Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Utrudniony rozruch na zimnym silniku PB

VIII rozruch silnik lpg odpalenie start stilnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:35, 02.04.2017

Cześć,

Mam taką zagwostkę, silnik od jakiegoś czasu trochę trudniej odpala na zimnym silniku przy czym;

- odpala w zasadzie przy 2 sekundowym kręceniu silnika

- wiem że to szybko, ale wcześniej było to w zasadzie "na dyk"

- przy odpalaniu są delikatne wibracje ( może nie odpala na wszystkie gary?), czasami zgaśnie po ułamku sekundy

- sytuacja bardzo wolno się pogarsza, tzn, mam wrażenie że z tygodnia na tydzień problem się pogłębia

- przy ciepłym silniku 0 problemów, odpala w ułamek sekundy

- problem występuje tylko jeżeli samochód postoi całą noc. Po 3,4 5 h stania, wszystko jest ok

 

Chciałbym to naprawić, aby nie mieć zonka gdzieś daleko od domu jak coś nagle padnie.

 

Wykluczam świece ( ponieważ były zmienione ostatnio i nic się nie zmieniło), przewodów WN nie ma, więc to też chyba nic nie ma do rzeczy.

Zawory też regulowane ostatnio.

Swego czasu przegoniłem auto 200km na PB ale to nic nie dało. Generalnie na PB i LPG jeździ normalnie.

 

Czy ktoś miał podobny temat ?

Gdzie w Wawie lub okolicach mogę sprawdzić :

- sonda lambda
- przepływomierz
- egr
- silniczek krokowy
- pompa paliwa

- wtryski

 

Bo pewnie to wina któregoś z powyższego.

 

Gdzieś wyczytałem że to może być kwestia ubogiej mieszanki na biegu jałowym na LPG ( sprawdzę to we wtorek przy serwisie LPG)

 

dzięki za pomoc i cenne porady :-)


Użytkownik Maxi edytował ten post 08:36, 02.04.2017

  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:52, 02.04.2017

Kolega też tak miał okazało się że wtryskiwaczy gazowe puszczały przez co go zalewało. Zrób test odłącz wielozawór przy butli i wypal gaz do końca, później pojeździć na benzynie i zobacz czy kolejnego dnia będzie jak do tej pory.

Użytkownik pawel84j edytował ten post 08:52, 02.04.2017

  • 0

#3 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:39, 02.04.2017

Jak dla mnie to zajrzał bym jednak kolejny raz do zaworów
  • 0

#4 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:15, 02.04.2017

Takie tematy juz sa na forum. Zachecam do poszukania i poczytania. Np tu: http://www.accordklu...iku-accord-viii
U mnie na taki objaw pomogla druga regulacja zaworow. Problem mialem w pierwszych 6M po zalozeniu lpg i regulowalem zawory co 3 tys - teraz mam spoko i reguluje co 15k

Użytkownik qronax edytował ten post 10:17, 02.04.2017

  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:41, 02.04.2017

Gdzie zawory były regulowane??
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 02.04.2017

Gdzie zawory były regulowane??

Zawory były regulowane w ASO w wawie. Osobiście nie sądzę aby to była kwestia zaworów. Czemu ? Ponieważ problem był przed i po regulacji (w Aso na przeglądzie tydzień temu). Z tego samego powodu odrzuciłem też świece - też wymieniane razem z przeglądem.


Zawory były regulowane w ASO w wawie. Osobiście nie sądzę aby to była kwestia zaworów. Czemu ? Ponieważ problem był przed i po regulacji (w Aso na przeglądzie tydzień temu). Z tego samego powodu odrzuciłem też świece - też wymieniane razem z przeglądem.

 

Qronax - przejrzałem te wątki. Niby wszyscy mają podobne objawy a każdemu co innego pomogło. Z tąd pytanie w moim 1 poście czy znacie fachurę, który mógł by to sprawdzić co to dokładnie jest - zawory, odma, egr, lpg, przepływomierz.etc..... Inaczej to strzelanie po omacku.

 

Chyba że wg Was to pierdoła i odpuścić temat. Generalnie póki co odpala i jeździ bardzo dobrze....


Użytkownik Maxi edytował ten post 11:43, 02.04.2017

  • 0

#7 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:18, 02.04.2017

To czemu nie spróbujesz z tym gazem co pisałem.
  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:40, 02.04.2017

Obstawiam zawory
Aso slabo sie tym zajmuje.
Ogolnie Aso to bardzo slaby pomysl na obsluge :(
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 02.04.2017

Ok, spróbuję z gazem i zaworami, dam znać jak rozwiążę temat, lub jak odpadną kolejne sprawy...


  • 0

#10 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:40, 02.04.2017

Powiem, jak to u mnie wyglądało.
Z chwilą kupienia Acco, miałem nie tyle duże problemy z odpalaniem, ale było coś takiego, że trochę dłużej musiałem zakręcić ruzrusznikiem, aby auto odpaliło.
Akurat w chwili kupienia auta, było ono po przeglądzie gdzie wypadł również interwał kontroli ustawienia zaworów (136 tys-aso w DE to sprawdzilo, bo adnotacje zrobili w książce serwisowej).
Dlatego jeździłem i nie przejmowałem się bo w trasie poza tym było ok, zaraz po 3 tys od momentu kupna Acco, założyłem lpg i z odpalaniem auta zimnego było nadal to samo, na ciepłym trochę lepiej.
Miałem też parę razy tak po kupnie, że auto ze dwa lub trzy razy nie chciało mi zapalić ani na zimno, ani na ciepło. Nawet w czasie jazdy czasami przerwalo.
Zacząłem się już tym trochę martwić, ale powód znalazłem banalny tej sytuacji, mianowicie taki, że auto stało przed sprzedażą w komisie pod gołym niebem od października do maja ze stanem paliwa na rezerwie, prawie żadnych jazd próbnych nie bylo w tym czasie z tego, co mi powiedzial pracownik komisu. Nawet jeśli ktoś się przejechał, to auta nie tankowano raczej, bo ja oglądając auto pod koniec kwietnia lub na początku maja zeszłego roku, zauważyłem dość duży nalot rdzy na tarczach hamulcowych i oczywiście rezerwa na wskaźniku paliwa.
Dopiero ja wybierając się na dłuższą jazdę próbną, zatankowalem auto po raz pierwszy do stanu 1/4 zbiornika i potem po kupnie już do pełna. Podczas jazdy próbnej auto też szarpnelo lekko, ale obstawialem, że problemem była woda w zbiorniku paliwa w związku z powyższym opisem sytuacji.
Zanim lpg założyłem, zrobiłem około 3 tys km na pb i dopiero po dwóch wyjezdzonych zbiornikach gdzie woda została całkowicie wydalona z układu paliwowego, auto przestało szarpać i zawsze tak samo zapalalo, choć dłużej nadal trzeba było kręcić rozrusznikiem.
ASO w DE być może nie do końca przyłożyło się do dokładnej kontroli luzow zaworowych, ponieważ auto dłużej mi zapalalo na zimnym i ciepłym silniku.
Po przejechaniu 15 tys kilometrów na lpg auto pojechało w październiku 2016 roku na wymianę oleju i kontrolę luzów do ASO Olsztyn i po tej korekcji luzów od samego początku (minelo od niej 5 tys. kilometrów), auto na dzień dzisiejszy zapala szybciej na zimnym silniku (nawet jak stoi obecnie po dwa lub trzy tygodnie od zimy w garażu bez jazdy, zapala relatywnie szybko od pierwszego przekrecenia kluczykiem), a na ciepłym w zasadzie na dotyk.
Zobaczymy, jak zapali po 6 tygodniach stania za trochę ponad tydzień.
Wygląda na to, że oprócz kilku okoliczności niezależnych od właściciela auta i trudności z pracą/uruchomieniem silnika, jak na przykład u mnie z kwestią pustego zbiornika paliwa i wodą w nim, częstą i główną przyczyną tego problemu na podstawie wypowiedzi kolegów powyżej i mojej, problemem jest kwestia właściwej regulacji zaworów.

Użytkownik Heromin edytował ten post 18:43, 02.04.2017

  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:45, 02.04.2017

Dlatego zawory najlepiej regulować samemu :cwaniak:


  • 0

#12 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 09.04.2017

Maxi udało Ci się znaleźć przyczynę? U mnie też rozruch po nocy jest słaby. Przy pierwszym uruchomieniu obroty spadają na moment do 500/min i jakby miał zaraz zgasnąć potem już jest ok.


  • 0

#13 Maxi

Maxi
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 11.04.2017

Cześć, udało mi się ogarnąć temat. Winna była przepustnica elektryczna i mechanik mi ją przeczyścił za 30 zł. Tak więc żadne zawory, lambdy i inne pierdy :-)

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, wcześniej, nawet na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach silnik raz na jakiś czas mi falował ( powiedzmy 1x na 2 min stania) , obroty na ułamek sekundy spadały na ok 600 obr, po chwili wracając do punktu wyjścia 800/900. Po przeczyszczeniu tej przepustnicy obroty trzymają się równo, czasami skoczą na 1100 jak się klima załączy i po chwili wracają na 800/900.

 

Tak więc sprawdźcie czy Wam też delikatnie silnik faluje z tendencją do spadania do 600. Jeżeli tak + źle odpala rano to przepustnica :-) Dla mechanika temat do ogarnięcia w 30 min.

 

pozdrawiam


  • 0

#14 Irrrvv

Irrrvv
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer CM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 11.04.2017

Dzięki kolego. Miałem to nawet ostatnio robić, ale jakoś nie wyszło z czasem. Gość chciał za czyszczenie 50 dych.


  • 0

#15 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:39, 11.04.2017

Cześć, udało mi się ogarnąć temat. Winna była przepustnica elektryczna i mechanik mi ją przeczyścił za 30 zł. Tak więc żadne zawory, lambdy i inne pierdy :-)

 

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, wcześniej, nawet na rozgrzanym silniku, stojąc na światłach silnik raz na jakiś czas mi falował ( powiedzmy 1x na 2 min stania) , obroty na ułamek sekundy spadały na ok 600 obr, po chwili wracając do punktu wyjścia 800/900. Po przeczyszczeniu tej przepustnicy obroty trzymają się równo, czasami skoczą na 1100 jak się klima załączy i po chwili wracają na 800/900.

 

Tak więc sprawdźcie czy Wam też delikatnie silnik faluje z tendencją do spadania do 600. Jeżeli tak + źle odpala rano to przepustnica :-) Dla mechanika temat do ogarnięcia w 30 min.

 

pozdrawiam

przepustnica była później resetowana przy użyciu HDS-a??


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, rozruch, silnik, lpg, odpalenie, start stilnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq