Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dziwny dźwięk z silnika Accord VII 20074 2.0 155KM

VII silnik

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:19, 25.03.2017

Witam! Po wymianie oleju w ASO zauważyłem coś nienaturalnego w dźwięku silnika mojego Accorda. Obroty trzyma dobre, temperatura prawidłowa, przyspiesza jak należy, jednak podczas ruszania z pierwszego biegu, w dolnym zakresie obrotów następuje dziwne "buczenie". Podobnie jest w dolnym zakresie obrotów (około 1000-1200) 2 i 3ki, jak na małej prędkości wrzucę kolejny bieg i dodaję gazu. Czuję się jakbym jechał Civicem starszej generacji, dokładnie taki buczący dźwięk się wydobywa :) Na wyższych obrotach jest ok, przyjemny świst, ale w dolnej granicy nie wiem co się dzieje... 

 

Ma ktoś jakiś pomysł, coś niedokręcone, gdzieś ucieka powietrze???

 

Pozdrawiam!


  • 0

#2 staroniek

staroniek
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C208222
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 25.03.2017

Wal do ASO i powiedz co zauważyłeś po wizycie u nich bo potem powiedzą ze to oni.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:41, 25.03.2017

Już się umówiłem, niestety dopiero za tydzień, bo wcześniej mnie nie ma na miejscu... Ale napisałem tutaj, bo może ktoś miał podobny objaw u siebie.


  • 0

#4 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 806 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:07, 25.03.2017

pewnie uczen wymieniał jak to zawsze bywa w aso przy najprostszych czynnościach i moze osłony silnika dobrze nie przymocował albo sie spinki połamały i już sie nie przyznał ze urwał i teraz jak w rezonans wpada to buczy...


  • 0

#5 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 25.03.2017

Byłem przed chwilą jeszcze raz odpalić auto. Po chwili chodziło sobie na luzie, im niżej schodził z obrotami wraz z nagrzewaniem się, tym intensywniejsze staje się to "buczenie". Poruszałem osłoną górną i dolną silnika, niestety nie miało to wpływu na ten dźwięk. Ciężkie jest to do zlokalizowania, chociaż wydaje mi się, że to się rozchodzi bardziej z tylnej dolnej części silnika. Od góry dźwięk normalny, natomiast gdzieś od dołu wydobywa się "bas" ;) No i jeszcze co zauważyłem, intensywny zapach spalin od tylnej dolnej strony - może wydech gdzieś nieszczelny w tym rejonie?


  • 0

#6 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:12, 25.03.2017

Może złącze elastyczne wydechu się przepaliło? W tych rocznika i ich przebiegach to nic dziwnego, sam też już to zaliczyłem.
  • 0

FullChess


#7 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:17, 25.03.2017

I podobny miałeś objaw, basowy głos silnika na niższych obrotach? Jaki koszt takiej naprawy? Ja swoim jeżdżę już 4 lata i przebieg 170 000 oryginalny, mam nadzieję, że ten silnik jest w stanie dłużej jeździć bezawaryjnie..
  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:57, 25.03.2017

Silnik jeszcze długo będzie jeździć a po 10 latach wydech w benzyniaku może już wymagać napraw zwłaszcza plecionka, która zużywa się mechanicznie od drgań i jest narażona na wysoką temperaturę gdyż jest zaraz za kolektorem wydechowym ;-)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:43, 26.03.2017

Objaw podobny, rocznik ten sam, przebieg tylko 145tys.km, auto krajowe niegarazowane. Wymienilem cala rure kolektorowa na zamiennik BM Catalyst, 199PLN+wysylka. Jest troche rzezby z rozkreceniem, trzeba przygotowac nowe sruby do kolektora i nakretki do katalizatora, a takze uszczelki. Razem okolo 290PLN, ale robilem sam. Jakby co moge Ci podac namiary na wszystko.
  • 0

FullChess


#10 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 26.03.2017

A dzięki, jak nie poradzę sobie to odezwę się po namiary :) Pozdrawiam


  • 0

#11 bananowooo

bananowooo
  • Forumowicz
  • 154 postów
  • Skąd:Dziki Wschód
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 06.04.2017

Witam ponownie! Dzięki za podpowiedzi, forumowa diagnoza była oczywiście trafna :)

 

Wielki plus dla autoryzowanego serwisu HONDA PARK w Łodzi - kiedy pojechałem do nich ponownie zgłaszając problem głośniejszej pracy silnika po wymianie oleju, przyjęto mnie sprawnie i oczywiście od razu po dźwięku stwierdzono, że chodzi o elastyczne złącze. Po chwili zawołał mnie pracownik serwisu, zabrał mnie na halę serwisową i razem z mechanikiem pokazali jak ta złączka jest już zniszczona - ledwo się trzymała i cała przepalona. Jak zapytałem "no dobra to jaki jest koszt takiej wymiany", to obaj Panowie się zaśmiali i powiedzieli, że oczywiście mogą to zrobić w serwisie na oryginalnej części jeśli bardzo bym chciał, ale ze względu na wysokie koszty części, czasu oczekiwania nie ma to zbytnio sensu i polecają mi znaleźć jakiś zakład od układów wydechowych, to wydam parę groszy i sprawa będzie załatwiona. Mechanik mi powiedział, że też to miał u siebie i powiedział, gdzie to zrobił w mieście. Pojechałem do tego zakładu wypytać jak to wygląda.....a tam naprawili problem od ręki - musiałem poczekać tylko aż jedno miejsce się zwolni na kanale :D

 

Zajęło to około 45 minut, a wstawienie nowej złączki (jakiś zamiennik, mieli na miejscu) kosztowało ze wszystkim 140zł... I Honda znów bzyczy a nie warczy :) 

 

Pozdrawiam!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq