Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Skrzynia biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:19, 05.04.2010

Jaki olej wybrać do skrzyni automatycznej oraz ile się go mieści ?
Czy może to być ten ? - LINK
Czy oddać auto do specjalisty od automatów lub ASO czy każdy mechanik sobie poradzi ?
Sugerowałem się tym tekstem ( LINK ) :

Olej - wymieniać czy nie wymieniać?

Każdy producent stosuje inne zalecenia co do wymiany oleju. Nie brak i takich, którzy zalewają skrzynię olejem dożywotnio i w książce wozu informują tylko o konieczności okresowej kontroli stanu. Niektórzy uważają, że wymiana może uszkodzić skrzynię biegów. Tak jak w przypadku skrzyni manualnej, w automacie należy bezwzględnie wymieniać olej co około 60-80 tys. km, jeśli producent zaleca taką możliwość. Gdy użytkujemy auto na krótkich dystansach, jeździmy tylko po mieście lub z wysokimi prędkościami, warto skrócić ten interwał. Do kosztów wymiany należy doliczyć cenę filtra i uszczelki.

Standardowa wymiana statyczna w serwisie automatycznych skrzyń lub w autoryzowanej stacji to koszt od 250 do 500 zł. Co to znaczy "statyczna"? W takim przypadku tylko część oleju podlega wymianie, ponieważ reszta pozostaje w magistrali. Wymiana dynamiczna polega na przepompowaniu przez skrzynię świeżego oleju. Zabieg ten wymaga jednak znacznie większej ilości oleju i wykonywany jest na życzenie.

Bez względu na to, czy wymieniamy olej, czy też nie, należy okresowo kontrolować jego poziom, o ile producent uwzględnił taką możliwość. Automatyczne skrzynie biegów nie lubią zbyt niskiego i zbyt wysokiego poziomu oleju. Pod maską powinniśmy szukać dodatkowego bagnetu. Olej powinien mieć klarowną barwę i nie pachnieć spalenizną. Najczęściej poziom sprawdzamy przy pracującym silniku, gdy skrzynia osiągnie optymalną temperaturę pracy. Niektórzy producenci przewidzieli na bagnecie dodatkową skalę, gdy olej jest jeszcze zimny. Najlepiej potwierdzić takie informacje u producenta samochodu lub skrzyni - wystarczy symbol przekładni. Można także poszperać w sieci, na stronach serwisów skrzyń automatycznych lub forach motoryzacyjnych.

To samo tyczy się typu oleju. Automatyczne skrzynie biegów wymagają płynu hydraulicznego oznaczonego jako ATF. Większość produktów dostępnych w sklepach spełnia szeroki zakres specyfikacji, ale niektórzy producenci zalecają specjalny typ oleju. Warto spojrzeć wtedy na specyfikację i spróbować odszukać w internecie identyczny produkt, markowany przez niezależnego dostawcę. Jeśli mamy problem z dobraniem oleju do starszego typu przekładni, zwróćmy uwagę na typ oleju (mineralny czy syntetyczny) i wybierzmy produkt nowszy, kompatybilny z poprzednikiem. Taką informację również znajdziemy na etykiecie butelki. Omijajmy warsztaty, które do każdego auta leją jeden typ oleju z beczki.



P.S
Czy ktoś z Was używał tego specyfiku ? - http://allegro.pl/it...j_bilstein.html
  • 0

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:09, 05.04.2010

ja bym sugerowal wymienic olej na Hondowski ATF, a inne specyfiki raczej sobie podaruj..
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:42, 05.04.2010

Ok też może być tylko ile go tam wchodzi ?
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:58, 07.04.2010

powinno wejść tyle, ile podają instrukcje

6.0 l przy naprawie
2.4 l przy wymianie płynu

tylko nie napisali, dlaczego to się nazywa płyn przekładniowy, a nie olej skrzyni biegów, jak przy ręcznej...
  • 0
AK

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:12, 07.04.2010

powinno wejść tyle, ile podają instrukcje

6.0 l przy naprawie
2.4 l przy wymianie płynu

tylko nie napisali, dlaczego to się nazywa płyn przekładniowy, a nie olej skrzyni biegów, jak przy ręcznej...

Pewnie się nie znam ale co to za wymiana jeśli ponad połowę starego oleju zostaje w skrzyni ?
  • 0

#6 RobJust

RobJust
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:ES-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 04.05.2010

Jedź do mechanika niech ci wymieni ciśnieniowo całoy olej, zapłacisz więcej ale wisz że masz świeżynkę, ja póki miałem automat lałem olej z USA AMSOIL był bardzo dobry szczególnie w mrozy, cichsza praca lepsza praca skrzyni zreszta co do takich specyfików jak do automatów sa najlepsi i chyba nikt tego nie podważy. Zresztą jak wiem motocykliści kupują olej tej firmy na potęgę jak ktoś ma dojścia. Jednak jest to olej TYLKO do skrzyni a nie do układu wspomagania (rozszczelni układ)
A jesli już nie masz nic lepszego to tylko orginał Hondy.
  • 0

F20B6(MDJA)>H22A8(M2P4)>H22A5(M2P4)>H22A7(U2Q7)


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:44, 05.05.2010

Olej już wymieniłem na VALVOLINE MAXLIFE ATF, dodałem również ten dodatek
CLM BILSTEIN R-2000 Transmission (Automatic) Treatment .
Skrzynia płynniej zmienia biegi i nie szarpie z D na R jak przedtem, ogólnie jestem zadowolony :-)
  • 0

#8 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:07, 05.05.2010

dodałem również ten dodatek
CLM BILSTEIN R-2000 Transmission (Automatic) Treatment .
Skrzynia płynniej zmienia biegi i nie szarpie z D na R jak przedtem, ogólnie jestem zadowolony :-)

Właśnie ostatnio się nad tym zastanawiałem,skutek od razu odczuwalny?Twoja skrzynia już poszarpywała w czasie jazdy czy tylko na postoju tak jak piszesz?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:34, 05.05.2010

Szarpała lekko na postoju oraz w czasie jazdy po dodaniu tego specyfiku trasa ok 200km
poprawiło się może nie w 100% ale jest odczuwalne, aktualnie wszystko teraz jest ok .

[ Dodano: 2010-05-05, 18:36 ]
P.S Nie wiem czy to wymiana oleju pomogła czy ten specyfik ponieważ wlewałem na raz
ale połączenie tych dwóch pomogło w 80%
  • 0

#10 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:29, 05.05.2010

A ile tego wlałeś?Jeden pojemnik?Bo coś mi się wydaje ,że trzeba ok 1.5 opakowania wlac(jeden pjemnik na 4L oleju)
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:43, 05.05.2010

Ja wlałem 1 pojemnik i jest ok, tak jak napisałem może nie jest to
"Boski Środek" ale naprawdę odczuwam różnice :->
  • 0

#12 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:45, 05.05.2010

Ok,może spróbuje.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:20, 15.05.2010

Im więcej nabijam kilometrów tym lepiej się sprawuje po tym Bilstein, przed następną wymianą również go wleje :-)
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:37, 15.05.2010

Mi skrzynia już poszła całkowicie :-/ szarpała przy zmianie biegów czasem wogóle nie redukowała i z wyższego biegu musiałem ruszać stoi teraz u mechanika i czekam ile powie za naprawe jeśli da się coś jeszcze naprawić...
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:25, 18.05.2010

Wypróbuj Ten Preparat może akurat Ci pomoże .
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq