ja doszukałem się na forach civica ze tam ta usterka się niby zdarzała. Ogólnie elektryk w aso tez powiedział ze nie jest to nic popularnego. To znaczy ze mam szczęście...

Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 18:14, 10.05.2017

  • 0

#24 grinmint

grinmint
  • Klubowicz
  • 470 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:13, 10.05.2017

Śledzę ten temat od samego początku i nasuwają mi sie dwie możliwości
Robiłeś test akumulatora? w civic 2011r jak padła cela w akumulatorze napiecie ładowania było 14v ale żarła tyle prądu że też znikało wspomaganie. Druga opcja moim zdaniem to problem ze stykiem lub jakimś punktem masowym. Osobiście podmieniłbym akumulator z innego auta i sprawdził czy problem powraca. Następnie masy. Jak jest 14v a sterownik widzi 9 to ewidentnie problem jest z połączeniem do masy.

Użytkownik grinmint edytował ten post 19:26, 10.05.2017

  • 0

#25 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1701 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 23
Super

Napisano 20:09, 10.05.2017

Jak patrzę na schemat EPS w ESM to ścieżka zasilania jest stosunkowo prosta - w głównej skrzynce bezpieczników bezpiecznik EPS 70A i z niego przewód prosto do sterownika do styku A2 (to musi być naprawdę gruby przewód). Więc miejsc gdzie jest slaby styk nie ma za wiele a przy takich prądach to nawet niewielki brak kontaktu to problem. No i jeszcze w samym sterowniku jest przekaźnik odłączający zasilanie, może być też w nim wina. No i akumulator.

Przy takiej cenie nowego sterownika jest o co powalczyć.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#26 grinmint

grinmint
  • Klubowicz
  • 470 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:26, 10.05.2017

Też tak uważam. W civicu czesto pomaga dobre wyczyszczenie klem i zacisków, pomiar ładowania, oraz czyszczenie kostek przy maglu. Można by sie pokusić i przeczyścić styki bezpiecznika. Musi to zadziałać. Może kolega trafia na złą wolę mechaników ( niechce mi się ) przy tym co jest na schemacie i takich prądach utlenianie sie styków to bedzie oczywisty problem. Popatrzyłem teraz u siebie na kostkę zasilającą silnik magla to już widać biały nalot na stykach.
  • 0

#27 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 10.05.2017

W sumie to co piszecie jest dosyć optymistyczne więc musze spróbować. Musze tylko znależć jakiegoś dobrego elektryka/elektronika. Na razie tak na prawde jedyny który to sprawdzał to elektryk z ASO w Szczecinie.  Ten który się nie podjął to akurat wydawał się bardzo uczciwy i fachowy gość tylko powiedział że specjalizuje się w kilku niemieckich markach dlatego odpowiedzialnie odmówił, przy czym ja mu mówiłem o ewentualnej naprawie sterownika, a to jednak znacznie wyższa półka. Komukolwiek bym to dał to wydrukuje co tutaj piszecie:), przy czym myśle że z samym akumulatorem powinno być wszystko w porzadku bo wymieniałem go w tą zimę na Yuasę. 


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 20:44, 10.05.2017

  • 0

#28 grinmint

grinmint
  • Klubowicz
  • 470 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:18, 10.05.2017

Od razu elektyk ci potrzebny. Podjedź do marketu kup małą szczotkę drucianą, spray do czyszczenia styków np ( Kontakt) zdejmij klemy, wyczyś piny akumulatora aby sie zrobiły jasne ciemno srebrne. Wyczyść klemy. Na ścianie grodziowej za silnikiem masz magiel na górze magla bliżej strony pasarzera ( cały czas mówimy o komorze silnika ) masz białą wtyczkę to wniej tkwi problem. Rozpinasz czyścisz styki małym płaskim śrubokrętem na który zakładasz papier ścierny np 400. Potem spryskujesz ( kontaktem ). Zapinasz wtyczkę, zakładasz klemy. I na 99% cieszysz się wspomaganiem. Jak nie zadziała bedziemy myśleć dalej. Koszt 15 zł i trochę twojej inwencji. Co do akumulatra zrób pomiar napięcia na zgaszonym aucie i na dopalonym. Może alternator nie domaga i stąd spadki napięcia. Bez tych dwóch pomiarów na razie skup sie na poprawie styków.

Użytkownik grinmint edytował ten post 21:22, 10.05.2017

  • 0

#29 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1701 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 23
Super

Napisano 21:24, 10.05.2017

Właśnie biała wtyczka przy silniku maglownicy to zwykle powoduje błąd związany z nierównym rozpływem prądu między fazami silnika lub zbyt niskim prądem silnika. A tu widać za niskie napięcie zasilające, to coś przed falownikiem musi być.

Jeszcze pin A1 sterownika czyli masa falownika idąca gdzieś do nadwozia warto sprawdzić.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:27, 10.05.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#30 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 10.05.2017

Piękną wizję przedstawiacie:) w takim razie spróbuje. Możecie  na jakimś zdjęciu pokazać o jakiej białej wtyczce mówimy?


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 21:51, 10.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

IPB Skin By Virteq