Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Palący problem. Awarie silnika 2.0 (VII) wałki rozrządu, a spalanie 2.4vtec

VII awarie nowy samochód spalanie dylemat problem

Najlepsza odpowiedź Talar , 17:47, 08.04.2017

przecież on chodzi wzorowo... nie wiem czego tu się doszukiwać. Mój tez na zimnym ma zupełnie inny dzwiek słyszalne jakieś metaliczne stuki z tułu silnika a jeździ wzorowo. Nie wprowadzam w błąd bo z tego co widziałem to niebieska była 2.0 a nie 2.4 więc do czego bijesz?

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 07.04.2017

Witam wszystkich serdecznie. Jako, że jest to mój pierwszy temat, a zarazem post chciałbym się ze wszystkimi przywitać.

I na początek mała dygresja.. ale w sumie związana z tematem.

 

Parę dni temu wymieniłem chłodnicę w mojej Skodzie Fabii z oszałamiającym silnikiem 1.4MPI (tak, wiem), auto kupiłem tylko ze względu taniego ubezpieczenia (mieszkam w UK). Chłodnicę wymieniłem, bo musiałem dolewać co raz więcej płynu chłodniczego. Byłem pewien, że chłodnica walnięta i po problemie.. Okazało się, że po wymianie chłodnicy woda w obiegu zaczęła świrować (bo już nie miała ujścia) i wywalało przez zbiorniczek.. Diagnoza?Dzisiaj sprawdziłem u znajomego mechanika - spaliny w obiegu i albo 300-350funa za uszczelkę, planowanie etc. albo sprzedam to, za grosze i kupię Honde.

 

Chciałem do końca roku pociągnąć tym "dziadko-wozem" i kupić Accorda VIII Tourera, ale oczywiście typowa usterka dla silnika 1.4MPI się odezwała. Jako, że nie stać mnie w tym momencie na VIII gen Accorda zastanawiam się nad VII w benzynie. Do pracy mam w jedną stronę 30KM plus jakaś jazda na zakupy i może czasem jakiś wypad gdzieś w UK, to też zastanawiałem się nad dieslem. Po tym temacie: http://www.accordklu...y-diesel/page-3 doszedłem do wniosku, że 100% chcę benzynę.

 

Nie lubię kupować samochodów "na biegu", ale raczej nie chce wkładać już w Fabie.. Pech chciał, że ledwo co zapłaciłem za chłodnice, olej, filtry  150funa, ale to nie jest forum od wylewania swoich żali- szczególnie związanych ze Skoda Fabia..

 

Zrobiłem mały research i z tego, co wytyczałem VII generacja z motorem 2.0 przed liftem miewa problemy z wałkami rozrządu. Rzeczywiście jest się czego bać?

 

Może powinienem wybrać 2.4vtec, spalanie z tego co wygooglowałem nie jest drastycznie wyższe.. Chętnie dowiem się jakie są różnice prosto od użytkowników w/w motorów.

 

Byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedzi na co warto zwrócić uwagę przy zakupie samochodu z w/w silnikami.

 

Nie jestem do końca pewny czy sedan czy tourer. Jednak nie zachwyca mnie kufer w VII..

 

Pomożecie? :)


  • 0

#2 staroniek

staroniek
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C208222
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:14, 07.04.2017

Bierz 2.0 o pewnej przeszłości i zagazuj np. w Pitec Poznań. Zeby nie było ze jestem od nich bo jestem z Gorzowa Wlkp.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Acha polifty 7gen mie mialy problemu z wałkami.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Acha polifty 7gen nie mialy problemu z wałkami.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:14, 07.04.2017

Nie jestem posiadaczem ale coś tam słyszałem, poczekaj na opinie właścicieli. Ja od siebie dodam, że 2.4 cieszy się lepszą opinią od 2.0, zaś Tourer z dokładkami, przyciemnionymi szybami i dobrą felgą wygląda sztos, trzeba po prostu "poszerzyć" tył i robi robotę :-) Jest na forum kilka niezłych Tourerów. Chociaż kurczę, osobiście wolałbym dołożyć do VIII, tam i Tourer i sedan robią robotę... 


  • 0

#4 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:58, 07.04.2017

Dzięki panowie za odzew. Auta nie będę gazowac, bo nie mam takiej potrzeby (mieszkam w Anglii). Tez skłaniam sie bardziej ku 2.4 tylko tak na szybko cieżko znaleźć. Do następnego piątku muszę mieć auto sprawne. Jestem w kropce.. jak nie znajdę żadnego 2.4 to czy 2.0 tez jest godne uwagi czy dużo bardziej awaryjne? Ogólnie wybrałem Hondę ze względu na dobre opinie nt żywotności tych silników.

A co do VIII to w następnym roku chciałbym kupić. Przez ten rok VII jeździć

Użytkownik karczu edytował ten post 17:59, 07.04.2017

  • 0

#5 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:46, 07.04.2017

Dzięki panowie za odzew. Auta nie będę gazowac, bo nie mam takiej potrzeby (mieszkam w Anglii). Tez skłaniam sie bardziej ku 2.4 tylko tak na szybko cieżko znaleźć. Do następnego piątku muszę mieć auto sprawne. Jestem w kropce.. jak nie znajdę żadnego 2.4 to czy 2.0 tez jest godne uwagi czy dużo bardziej awaryjne? Ogólnie wybrałem Hondę ze względu na dobre opinie nt żywotności tych silników.

A co do VIII to w następnym roku chciałbym kupić. Przez ten rok VII jeździć

jak kupisz 2.0 z pewną historią to nie ma co się bać. Ale wystrzegałbym się silników z LPG, bo nigdy nie wiesz jak kto jeździł dbał i jak załozona była etc


  • 0

#6 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:50, 07.04.2017

2.0 łatwiej znajdziesz zadbane bo jest tego wiecej... spali w UK (duzo tam jezdziłem to mam porównanie z PL) nie więcej niz 10L brytyjskiego paliwa:D Wałki się zdazały w autach z 2003r w wiekszości wiec celuj w 2004. 


  • 0

#7 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:04, 07.04.2017

Ja posiadam 2.4 i mieszkam w UK,polecam ten motor,bo nie będziesz cierpiał na braki mocy i Nm.

Zależy też czy jezdzisz do Pl czy nie,bo jeśli tak to tym bardziej brałbym 2.4.

Chyba że będziesz mieć dużą różnicę w ubezpieczeniu między 2l a 2.4,bo to też musisz sobie sprawdzić.

Ja obecnie za 2.4 płacę 380f na rok.

Spalanie na Brytyjskich drogach to 9-10l ,bez oszczędzania,po prostu dynamiczna jazda.

Na trasie do Pl też wychodzi 10-11l,tyle że ja dość gniotę,jakby jechać te 160km/h to by pewnie było mniej.

Zrobiłem już 50tys.km w sumie mam już 200tys na szafie i żadnych usterek nie było,oprócz wymiany sworzni i tulei na wahaczach.

Ale drogi według mnie w UK,są porównywalne do tych w Rumuni.Przynajmniej na południu.


  • 0

#8 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 07.04.2017

No i widzicie Panowie, jakie to kurde wszystko #%#$$@$ jest ... Ja 18.04.2017 zaczynam nową robotę i mam 3 miesięczny okres próbny. Ciężko mi się tam było dostać i nie mogę nawalać w tym okresie próbnym, że mam problemy z autem czy tym i tamtym..

 

to mam 9 dni na znalezienie accorda 2.4, a jak nie znajdę to 2.0 :) na co zwracać uwagę? są jakieś bolączki tych motorów, które można dostrzec z miejsca? lubie pogrzebać i czytać, ale zawsze warto zapytać, może ktoś z autopsji wie..


  • 0

#9 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:37, 07.04.2017

No i widzicie Panowie, jakie to kurde wszystko #%#$$@$ jest ... Ja 18.04.2017 zaczynam nową robotę i mam 3 miesięczny okres próbny. Ciężko mi się tam było dostać i nie mogę nawalać w tym okresie próbnym, że mam problemy z autem czy tym i tamtym..

 

to mam 9 dni na znalezienie accorda 2.4, a jak nie znajdę to 2.0 :) na co zwracać uwagę? są jakieś bolączki tych motorów, które można dostrzec z miejsca? lubie pogrzebać i czytać, ale zawsze warto zapytać, może ktoś z autopsji wie..

korozja i wąż od wspomagania najczęściej :) to takie już oklepane standardowe usterki :D


  • 0

#10 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:50, 07.04.2017

A ten wąż to może od ściągania pokrywy do regulacji zaworów bo trzeba go odgiąć ?
  • 0

#11 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 07.04.2017

Pany, a manual czy automat? ja preferuje manual, a wy jakie zdanie macie?
  • 0

#12 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 07.04.2017

Znalazłem dwie, jutro będę jeździć i patrzeć .

https://www.ebay.co....tm/262877719340

https://www.gumtree....ion-/1228237265

Ta z czarna skóra bardziej do mnie przemawia.
  • 0

#13 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:30, 08.04.2017

no pewnie ze szara tym bardziej ze czesto 2003r miały problem w wałkiem rozrzadu...


  • 0

#14 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:53, 08.04.2017

Szara - dużo młodsza a niewiele droższa.
  • 0

#15 karczu

karczu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:1.4
  • Wersja:comfort
  • KM:68
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 08.04.2017

Byłem oglądać szara i na zimnym silniku jest tak: https://m.youtube.co...h?v=tjMr1nHWM9w

A na ciepłym tak;https://m.youtube.co...h?v=4qZIN2v9pRw

Co do budy zero zastrzeżeń. Bardzo zadbane wnętrze. Nic powycierane. Blacharsko super. Widać dbane było.

Nurtuje mnie ten metaliczny dźwięk albo doszukuje sie tylko. Jak wam silnik brzmi?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, awarie, nowy samochód, spalanie, dylemat, problem

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq