Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bicie na kierownicy podczas hamowania ALE...

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#16 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:10, 14.04.2017

Jak nie hamowac ostro po wymianie tarcz?! Przeciez to jest jakas bzdura... niech cos Ci wyskoczy i co mam nie hamowac? Robi sie wstepne docieranie zaraz po montazu poprze delikatne hamowanie z 80 do 20 x8/10, i to samo ze 100 do 20, starajac sie nie zatrzymywac auta hamulcami do zera i studzic tarcze po kazdym hamowaniu.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#17 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:17, 14.04.2017

Killaz - wychodzi

- twoja oszczędność

- słaby mechanik

- słabe tarcze

- brak pomiaru bicia tarcz i piast

 

Co jest o tyle dziwne ,że jesteś aktywnym forumowiczem i raczej powinieneś znać temat.

Tarcze TRW to raczej słaby pomysł - może do civica ( ale też bym nie założył) 

 

Tarcze do VI (poza 2.3 bo inna dostępnośc tarcz) na przód to jak dla mnie tylko Zimmerman do tego klocki do spokojnej jazdy ATE (zimmermana klocki sa słabe) do dynamicznejszej Diamond Black . Na tył tarcze ATE i klocki ATE bądz Diamond Black.

To jest jedyny sensowny i słuszny zestaw. Przerobiłem tego od pyty i dziwne ,bo ani u siebie ani u nikogo nie było żadnych problemów z biciem. Raz się trafiła osoba gdzie biły piasty ( powyżej 0,02 , nawet 0,05 było)  więc nie zakładał tarcz tylko najpierw zmienił piasty i potem dopiero tarcze poszły nowe i tez zero problemu.

 

Zakładanie nowych tarcz i klocków bez sprawdzenia zacisków ( w 17 letnim samochodzie, gdzie wątpie aby to ktoś wcześniej robił), a tak naprawdę bez ich regeneracji (albo przynajmniej wyjęcia i wyczyszczenia tłoczków - to proszenie się o kłopoty.

 

Sorry tak jest- jak ktoś twierdzi inaczej to albo jest druciarzem, albo nie wie jak powinny być obsługiwany układ hamulcowy

 

Proszę tak wyglądają tłoczki w przednich zaciskach po 16 latach i 200 tys km - auto znane tzw - IGŁA ;)

 

c9deb970dd0bcfb2.jpg
 
9c7705976ff53b17.jpg
 
Bez wyjęcia ich z zacisku nigdy nie ocenisz w jakim są stanie

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#18 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:38, 14.04.2017

Zaciski były regenerowane, nawet prowadnice wymieniane. Mechanik ogarnia temat, w swojej VI też ma TRW więc najwyraźniej za słabą tej marki nie uważa. Tak jak mówię, raz bicie jest raz nie ma więc nie do końca zrzucałbym to od razu na słabą jakość a co do wyboru tarcz to na forum ludzie montują quasi japońskie firmy po taniosci i też jeżdżą.
Jeszcze kilka razy sprawdzę od czego zależy i kiedy występuje bicie, najwyżej będę reklamował tarcze.

EDIT: Poczytałem jeszcze o TRW i przeważająca część opinii to opinie pozytywne, więc albo przesadzacie albo jak zwykle Honda wymaga części wzmacnianych kosmicznymi metalami bo inaczej *cenzura*nie na środku drogi... 

Wysłane z Meizu M2 Note


Użytkownik Killaz edytował ten post 09:01, 14.04.2017

  • 0

#19 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:20, 14.04.2017

@Killaz, sprawdź może jeszcze czy któraś tarcza jest wyraźnie bardziej gorąca od drugiej po jakiejś minimum kilkuminutowej normalnej jeździe, bo może mamy podobny problem i te bicie może być związane z temperaturą (niesprawnym do końca układzie hamowania po któreś ze stron)...

 

Naoglądałem się dziś mnóstwa materiałów związanych z zaciskiem i zrobię to chyba po świętach. :)


  • 0

#20 darek77

darek77
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:jędrzejów,
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:30, 14.04.2017

U mnie z biciem przy hamowaniu było podobnie. Zmieniłem koła na letnie bicia nie czuję.Wnioski wyciągnij sam.


  • 0

#21 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:38, 30.04.2017

Równie dobrze może być naderwana któraś guma na wahaczu.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#22 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:06, 01.05.2017

Wiecie co, chyba już przestało bić ;-) Może klocki do tarcz się nie ułożyły, nie wiem.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq