Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bicie na kierownicy podczas hamowania ALE...

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:44, 06.04.2017

Cześć, mam mały problem. Jakiś czas temu ogarniałem hamulce przód (tarcze, klocki, regeneracja zacisków, nowy płyn), nieco wcześniej tył ale poprzedni mechanik nie zregenerował mi zacisków i się zastały, więc tarcze były lekko pordzewiałe, klocki do wyrzucenia, teraz wpadły nowe wraz z regeneracją. Ale jest problem. Czasami, podkreślam, czasami, podczas hamowania, szczególnie z prędkości >90 km/h, przy delikatnym muskaniu hamulca - jest bicie na kierownicy. Gdy mocniej wcisnę hamulec bicie zanika, czasem tego bicia w ogóle nie ma, co jest zastanawiające. Pytanie - czy może to powodować jeszcze "niedopasowany" klocek z tyłu do tarczy, która z resztą była nierównomiernie zużyta przez zastałe klocki? Czy to jednak coś nie tak z przodem (to by było dziwne, osprzęt TRW, ja hamulców nigdy nie pałuję, więc raczej nie powinny się ot tak pokrzywić...)?


  • 0

#2 Wujo86

Wujo86
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 06.04.2017

Podczas jazdy możesz sprawdzić delikatnie zaciągając ręczny będziesz wiedział wtedy czy to tył jak będzie czuć bicie a jeśli chodzi o przód to u mnie pomogło dopiero toczenie tarcz na aucie ,tarcze brembo a i tak biły-częsty problem w accordzie
  • 0

#3 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:04, 07.04.2017

To w takim razie tarcze krzywe czy jak?


  • 0

#4 amelik2

amelik2
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:InowrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 07.04.2017

ja do siebie całkiem niedawno takie kupiłem http://www.iparts.pl...5-09792810.html i po niecałych 2 tygodniach zaczęły bić :-/ to do auto od nowa do mechanika i dopiero uświadomił mnie że jak założe nowe tarcze to mam grzecznie jeździć niech tarcze i klocki się dotrą i nie hamować ostro bo sie pokrzywią, a ja dwie sytuacje miałem takie że trzeba było mocniej depnąć i się skrzywiły


  • 0

#5 Wujo86

Wujo86
  • Nowy
  • 5 postów
  • SkÄ…d:Ozorków
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 07.04.2017

Zapewne krzywe ,dla pewności trzeba by zbadać czujnikiem zegarowym ja też mam takie brembo jak klega wyżej i też się pokrzywiły,przetoczyłem na aucie i teraz jest spokoj koszt ok 70-80 zł za sztukę
  • 0

#6 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:24, 07.04.2017

No tak, ale ja nie hamowalem mocno, normalnie na spokojnie je docierałem dlatego też jestem zaskoczony biciem... Muszę jeszcze z tym ręcznym sprawdzić. No i zastanawiające jest to, że nie zawsze biją.

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#7 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:35, 08.04.2017

Jeśli bije kierownica to przód, jeśli pulsuje pedał hamulca, a kierownica nie bije to tył


  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 06:34, 09.04.2017

Jest jeszcze ten korektor. W nieobciążonym samochodzie tył nie będzie hamował. Hamulec trzeba używać. Oczywiście po okresie docierania. To żeby nie hamować gwałtownie w okresie docierania dotyczy tego by elementy się ułożyły i osiągnęły optymalną sprawność. Pogiąć tarcze można zawsze. Tu niestety jakość decyduje, adekwatna do ceny.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:35, 09.04.2017

TRW raczej tandetą nie jest. Dziwna sprawa, wczoraj specjalnie rozpędziłem się do tych 120 km/h i zacząłem hamować - zero bicia. Ale czasami kierownica potrafi konkretnie na boki latać, sam już nie wiem od czego to zależy.


  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:54, 09.04.2017

Akurat trw do najlepszych nie należy.
Ja mam dokładnie to samo. Tarcze nagle zaczęły sobie robić jaja. Czasem kierownica idzie równo a czasem wyrywa z rąk.
Nie mam jak miernika skołować żeby bicie sprawdzić ale może nie nie wyjść nic z pomiaru skoro raz jest a raz nic nie ma.
Jak dokładnie wyważe koła na przodzie to chyba przetoczę tarcze i zobaczymy czy coś się zmieni.
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:42, 10.04.2017

Jeśli bije kierownica to przód, jeśli pulsuje pedał hamulca, a kierownica nie bije to tył

Nie jest to takie oczywiste .Też bym w to nieuwierzył gdybym sam tego niedoświadczył .W acco IV gen były lekkie wżery na wew tylnej tarczy .i przy hamowaniu kierownica wpadała w drgania .Nawet wtedy( niestety )kiedy wymieniłem przód ,a zorientowani wiedzą jaka zabawa jest z wymianą przodu w IV i V.
Po wymianie nadal podobnie .
Po wymianie tyłu nastało masełko

Użytkownik Wlodar edytował ten post 05:12, 14.04.2017

  • 0
                       

#12 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:27, 10.04.2017

To może faktycznie poczekam, aż mi się wyszlifuje tylna tarcza, bo przez zastałe zaciski porobily się naloty rudej.

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#13 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • SkÄ…d:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:51, 13.04.2017

Też miałem wymieniany komplet i chyba tarcze TRW. Bicie się pojawiło dość szybko po wymianie i objawiało się w zależności od prędkości. Ogólnie u mnie było to delikatne drganie kierownicy, ale mocno wkurzające, tylko przy hamowaniu.

 

A przejedźcie się dłużej i sprawdźcie czy wszystkie tarcze są równomiernie rozgrzane - u mnie z przodu prawa potrafi parzyć, a lewa być tylko mocno gorąca, ale auto toczy się normalnie, nie wiem czy to dopuszczalne, natomiast może to przyczyna bicia?

 

Póki co mam nowy komplet i jeżdżę spokojniej, zobaczymy czy się lepiej "dotrą", drgań nie czuję, ale piszczenie czasem jest (i może zostać, ale niech drgań nie będzie).


  • 0

#14 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:12, 14.04.2017

a jak wymieniacie tarcze to oczywiście sprawdzacie czy jest bicie na tarczach i piastach?


  • 0

#15 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:25, 14.04.2017

Klockami rudej z tarczy nie pogonisz. Musisz przetoczyć tarcze.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq