Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gwizdy i dziwny hałas, pompa wspomagania.

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 daws12

daws12
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 24.03.2017

Auto accord vi. Witam problem polega na tym ze gdy odpalam auto oczywiście na zimnym silniku pompa gwizdze przez jakieś 10 do 20 sekund. Później problem ustaje. Ostatnio po dłuższej i szybszej jeździe gdzie pompa solidnie się rozgrzala na postoju gdy delikatnie skrecalem kierownicę auto traciło moc a nawet gasło przy czym najprawdopodobniej pompa wydawała dziwny dźwięk. Jak by nie była do końca odpowietrzona. Płyn się nie pienil ale widać delikatne pojedyncze bąbelki powietrza. Nie wiem może to normalne że coś tam zawsze widać. Zdjąłem pasek i sprawdzałem luz na kole ale nic nie czuć. Układ zalany zielonym płynem po regeneracji magla. ktoś pomoże?
  • 0

#2 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:50, 06.04.2017

Gwiżdżenie pompy może sygnalizować koniec łożyska pompy, tzn że przy zimnym rozruchu silnika łożysko pracuje przez kilka sek na sucho i gwiżdże dopóki nie rozprowadzi smaru.

Może to też być pasek pompy, tyle, że wydawał by dźwięki cały czas.

Zielony płyn nie jest oryginalny, na co pompa jest wyczulona.

Podsumowując: skoro pompa gwiżdże i widać bąbelki w zbiorniczku to już kończy swoją karierę. A nie cieknie gdzieś?


  • 0

#3 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:38, 06.04.2017

Może wystarczy oringi w przewodach wymienić i przestanie wyć. Miałem tak samo: na zimnym wyła a gdy była ciepła wszystko cichło. Okazało się ze oringi za 10zl trzeba było wymienić
https://youtu.be/GR5QN3A3rJ4
  • 0

#4 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:48, 06.04.2017

Gościu pokazuje co jest przyczyną bulgotania/ pienienia się płynu. Pienienie płynu = powietrze znajdujące się w pompie powoduje gwiżdżenie pompy. Wymiana oringów nie wpływa bezpośrednio na wyeliminowanie gwiżdżenia tylko na uszczelnienie całego układu, dzięki czemu powietrze nie wzburza płynu i pompa jest cichsza.

 

gdy odpalam auto oczywiście na zimnym silniku pompa gwizdze przez jakieś 10 do 20 sekund. Później problem ustaje. 

Normalne gdy w układzie krążą bąbelki powietrza. Podczas postoju w pompie gromadzi się powietrze z wężyków i się zapowietrza, gdy odpalasz zasysa olej i wypycha powietrze do zbiorniczka a pompa cichnie.

 Jak by nie była do końca odpowietrzona. Płyn się nie pienil ale widać delikatne pojedyncze bąbelki powietrza.

 

Dobrym tropem jest to co danielo333 wskazał: oringi na wężykach. Wymień i obserwuj, jeżeli dalej będzie się pieniło to zimmering lub uszczelniacz przy maglu.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq