Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszkodzona szpilka w piaście przedniego koła

VII szpilka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 bieryl

bieryl
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 13.04.2017

Witam wszystkich,

 

Podczas ostatniej wymiany opon z zimowych na letnie okazało się, że mam uszkodzoną szpilkę w piaście przedniego koła - zarówno gwint szpilki jak i nakrętki był uszkodzony. 

Serwis wymieniający opony stwierdził, że uszkodzenie jest związane z normalnym zużyciem części i dość często się zdarza. Oczywiście zaproponowali mi wymianę szpilkę za którą miałbym zapłacić prawie 200 zł i mam się zgłosić po świętach bo teraz nie mają czasu...

Czy ktoś z Was miał może podobną sytuację?

Jak dla mnie uszkodzenia szpilki i nakrętki wyglądają na mechaniczne. Ciężko mi uwierzyć, że jest to kwestia eksploatacji. Co prawda samochód ma już 10 lat, ale od nowości był garażowany. Na zimę i lato posiadam osobne komplety kół wraz z kompletami nakrętek. Przebieg samochodu jak na wiek jest bardzo niewielki - trochę ponad 60 tys. km

 

Poniżej załączam zdjęcia uszkodzenia

8f362dd3b7bb4.jpg

 

e5d08fbebbb57.jpg


  • 0

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:46, 13.04.2017

Zakład ma naprawić za darmo, bo młody popsuł. Tak to jest jak się wkłada nakrętkę w nasadkę i dokręca. Najpierw nakręca się palcami nakrętki a potem pneumatykiem. Chcą Ciebie skasować 200zł bo wiedzą, że piastę trzeba wyjąć, a jest sposób żeby to zrobić bez zdejmowania piasty. Ew. oponiarze niewinni jak przedtem było coś robione przy tym kole u mechanika. Jak ktoś wychowany na niemieckich autach, gdzie są śruby a nie nakrętki to tak się dzieje. Wkładają śrubę w pneumatyka i sruuu. Najczęściej to się dzieje przy dokręcaniu pierwszej nakrętki.

 

Sposób na wymianę szpilki

http://www.fotosik.p...cz/album/521209


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#3 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:20, 13.04.2017

Jeszcze chca zedrzec za wymiane :-D

Ps. Jak cos to nie kupuj zadnej innej niz pod honde mimo tego ze gwint moze byc taki sam. Kiedys nie mogac znalezc pod honde wzialem od forda... wszystko fajnie podeszlo choc ciasno. Po jakims czasie zjechalem gwint i musialem wymienic ta sama. Mialem juz hondowska, ale byla za luzna bo wczesniejsza fordowska majac trzpien szerszy wyrobila gniazdo w piascie i trzeba bylo kolejny raz zastosowac fordowska.

Ps2. Wymiana w sumie jest prosta - zreszta zdjecia wszystko przedstawiaja ;-)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik soul edytował ten post 21:21, 13.04.2017

  • 0

#4 bieryl

bieryl
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:49, 13.04.2017

W tym samym zakładzie wymieniałem opony od paru sezonów, w między czasie nie robiłem żadnych innych napraw, więc uszkodzenie mogło powstać tylko u oponiarzy. Chciałem potwierdzić czy inne osoby mają takie same spostrzeżenie co do przyczyny uszkodzenia szpilki - oczywiście właściciel zakładu idzie w zaparte że to zużycie, bo już nie robią takich samochodów jak kiedyś... :)

 

Dzięki za wasze opinie i instrukcję. Wymianę jednak wykonam u innego mechanika, a od oponiarzy będę próbował odzyskać kasę za uszkodzenie.

 

Szpilkę już kupiłem w ASO - koszt oryginalnej to 22 zł. Co ciekawe u oponiarzy szpilka kosztowała ponad 30 zł i to pewnie jeszcze był jakiś zamiennik.

Z ciekawości też spytałem jaki jest koszt wymiany w ASO - 333 zł :) 


  • 0

#5 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:48, 20.04.2017

Wg mnie wina tylko i wyłącznie oponiarzy. Nie ma takiej możliwości naturalnego zużycia, zwłaszcza przy zdjęciach, jakie pokazałeś. Warsztat dał ciała i próbuje przerzucić koszta. Powinno być, jak napisał Pablo. Nakrętka na paluchy, nasadzić ręcznie, przekręcić i dopiero pneumat. Ze zdjęć wynika, że był od razu pneumat, bez przymierzenia nawet.


  • 0

#6 Marsyl

Marsyl
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:z kątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 21.04.2017

Jak wymiana takiej szpilki ma się w Accordzie VIII gen ?

Więcej bawienia się jest z tym ?


  • 0

#7 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:25, 22.04.2017

Dobry kit wciskają ze zużycie części. haha to dlaczego tylko ta jedna jest zużyta a nie wszystkie. Przecież mają taki sam przebieg czy ilość przykręconych i odkręconych nakrętek. 
Wulkanizatorzy uszkodzili i teraz na swoim błędzie chcą zarobić. Nie daj się tylko walcz o swoje. 


  • 0

CB9 CB7 CC1


#8 Marsyl

Marsyl
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:z kątowni
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 24.04.2017

Panowie wie ktoś? Wymieniał już ktoś z Was?

Jak wymiana takiej szpilki ma się w Accordzie VIII gen ?

Więcej bawienia się jest z tym ?


  • 0

#9 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:32, 24.04.2017

http://allegro.pl/pi...6796007587.html


  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:59, 25.04.2017

To wina pneumatu.Nie wprowadził ręcznie tylko założył na pneumat przy,,,,, nie ułożyło się na gwincie i lipa.Nawet nie poczuł bo pneumat ma siłę i zrobił robotę.Nic nowego .Na palcach można policzyć ,,gumiarzy,, co dokręcają śruby na klucz dynamometryczny z odpowiednim momentem.


  • 0

#11 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:08, 25.04.2017

Panowie wie ktoś? Wymieniał już ktoś z Was?

Jak wymiana takiej szpilki ma się w Accordzie VIII gen ?

Więcej bawienia się jest z tym ?

 

Nie byłem przy tym ale meches wymieniał mi 2 sztuki w zeszłym tygodniu. MOŻNA wymienić "metodą" z VIIgen - szlifując kołnierz...


  • -2





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szpilka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq