Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Czy to zużyty przegub wewnętrzny czy mechanizm różnicowy?

VI przegub wewnetrzny mechanizm roznicowy wewnętrzny różnicowy zużyty zuzyty

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tao

Tao
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 15.04.2017

Witam serdecznie,

 

Przejdę do konkretów. Od jakiegoś czasu walcze z dźwiękiem przypominającym takie głuche buczenie, wycie dochodzące gdzies z okolic lewego przedniego koła, czuje delikatne mrowienie na kierownicy i pedałach. Wycie i mrowienie pojawia się od 60km/h, przy 80km/h jest najgłośniej. Później przy 100km/h troche słabnie, a przy 120km/h delikatnie zaczyna wibrować kierownica i czuje, że idzie to z lewego koła.

 

Więc tak co zostało zrobione? Wymieniłem zwrotnice, piastę, łożysko koła, łożysko podpory półosi i nic. Teraz podejrzenie padło na przegub wewnętrzny, ponieważ zauważyłem, że gdy wrzuce bieg wsteczny i rusze gwałtownie to słychać pojedyncze, metaliczne klikniecie, to samo jak dam zrywa do przodu. Druga sprawa - podnieśliśmy samochód na lewarku, rozpedziliśmy lewe koło do 60km/h i zauważyłem że półośka, ktorą idzie z piasty do przegubu wewnętrznego faluje przy tym wewnętrznym przegubie wlaśnie. Czy zużyty przegub wewnętrzny powoduje falowanie półosi i buczenie/wycie we wnętrzu auta? Przy 60km/h na podniesionym lewym kole autem zaczyna mocniej wibrować (może to ta falująca półośka daje takie bicie?).

 

Straszą mnie, że siada mi mechanizm różnicowy. Sprawdziłem czy są jakieś luzy w skrzyni, w tych gniazdach gdzie wchodzą półośki i jest sztywno. Dodam, że biegi wchodzą czysto, olej jest w skrzyni i nie ma opiłków. Dźwięk nie zmienia się na którymkolwiek biegu, na luzie też nie. Na postoju oczywiście nic nie slychać.

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 18:41, 15.04.2017

Raczej obstawiał bym przegub wewnętrzny, na forum znajdziesz wiele tematów z tą usterką  (szczególnie szukając po VII genie). Wibracje w określonych przedziałach zazwyczaj wskazywały przegub. Moja propozycja to po kosztach zakupić używany wewnętrzny wraz z półosią używkę i podmienić. Jeśli mocno ci faluje to nie wiadomo czy półośka już się nie skrzywiła. osobiście przy takim zabiegu od razu proponuje pomyśleć o nowym zewnętrznym aczkolwiek co do tego zdania będą podzielone.   (żeby nie było zewnętrzny tylko ze względu na możliwą zgiętą półoś która pewnie w tyłek mu dała - o ile jest krzywa).

Mechanizm różnicowy raczej w skrzyniach w VI genie jest dość trwały więc zostawił bym go na koniec. 

P.S koła wyważałeś i sprawdzałeś ? 


  • 0

#3 Tao

Tao
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 15.04.2017

Dzieki za szybką odpowiedź. Sugerowałem ojcu, że półośka może być krzywa, to stwierdził, że sama się wykrzywić nie mogła, chyba, że ktoś by w nią cięzkim młotem walil. Ona faluje tak jakby przy tym przegubie wewnetrznym, a reszta chodzi jakby równo wiesz? A nie lepiej kupić nowy przegub wewnętrzny? Widziałem, ze są po 190zł

 

P.S. - koła wyważone, sprawdzone i podmieniane. Jeżdziłem na zimówkach i podczas tych prac i szukania usterek wrzuciłem letnie i to samo. Dodam, że to odczuwam tylko z tego koła lewego, gdzieś z lewej strony.


Użytkownik Tao edytował ten post 18:48, 15.04.2017

  • 0

#4 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:43, 15.04.2017

Osobiście bym kupił od zaufanego sprzedawcy z forum używkę wraz z półosią tak żeby nie był rozdzielony. Nowe zamienniki często wytrzymują mniej niż używane ori. 

Ja już się na zamiennikach kiedyś przejechałem i obecnie tam gdzie można to idą używki ori. Raz że potrafią więcej wytrzymać a dwa że cena jest zdecydowanie lepsza. A gwarancja że przejedziesz dużo na zamienniku jest taka sama jak na używce ori czyli loteria. 

Trochę twój ojciec ma racji iż sama się wykrzywić nie mogła ale niestety tylko trochę. 

Otóż mogła dostać strzała np waląc kołem o krawężnik na skręconych, mogła oberwać sowicie z jakiegoś kamienia, przegub zewnętrzny/wewnętrzny padnięty mógł ją też wykrzywić, jak trafiła się słabsza partia to nawet zrywanie na jedynce mogło ją naruszyć, nawet uwalona mocniej zbieżność powoduje na niej przeciążenia itp. przyczyn może być wiele.


  • 0

#5 Tao

Tao
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:45, 15.04.2017

W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak wziąć półośkę na tokarke i ją sprawdzić, dobrze mówię? Jeśli jest równa trzeba będzie poszukać przegubu ;) podobno cięzko dostać używkę?


  • 0

#6 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:52, 15.04.2017

Tez mialem pojedyncze stukniecie jak ruszalem ze zrywem i na wstecznym , wymiana przedniej dolnej tulei wachacza zalatwila sprawe 😉

Użytkownik darioo55 edytował ten post 21:53, 15.04.2017

  • 0

Czarne jest piękne !!!


#7 Tao

Tao
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 15.04.2017

To na pewno nie chodzi o tulejki ;) jest to charakterystyczny stuk, typowy dla przegubu wewnętrznego, który ma luz ;)


  • 0

#8 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:56, 16.04.2017

Nie ma możliwości, żeby półośka się skrzywiła od uderzenia kołem w krawężnik.

Stuknięcie może być od przegubów i od mechanizmu różnicowego, wibracje raczej tylko od przegubów. Jeśli słyszysz to kliknięcie w środku podczas zmiany kierunku jazdy przód-tył, to jest już źle i mechanizm różnicowy może mieć duży luz.


  • 0

#9 Tao

Tao
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:48, 16.04.2017

A te kliknięcia nie występują na skutek luzu na tym lewym przegubie wewnętrznym? Bo sprawdzałem go dokładnie i są luzy nie tylko przy obracaniu w lewo i prawo, ale także gdy poruszy się go do góry i do przodu. Dodam, ze półośki w gniazdach skrzyni biegów z lewej jak i z prawej strony siedzą sztywno i luzów nie ma.

 

A do tego te wibracje, mrowienia i falująca półośka (ta przy lewym kole, nie ta, która idzie poziomo do skrzyni). No nic, wymienie ten przegub, albo całą kompletną półośkę i zobaczymy. Jak to nie pomoże to chyba będzie skrzynia.


Użytkownik Tao edytował ten post 07:50, 16.04.2017

  • 0

#10 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 13:59, 16.04.2017

Nie ma możliwości, żeby półośka się skrzywiła od uderzenia kołem w krawężnik.

Stuknięcie może być od przegubów i od mechanizmu różnicowego, wibracje raczej tylko od przegubów. Jeśli słyszysz to kliknięcie w środku podczas zmiany kierunku jazdy przód-tył, to jest już źle i mechanizm różnicowy może mieć duży luz.

 

Oczywiście że jest możliwość, wszystko idzie tzw reakcją łańcuchową, uderzenie może wpłynąć na sworzeń/przegub a przegub bezpośrednio na półoś. Jak od uderzeń uszkodzisz w przegubie wewnętrznym "talerze" i będzie miał bicie na półosi to jak najbardziej przy dłuższej jeździe może się półoś skrzywić. 

Jak dla mnie to najmniejszą linią oporu wymienić przegub z półosią. 

Jak jest opcja sprawdzenia na tokarce półosi to dodatkowy plus. 

Tylko trzeba uważać żeby nie pokrzywić pierścionków zabezpieczających po końcach przy ich ściąganiu bo później biada jest żeby poskładać to z powrotem.


  • 0

#11 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:31, 16.04.2017

Ja tego nie widzę, tzn. nie bez uszkodzenia reszty zawieszenia i koła najpierw.

 

W każdym razie, temat lewego przegubu i podpory na forum jest często poruszany. Jak lewy lata, to jest do wymiany minimum "korpus" i wielowypust podpory, czyli w praktyce komplet, bo wymiana jednego elementu nic nie da, będzie dalej latać albo się wyrobi po chwili znowu. Może być do wymiany też łożysko podpory, jeśli lata.

Ja mam nowe łożysko, a podpora z przegubem jest skręcona i sklejona klejem do metalu. Od tamtej pory sztywne jak kamień i zero bicia z lewej strony. Wolę tak niż żonglować używanymi półośkami, które też sprzedają powyrabiane.


  • 0

#12 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:34, 17.04.2017

Może być ten przegub. Ojciec kiedyś miał w sharanie tak że nie szło jechać. Jak się satelity skilinowały to cała karoserią trzęsło przy przyspieszaniu i jeździe ze stałą prędkością. Później zmieniliśmy stronami półosie to trzepało przy hamowaniu silnikiem. Wyszło ciąganie przyczepy.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przegub, wewnetrzny, mechanizm, roznicowy, wewnętrzny, różnicowy, zużyty, zuzyty

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq