Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Accord 2.2 I-CTDI problem z turbo?

VII 2.2ictdi accord turbo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bar00n

Bar00n
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170km/400nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 23.03.2017

Witam!
Posiadam Hondę Accord CN1 2.2 I-CTDI 2004r.
Dzisiaj podczas jazdy zauwazyłem problem z turbo lub jakimś podzespołem od turbo. Sprawa wygląda następująco.
Jadąc spokojnie wszystko gra, dopiero przy dodaniu gazu powyzej 2.5k obrotów samochod traci moc i tak jakby turbo przestaje dmuchać. Do 2.5k obrotów wszystko jest dobrze, słychać jak turbo działa i czuć na przyspieszeniu, powyzej tych obrotów tak jakby turbo przestało działać.
Podjechałem do mechanika, podpiął komputer, ku mojemu zdziwieniu nie pokazało ani jednego błędu, turbo tez jest sprawne, bo auto nie kopci ani nie bierze oleju.
Nie zaświeciła się ani jedna kontrolka, uzytkuję tylko i wyłącznie JA to auto, więc nic wiem, ze nie było zadnej sytuacji typu nagle szarpanie, jakiś dziwny dźwięki itd.
Proszę osoby, które mogą coś wiedzieć w tym temacie o podpowiedź.
Pozdrawiam!
Bar00n

Jezeli zły dział przepraszam, nie wiedziałem, w którym dodać, szukałem podobnego tematu, lecz niestety nie znalazłem.


  • 0

#2 bartiH22A

bartiH22A
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ictdi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:04, 23.03.2017

Miałem ost to samo tyle ze tylko działo sue to na 6 biegu, na innych bez zmian ciągnie jak dziki tylko właśnie na najwyższym biegu dostawał jakby czkawki po zbliżaniu sie do 2,5 tys obr (jak by turbine miala guzik off on
Zajechałem za parking odczekałem chwile, zgasilem silnik. Po ok 10 min odpalenie jazda i to samo. Zero błędów, nowy filtr paliwa, itp
Czujniki map i inne czyszczę co jakiś czas, olej średnio co ok 10-12tys castrol 5w30. Aktualnie jestem na urlopie i pare razy sie przejechałem w tych okolicach 2.5 tys i tym razem zero oznak wiec dalej nie wiem co to mogło być.
  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:19, 23.03.2017

Bar00n pojeździjcie z mechanikiem z podpiętym skanerem monitorując różne parametry jak ciśnienie doładowanie, ciśnienie paliwa, wskazania ciśnienia w kolektorze przez MAP sensor itd. inaczej będziemy mogli tylko zgadywać ...

 

Dodatkowo przedlift N22A2 źle toleruje inne filtry paliwa niż Bosch, wymień jeżeli masz innej firmy.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 Bar00n

Bar00n
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170km/400nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:29, 24.03.2017

Filtr jest kupiony z ASO i nie było zadnych problemów, filtr był wymieniany we wrześniu i wszystko było dobrze.


  • 0

#5 bartiH22A

bartiH22A
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ictdi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:38, 24.03.2017

Z mojej strony dodam ze jeżdzę na zamiennikach filtra juz dobre 2 lata i nakręcone przeszło w
100tys km i nigdy nic sie nie działo, w trakcie podlaczylem skaner elm i wszystko wyglądało ok, ciśnienie paliwa i reszta w normie, tylko nie moge sprawdzić jakie ciśnienie pompuje turbina.
  • 0

#6 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:45, 24.03.2017

Może przycina się zmienna geometria?


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:46, 24.03.2017

W obydwu przypadkach mogą przelewać wtryski, warto zrobić próbę przelewową.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 bartiH22A

bartiH22A
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ictdi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:10, 24.03.2017

To normalne ze tylko na najwyższym biegu i przy 2,5 tys ? Szczerze stawiałem tez na zmienna geometrie turbiny, tylko why nic nie było na innych biegach tylko na 6 tym ? Hmm...
  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:03, 24.03.2017

To sprawdź jak się porusza na postoju przy dodaniu gazu.Jaki jest jej ruch i zakres.Lub wykonaj test nastawników jeśli masz czym.
  • 0

#10 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:52, 25.03.2017

Po prostu na najwyższym biegu przy depnięciu w podłogę silnik jest najbardziej obciążony i turbo ładuje największe ciśnienie.


  • 0

#11 bartiH22A

bartiH22A
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Piła
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ictdi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:53, 27.03.2017

A nie jest za to czasami odpowiedzialny ten zaworek - filterek co idzie do niego podcisnienie? Muszę go jutro "załączyć" razem wężykiem i sie przejechać czy bedzie różnica czy bez zmian bedzie. Gdzieś czytałem ze właśnie on zalancza zmienna geometrie powyżej 2,5 tys.
A nie jest za to czasami odpowiedzialny ten zaworek - filterek co idzie do niego podcisnienie? Muszę go jutro "załączyć" razem wężykiem i sie przejechać czy bedzie różnica czy bez zmian bedzie. Gdzieś czytałem ze właśnie on zalancza zmienna geometrie powyżej 2,5 tys.
  • 0

#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:14, 29.03.2017

Właśnie można też spróbować obejść ten zaworek, który jest na górze silnika obok wtrysków i połączyć przewody podciśnieniowe na stałe.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:37, 29.03.2017

Elektrozawór sterowania turbiny (tzw. N75 w Vagach). On nie załącza geometrii, ale płynnie steruje podciśnieniem, które z kolei odpowiednio przestawia sztangę od zmiennej geometrii (za pomocą tzw. gruszki).


  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:15, 29.03.2017

Panowie kombinujecie i sami sobie utrudniacie.Powtórzę się -sprawdzić geometrię na postoju przy włączonym silniku.Lub pompką podciśnieniową.Jeśli jej nie macie to wystarczy wężyk duża strzykawka i już jest prowizoryczna pompka podciśnieniowa którą możemy wysterować geometrię.Czy już ktoś coś sprawdził?Czy tylko gdybacie?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, 2.2ictdi, accord, turbo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq