Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Odporność na wiatr boczny

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 24.04.2017

Miałem kilka rodzajów opon w 7genie, na jednych było gorzej na innych lepiej. Generalnie jak mówię-asymetryczne wypadało lepiej.
A to że gabaryty maja znaczenie to oczywistość, 8gen jest wiekszh
  • 0

#17 bono

bono
  • Forumowicz
  • 296 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:215 KM / 446 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V III
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:07, 29.04.2017

Moje CM 2 idzie jak po sznurku, boczne podmuchy jakas ja nie ruszaja...a mam porownanie z nowa octavia, ktora tanczy po jezdni jak pijany zajac.. Wogole tak obok tematu, gdzie te czasy, kiedys mialem bardzo obnizonego civic eg5. Na autostradzie przy 220, tak szedl przyklejony, ze az do tej pory pamietam te jazde, a minelo juz kilkanascie lat :) takze niestety wysokosc auta, zawieszenia, masa własna czy profil opony znaczaca wyplywaja na zachowanie auta przy bocznych podmuchach.


  • 0

#18 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:54, 29.04.2017

Hmmm, a ja nie zauważyłem różnicy w porównaniu do VII gen, jedna i druga podczas wiatru z boku podobnie się zachowuje w moim odczuciu:)


  • 0

#19 Swider

Swider
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:12, 20.07.2017

Po zakupie 8 gena pojechałem na szybką rundę po obwodnicy i pomimo 18" 235 40 na kołach, obniżonym zawieszeniu buja autem o wiele bardziej niż 7 genem. Właściwości jezdne 8 gen ma o wiele gorsze niż poprzednia wersja


  • 0

#20 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:27, 21.07.2017

Ja mam pewną kontynuację tego tematu. W innym wątku walczyłem z wibracjami >120km/h oskarżając przeguby wewnętrzne, ostatecznie okazało się, że to opony się deformują (felgi są proste). Gumiarze obrócili mi przednie opony na felgach co zaskutkowało dramatycznym zmniejszeniem wielkości ciężarków, wibracje też dramatycznie się zmniejszyły (choć nadal odrobinę je czuję) a przede wszystkim auto zrobiło się o wiele stabilniejsze !! Nie zmienia czasem nagle delikatnie kierunku jazdy (nawet bez wiatru), zrobiło się także o wiele, wiele odporniejsze na silne podmuchy boczne. Tu znów myślałem, że to jakiś luz w zawieszeniu czy układzie kierowniczym ale nic nie dawało się znaleźć. Czyli opony mogą być przyczyną różnych dziwnych rzeczy. I czasem wystarczy je wylko zamienić miejscami czy obrócić na feldze i jest inaczej.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:28, 21.07.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:55, 21.07.2017

W pracy jeżdżę skodą octawią lata przy wietrze jak accord. Ale czasmi biorę passata b8 i ten jedzie jek przyklejony. Mam porządne letnie opony zima również i accord lata. Ostatnio na obwodnicy Warszawy jechałem za takim samym accordem i bujało go tak samo jak mnie. Z tyłu to komicznie wygląda. Ale w serwisie kiedyś na przeglądzie rozmawiałem z 2 klientam i też ich tak buja w serwisie mówią że wszystko jest ok😂
  • 0

#22 senior

senior
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:35, 21.07.2017

Dwa lata temu przesiadłem się z VII gena (CL7) na VIII. (CU1). Oba miałem od nowości. W moim odczuciu CU1 prowadzi się lepiej, szczególnie przy prędkościach autostradowych 150 -160 km/h. Ma lepszą stabilność podłużną - inaczej zestrojone zawieszenie. Natomiast faktycznie jest czulszy na boczne podmuchy. Ma większą powierzchnię boczną - jest dłuższy od CL7 o 6 cm. To samo dotyczy pow. czołowej - jest szerszy aż o 8 cm. Wysokości są praktycznie takie same - VIII gen. jest niższy o 1cm ale ma mniejszy prześwit (-1,5cm), co daje różnicę 0,5 cm. Prawa fizyki są nieubłagane :cwaniak: Trzeba być przygotowanym na lekkie kontrowanie przy wyjeździe zza ekranów i TIR-ów. Oczywiście ważny jest stan opon i geometria zawieszenia. Po zimowym  "zaliczeniu" nawet lekkiej dziury można nieźle ruszyć nastawy zbieżności i geometrii. Ja po każdej zimie jadę do zaufanego diagnosty na kontrolę i ew. regulację. 

A tak generalnie to VIII gen. to wspaniała maszyna - o klasę lepsza od poprzedniej generacji (CL7 jeździłem 10 lat i zrobiłem 220 tkm).


  • 0

Z pozdrowieniami,
Senior

HA CU1 Lifestyle  2015


#23 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 22.07.2017

szerokość i profil opon mają wielkie znaczenie!

ale również typ opon a nawet producent i model opony - niektóre szczególnie teraz mają bardzo miękkie boki - szczeólnie opony eco, co powoduje większe uczucie pływania np.na zakrętach przy małych prędkościach, na autostradzie podobnie się dzieje przy dużych prędkościach i wietrze

ja miałem kiedyś 195/65/r5 a teraz mam 225/45/r17 i różnica jest ogromna na plus większego kapcia i niskiego profilu


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq