Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana kąta wyprzedzania zapłonu (Wariator LPG)

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:39, 17.04.2017

W jaki sposób mogę zmienić kąt wyprzedzania zapłonu ?
  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:16, 17.04.2017

Jedynie poprzez modyfikacje ecu (tylko programowo), innej opcji nie widze, a co sie dzieje, ze sie ku temu sklaniasz?


  • 0

#3 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:27, 17.04.2017

Zastanawiałem się czy wówczas LPG lepiej by się sprawowało z racji dłuższego czasu spalania.
  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:37, 17.04.2017

Dla lpg rzeczywiscie jest to korzystne. Chociaz w naszych silnikach mamy korekcje kata zaplonu poprzez czujnik spalania stukowego, ktory teoretycznie powinien przyspieszac zaplon w okolice granicy spalania stukowego, w zaleznosci od jakosci lub rodzaju paliwa.


  • 0

#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:57, 19.04.2017

Korekta zapłonu jest tylko jak zalejesz lipne paliwo i silnik zacznie stukać.

Jak zalejesz lepsze paliwo to komputer nie przyspieszy zapłonu ponad to co ma zapisane w mapie zapłonowej.

Najtaniej zapłon można przyspieszyć poprzez zastosowanie wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu jak np STAG TAP-03.


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:58, 19.04.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:57, 11.06.2018

Panowie montowaliście ktoś taki wariator? Wyniki są zachęcające 

Ciekawe ile dałoby to w K20Z2


  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:57, 28.11.2018

Podbijam - panowie orientujecie się który czujnik służy tak naprawdę do inicjowania zapłonu? Może dałoby się go lekko przesunąć? 


  • 0

#8 awadam

awadam
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:kobyłka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 29.11.2018

Ralfi2000 zmieni Ci ten kat i będziesz pan skakał ze szczęścia jak ja i inni ;) mija rok od modyfikacji jakich Ralf mi dokonał :) będę musał się w końcu rozpisać się Ale nie w tym wątku pzdr
  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:36, 29.11.2018

Zapewne, ale mam 2.0 więc reflash niewiele daje. Zresztą, większość tego do czego odnosi się reflash to zamiana kąta zapłonu. Jeśli dałoby się go zmienić przekręcając któryś czujnik, to zrobiłbym to w chwilkę u siebie na miejscu. 


  • 0

#10 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:43, 29.11.2018

W accordzie kątem zapłonu steruje komputer i w zależności od obciążenia zmienia się sam w odpowiednim zakresie. Przestawiam takie coś za pomocą programu, ale przy kiepskim lpg nie ma to dużego znaczenia . Jak ugracie 1-2 kuce to zmiana jest minimalna i nie odczuwalna, czyli tak zwane 3 % to błąd hamowni... Lepiej jest założyć  dobrą instalację LPG z OBD2, czyli 200-300 zł więcej zapłacić i mieć spokój z gazem niż kombinować przyrost mocy 1 kucyk za 500 zł


  • 0

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:09, 29.11.2018

Krzysiek, orientujesz się do którego czujnika bazuje się ECU sterując zapłonem? Czujnik jest na wałku rozrządu czy kole zamachowym? Ja mam cały czas na myśli przyśpieszenie zapłonu bez modyfikacji ECU. 


  • 0

#12 ralfi2000

ralfi2000
  • Partner HAKP
  • 236 postów
  • Skąd:Torun / Wwa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:18, 17.12.2018

Czujniki są na sztywno zamontowane w głowicy i bloku, nie przesuniesz ich. A Reflash nie dotyczy tylko kąta wyprzedzenia zapłonu, bo zmienia też mapy iVTECa, bo z samego zapłonu dużo nie ugrasz. A zazwyczaj zapłon jest za słaby i na benie i na lpg, stąd przyrost paru niuta i konia. Ale tak jak muzyczka mówi, lpg nie jest u nas na tyle wspaniałe, żeby wychodziły lepsze wyniki mocy niż na benzynie i kropka. Co najwyżej może uda się dobić do wartości mocy jakie silnik generuje na pb. A mapy w tym silniku tylko programem, aparatu zapłonowego nie obrócisz, jak w D serii :)


  • 0

Reflashe/custom remapy, K24/K20, strojenia, EMU,Hondata,Crome, chiptuning i inne cuda: https://www.facebook...77707015783366/

Reflash  K24A3, K24Z3, K20A6, R18, N22A1 i wiele innych

  Zapraszam PW


#13 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:00, 17.12.2018

a czujnik troszeczkę na siłe przekręcić i przykręcić? pewnie ma jakiś tam "luz montażowy" ? Myślenie życzeniowe.. 


  • 0

#14 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:01, 18.12.2018

Ale co wy nie rozumiecie. To nie stara honda zeby czyms krecic i ustawiac.
Tu sterownik ciagle zmienia sobie kat wyprzedzenia.
Na sile prosicie sie o problemy a potem ktos placze bo cos sie zepsulo.
Bo w starym maluchu sie zaplonem krecilo zeby jechalo na tanim paliwe z 86 oktanami.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#15 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:24, 06.09.2020

Minęły dwa lata ostatniego wpisu. Czy może ktoś z was z zamontowany taki wariator w VII?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq