Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

falowanie obrotow po czyszczniu przepustnicy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 01:27, 24.01.2019

Bez foty raczej nie da rady sobie tego wyobrazić, bo tam jest sporo otworków :D jak faluje, to ewidentnie lewe powietrze. Sprawdź, czy na starej jest to samo ;) jak tak, to uszczelka, która i tak musisz dać nową. Co było przyczyną wymiany przepustnicy? :> tam nie ma czegoś takiego jak 'fabryczna maź' :D to jest nagar z oparów oleju i innego syfu, który przedostaje się do dolotu. Motylek powinien być czysty jak lustro w łazience :D wrzuć fotkę, jak masz to wszystko spięte, łącznie z kolektorem ssącym i wężykami, a na początek daj po prostu nową uszczelkę pod przepustnicę i sprawdź, czy nie naciągnąłeś przypadkiem linki od gazu ;)
  • 0

#17 buczi

buczi
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:01, 06.02.2019

Bez foty raczej nie da rady sobie tego wyobrazić, bo tam jest sporo otworków :D jak faluje, to ewidentnie lewe powietrze. Sprawdź, czy na starej jest to samo ;) jak tak, to uszczelka, która i tak musisz dać nową. Co było przyczyną wymiany przepustnicy? :> tam nie ma czegoś takiego jak 'fabryczna maź' :D to jest nagar z oparów oleju i innego syfu, który przedostaje się do dolotu. Motylek powinien być czysty jak lustro w łazience :D wrzuć fotkę, jak masz to wszystko spięte, łącznie z kolektorem ssącym i wężykami, a na początek daj po prostu nową uszczelkę pod przepustnicę i sprawdź, czy nie naciągnąłeś przypadkiem linki od gazu ;)

 

Cześć,
przyszedł czas regulacji zaworów więc sobie pomyślałem, że nigdy nie czyściłem egr plate. I zabrałem się za robotę, zawory, egr plate, egr, krokowiec i przepustnica. Oczywiście uszczelka pod przepustnice nowa (krokowiec stara bo nie miałem). Wszystko ładnie złożyłem jak sztuka nakazuje i pojawił się problem. Po odpaleniu ma problem utrzymania 700rpm, a po pełnym nagrzaniu obroty falują od 1000-1500rpm. Gdzieś wyczytałem, że to wina przepustnicy, a że miałem blisko i tanio to po prostu ją kupiłem. Ale działam na starej. Linka gazu na pewno nie jest za mocno naciągnięta, ponieważ ją całkowicie zdjąłem.

Dzisiaj w końcu miałem czas i wyregulowałem motylek przepustnicy aby nie było żadnego prześwitu. Po zasłonięciu przepustnicy całkowicie silnik gaśnie, po zasłonięciu samego wlotu do krokowca także silnik gaśnie. Więc to nie jest wina lewego powietrza. Obecnie stawiam na krokowca lub egr. Miałem jeszcze wrzucić zdjęcia parametrów z hdsa na postoju i podczas jazdy ale lapek nagle odmówił posłuszeństwa.

Oto zdjęcia:

https://photos.app.g...9HiZtDMC8FLkNW9

 


  • 0

#18 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 01:27, 07.02.2019

Jak silnik gasnie po zatkaniu otworu od krokowca w przepustnicy, to jest ok ;) obroty moga falowac z kilku powodow.
Czasami styki na wtyczkach osprzetu nie stykaja jak nalezy, krokowiec lubi sie podwiesic jak byl czyszczony benzyna, albo wd40, tak samo w przypadku egr (da rade je sprawdzic dokladnie, jeszcze przed zamontowaniem, specjalnym sprzetem podajac napiecie na wtyczke :D ). czasami wezyki dolotu pekaja tak, ze tego nie widac (na zdjeciach wygladaja ok, ale najlepiej kazdy z osobna zdjac i dokladnie obejrzec ;) ) i tak jak gdzies wyczytales :D czasami winny jest MAP sensor na przepustnicy (podczas czyszczenia, nalezy go zabezpieczyc tak, zeby nic sie do niego nie dostalo, bo latwo go uszkodzic) ;) no i profilaktyczny reset kompa na rozgrzanym silniku i procedura nauki wolnych obrotow nie zaszkodzi. No i podczas jazdy mozna z logow ogarnac, czy wszystko jest wykrywane jak sie nalezy i czy odpowiednio reaguje podczas podawania napiecia przez ECU (o ile napiecia sa w normie) ;)
  • 0

#19 buczi

buczi
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:35, 07.02.2019

Jak silnik gasnie po zatkaniu otworu od krokowca w przepustnicy, to jest ok ;) obroty moga falowac z kilku powodow.
Czasami styki na wtyczkach osprzetu nie stykaja jak nalezy, krokowiec lubi sie podwiesic jak byl czyszczony benzyna, albo wd40, tak samo w przypadku egr (da rade je sprawdzic dokladnie, jeszcze przed zamontowaniem, specjalnym sprzetem podajac napiecie na wtyczke :D ). czasami wezyki dolotu pekaja tak, ze tego nie widac (na zdjeciach wygladaja ok, ale najlepiej kazdy z osobna zdjac i dokladnie obejrzec ;) ) i tak jak gdzies wyczytales :D czasami winny jest MAP sensor na przepustnicy (podczas czyszczenia, nalezy go zabezpieczyc tak, zeby nic sie do niego nie dostalo, bo latwo go uszkodzic) ;) no i profilaktyczny reset kompa na rozgrzanym silniku i procedura nauki wolnych obrotow nie zaszkodzi. No i podczas jazdy mozna z logow ogarnac, czy wszystko jest wykrywane jak sie nalezy i czy odpowiednio reaguje podczas podawania napiecia przez ECU (o ile napiecia sa w normie) ;)

Mam filmik z hdsa
 


Użytkownik buczi edytował ten post 12:37, 07.02.2019

  • 0

#20 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:35, 09.02.2019

MAP 25-30 kPa + TP -1.8* ???
Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepustnicy, obroty powinny być wtedy równe, ale zawyżone (wywali Check'a, ale tym się nie przejmuj :D normalna reakcja ECU).

Sprawdź, czy w ogóle czujnik TP reaguje na gaz i czy w jednej pozycji MAP sensor utrzymuje stałą wartość (+/- 1 kPa to jest max odchyłu). Dla przykładu:
TPS - 4,5 % ... IACV 3,5 % ... MAP 26 kPa ... ~ 1850 obrotów.
U Ciebie MAP lata jak chce od 25, do 30 kPa, co nie jest normalne, chyba, że trącasz linkę gazu ręcznie, ale wtedy czujnik TP nie stał by na -1.8* (w ogóle to powinien być w stopniach na +).
Jak po odpięciu wtyczki od przepustnicy dalej będą cyrki, to coś jest nie halo z motylkiem i tamtędy dostaje się lewe powietrze (ciężko to ogarnąć, bo nie za bardzo idzie zatkać przepustnicę tak, żeby IACV dalej dostawał powietrze  :zoltek: ale przy procentowym otwarciu przepustnicy, obroty powinny być w miarę stałe ;) ).

Dla obrotów jałowych powinieneś mieć wartości zbliżone do tych poniżej:
TPS: ~ 0,5*
IACV: ~ 6,75 %
MAP: ~ 31 kPa
Obroty: ~ 750


Jak po odpięciu wtyczki od przepustnicy rozwiąże się problem falowania, to MAP sensor może być uwalony (teoretycznie da radę to ogarnąć, ale kupa z tym roboty :diabelmruga: ), albo wtyczka nie styka tak jak się należy (przeważnie, to jest uwalony MAP podczas czyszczenia :diabeljezyk: ).


  • 0

#21 buczi

buczi
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:09, 02.03.2019

MAP 25-30 kPa + TP -1.8* ???
Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepustnicy, obroty powinny być wtedy równe, ale zawyżone (wywali Check'a, ale tym się nie przejmuj :D normalna reakcja ECU).
Sprawdź, czy w ogóle czujnik TP reaguje na gaz i czy w jednej pozycji MAP sensor utrzymuje stałą wartość (+/- 1 kPa to jest max odchyłu). Dla przykładu:
TPS - 4,5 % ... IACV 3,5 % ... MAP 26 kPa ... ~ 1850 obrotów.
U Ciebie MAP lata jak chce od 25, do 30 kPa, co nie jest normalne, chyba, że trącasz linkę gazu ręcznie, ale wtedy czujnik TP nie stał by na -1.8* (w ogóle to powinien być w stopniach na +).
Jak po odpięciu wtyczki od przepustnicy dalej będą cyrki, to coś jest nie halo z motylkiem i tamtędy dostaje się lewe powietrze (ciężko to ogarnąć, bo nie za bardzo idzie zatkać przepustnicę tak, żeby IACV dalej dostawał powietrze :zoltek: ale przy procentowym otwarciu przepustnicy, obroty powinny być w miarę stałe ;) ).
Dla obrotów jałowych powinieneś mieć wartości zbliżone do tych poniżej:
TPS: ~ 0,5*
IACV: ~ 6,75 %
MAP: ~ 31 kPa
Obroty: ~ 750

Jak po odpięciu wtyczki od przepustnicy rozwiąże się problem falowania, to MAP sensor może być uwalony (teoretycznie da radę to ogarnąć, ale kupa z tym roboty :diabelmruga: ), albo wtyczka nie styka tak jak się należy (przeważnie, to jest uwalony MAP podczas czyszczenia :diabeljezyk: ).

Cześć,
Rozwiązałem problem z falujacymi obrotami. Powodem falowania obrotów był iacv. Podmieniłem zawór i jak ręką odjął. Okazało się, że po moim czyszczeniu zawór w ogóle stanął i nawet srubokretem nie mogę go otworzyć, wrzuciłem go w benzynę i sprawdzę co dalej. Myślę, że działał zero jedynkowo i dlatego nie mógł wyregulować wolnych obrotów.
Dla potomnych, uważajcie czym czyscicie przepustnice i kroków, bo można narobić więcej szkód jak pożytku.

Dziękuję za wszelką pomoc.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 18:02, 02.03.2019

na filmiku widać, że komp chciał go regulować, ale nie dawał rady ;) (a ja na to nie zwróciłem uwagi, bo skupiłem się na MAP'ie  :cyklop: ) dobrze, że do tego doszedłeś :) ale na przyszłość polecam skorzystać z programu robiącego wykresy, bo ciężko wyłapać anomalie na samych cyferkach :D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq