Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Stag QBox Plus - brak mocy na wyższych obrotach

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:00, 24.03.2017

Witam

 

Sterownik:  Stag QBox Plus

Wtryskiwacze: Barracuda

Reduktor: Stag R01 czerwony do 250 KM

 

Instalacja jeszcze na gwarancji. Od jakiegoś czasu czułem spadek mocy na LPG szczególnie na wyższych obrotach.

Kupiłem taki interfejs i przy użyciu programu Stag Mobile na Androida  sprawdziłem błędy.

Niestety wyszło ich sporo co dziwne błędy są nie tylko w sterowniku LPG ale i BP. Oczywiście żaden check się nie świeci.

Jestem umówiony na wtorek z reklamacją ale ciekawi mnie co to może być.

Czytałem że te reduktory nie trzymają ciśnienia i są z nimi problemy.

 

 

 

rTnU1-KwSGhf.JPG?v=2

 

 

rTnU1-OmNm6G.JPG?v=2

 

 

rTnU1-QlRcbe.JPG?v=2

 

rTnU1-G449Wa.JPG?v=2


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 13:07, 24.03.2017

  • 0

#2 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:55, 25.03.2017

U siebie mam też taki sam reduktor i po założeniu instalacji po niecałych dwóch tysiącach kilometrów od momentu jej montażu i po szybkiej jeździe po autostradzie, zapalił mi się check P0171, powodem był spadek ciśnienia (instalator ostrzegł mnie, że taki spadek może być gdy reduktor jest nowy).
Ponowna regulacja ciśnienia problem załatwiła, błąd został skasowany i od tego momentu 20 tys zrobione i jest ok.

Pytanie teraz jest takie, czemu nie został zasygnalizowany u Ciebie żaden błąd na desce, może zostało coś zamontowane w instalacji (emulator?), co oszukuje system diagnostyki pokładowej-stąd też brak błędu.

Wszelkie problemy z brakiem mocy, rozregulowaniem, spadkiem ciśnienia, awarią listwy wtryskowej itp. powinny być raczej chyba zasygnalizowane komunikatem na desce.
Sam jestem ciekaw, jaka jest tego przyczyna, że żadne błędy Ci nie wyskakują oficjalnie pomimo tego, że odczuwasz brak mocy.
Wspomniany przeze mnie wyżej P0171 objawił się szarpaniem silnika na wolnych obrotach i wyskoczył on zaraz po szybkiej jeździe.
  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:25, 25.03.2017

@Heromin Minimalne ciśnienie mam ustawione na 0.6 a spadło mi do 0.8 dlatego pewnie nie przełączało mi się na benzynę.

 

Obecnie mam taką mapę jak poniżej. Nie znam się jeszcze kompletnie na tym. Czy ktoś może ocenić czy ta mapa jest ok ?

Jest rozjechana a coś czytałem że najlepiej jak się pokrywa z benzyną.

Załączone pliki


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 16:26, 25.03.2017

  • 0

#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 15:05, 28.03.2017

bez podglądu korekt i AFR trudno o 100% pewną diagnozę, ale w większości przypadków taka mapa oznacza że jest booogato i to im wyższe obroty tym bardziej bogato, ogólnie masz zalewany silnik a na wysokich to wiadrami się tam leje i stąd nie masz mocy

błąd CE nie wyskoczył bo prawdopodobnie dawka paliwa jeszcze mieści sie w tolerancji, jest na skraju ale jeszcze się mieści, co nie oznacza że to rozjechanie nie ma wpływu na osiągi

ps. katalizator mocno cierpi na takiej bogatej dawce...


Użytkownik rafisz edytował ten post 15:15, 28.03.2017

  • 0

#5 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:48, 28.03.2017

Byłem na przeglądzie. Regulacja poprawiona. Auto śmiga jak wcześniej :)


  • 0

#6 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:53, 28.03.2017

Byłem na przeglądzie. Regulacja poprawiona. Auto śmiga jak wcześniej :)


W jaki sposób regulowali Ci auto i w czym tkwił problem?
  • 0

#7 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:09, 28.03.2017

Regulacja była podczas jazdy. Coś było nie tak z autoadaptacją przez OBD.

 

EDIT:

Podłączyłem się po powrocie tabletem do Staga i niestety znowu są te same błędy :(

Ja się wkur....to wypier tego Staga i założę BRC.

 

5bh61-WsIDNW.JPG?v=2


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 21:11, 28.03.2017

  • 0

#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:00, 29.03.2017

Regulacja była podczas jazdy. Coś było nie tak z autoadaptacją przez OBD.

EDIT:
Podłączyłem się po powrocie tabletem do Staga i niestety znowu są te same błędy :(
Ja się wkur....to wypier tego Staga i założę BRC.

5bh61-WsIDNW.JPG?v=2


Ale po regulacji auto jezdzi dobrze i moc odczuwasz taką jak na pb? chodzi mi o brak szarpania, falowania obrotów itp.

Użytkownik Heromin edytował ten post 09:01, 29.03.2017

  • 0

#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:16, 29.03.2017

Tak auto jak na razie jeździ bardzo dobrze jak na benzynie nie widzę różnic.

 

Odnośnie błędu czerwonego dostałem odpowiedź od wsparcia technicznego Stag:

"Odnośnie błędu na „czerwono”  (Niskie napięcie zasilania)’ który to pojawia się zapewne po odpaleniu silnika. Oznacz on że na pewno za jakiś czas będzie należało pojechać do serwisu i wymienić akumulator na nowy, bądź naprawić uszkodzony rozrusznik który to pobiera zbyt duży prąd podczas rozruchu co wiąże się z spadkami napięcia w układzie. Ewentualnie sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne na linii akumulator rozrusznik masa samochodu i podłączenie głównego zasilania do sterownika LPG (zaśniedziałe klemy, luźne połączenia).Generalnie jest to informacja że coś się dzieje z źródłem zasilania sterownika (w 99,99% problem leży po stronie auta)."

 

 


 
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq