Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Stopiona izolacja w wiązce od przełącznika świateł / kierunkowskazów

VI przełącznik świateł wiązka przewodów

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 yoghurt

yoghurt
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:10, 29.03.2017

Witam

Wczoraj podczas jazdy poczułem smród topionej izolacji i zauważyłem dymki spod osłony kierownicy. W końcu się coś zwarło i zaczął mi świecić stale prawy kierunkowskaz. Zacząłem od wyłączenia światła, żeby nie męczyć aku. Wyjęcie bezpiecznika od kierunkowskazów (po stronie kierowcy) nie wyłączyło kierunku. Wyjąłem bezpiecznik od małych świateł (pod maską) i to zadziałało. Po wyjęciu bezpiecznika działanie wróciło do normy - tylko nie miałem małych świateł. Poczytałem o problemach na forum no i wziąłem się za rozbebeszanie.

 

Ściągnąłem osłonę z kierownicy no i zobaczyłem co się porobiło. Zwarły się przewody od przełącznika świateł. A dokładnie problem stworzył jeden przewód, od którego inne się rozgrzały. Przewód ten zaznaczyłem strzałką na zdjęciu. I tutaj proszę o pomoc - czy jesteście w stanie określić od czego jest ten przewód, żeby dojść skąd go przegrzało?

 

Myślałem, że jest to tylko lokalnie (wiązka na drugim zdjęciu) i przelutuje zjarane przewody. Ale poszedłem dalej po kablach no i doszedłem do głównego punktu z kablami przy kierowcy. Niestety na tej całej długości w większości miejsc izolacja tego przewodu jest nadtopiona. Dalej już nie szedłem, bo ciężko operować bez demontażu deski rozdzielczej. Obawiam się, że bez wymiany wiązki się nie obejdzie.

 

Sprawdziłem styki na przełączniku świateł i przycisku awaryjnych. Wszystkie wyglądają jak nowe. Prośba o pomoc w określeniu za co odpowiada mój przewód-winowajca.

Załączone pliki


  • 0

#2 yoghurt

yoghurt
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:17, 06.04.2017

Problem mam nadzieję rozwiązany.

Przyczyną awarii były poluzowane wtyki w kostce lewego światła mijania. Przez to zrobiło się zwarcie do masy i poszedł "najsłabszy" przewód po drodze. Wymieniłem spalone przewody, poprawiłem wtyki na kostkach i na razie problem ustąpił.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, przełącznik świateł, wiązka przewodów

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq