Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Przy wyłączonej klimie nie działa chłodzenie silnika

VIII wentylator chłodzenie załączanie klimatyzacja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:10, 23.03.2017

Dzisiaj zauważyłem dziwny objaw związany z pracą wentylatorów na chłodnicy(-ach). Po wyczyszczeniu sensora MAF podłączyłem się do ECU przez ELM'a i Torque'a, żeby sprawdzić czy wszystko działa. Powyłączałem wszystkie odbiorniki łącznie z panelem klimy (OFF) i trzymając obroty na 3 tys. obserwowałem jak rośnie temperatura. Oglądałem parametry, temperatura szła sobie w górę i zatrzymała się na 86 st. Odpuściłem gaz i silnik hulał sobie dalej na wolnych obrotach. Nagle patrzę a Torque pokazuje mi temperaturę 100 st. a wentylatory milczą, oba. Włączyłem klimat przyciskiem AUTO i oba wentylatory ruszyły z kopyta i działając cyklicznie (w ostatniej fazie kręcąc się wolniej) doprowadziły (dość szybko) temperaturę do 86 st. Powtórzyłem test kręcąc silnikiem do 3 tys. ale tym razem wyłączyłem tylko klimę (A/C OFF). Przy wskazaniu 100 st. wentylatory nadal milczały, gdy włączyłem klimę znowu oba ruszyły jak poprzednim razem obniżając dość szybko temperaturę. Nie chciałem przekroczyć 100 st. bojąc się przegrzać silnik. W ESM w dziale Silnik -> Układ chłodzenia -> Sterowanie wentylatorami -> Tabela usuwania usterek sterowania wentylatorami chłodzącymi wg objawów przejrzałem objawy, ale żaden w 100% nie pasuje do mojego przypadku. Ma ktoś jakiegoś pomysła? Zawsze jeżdżę z klimatem włączonym na AUTO więc nigdy nie miałem żadnych problemów z temperaturą, dopiero dzisiaj, przez przypadek...

EDIT: Czy jest możliwość, żeby Torque przekłamywał wskazania? Zarówno przy temperaturze (wg Torque) 86 jak i 100 wskaźnik temperatury na zegarach w aucie znajduje się w tej samej pozycji
389a1c00dff7e250c23ee370b9496ba6.jpg

Załączone pliki


Użytkownik lajsta edytował ten post 16:42, 23.03.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:49, 23.03.2017

Wskazanie zegara masz w 100% normalne. Nie sądzę aby cokolwiek się przegrzewało. Żeby wentylatory się załączyły na postoju (przy wyłączonej klimie) to trzeba wciskać gaz, na biegu jałowym rzadko się załączają lub przy niższej temperaturze powietrza prawie w ogóle lub w ogóle nie. Nawet gdy się załączają to ja nie widziałem żeby z tego powodu wskazówka była wyżej niż zwykle. Ona po prostu stoi w miejscu w takiej pozycji jak wszystko działa OK.

To że oba wentylatory włączają się, gdy załącza się kompresor klimy (bez względu na temp. cieczy) też jest w 100% normalne.

 

Myślę, że Troque coś lekko kłamie. Zresztą to jest odczyt na pewno z innego czujnika niż z tego którego są sterowane wentylatory. Inny czujnik załącza wentylatory, inny steruje wskazówką zegarów a jeszcze inny jest dla ECU - w Torque widzisz to co dostaje ECU ze swojego czujnika.

 

100 st. C to nie jest problem - to jest układ ciśnieniowy i ciecz nie wrze przy 100 st. C pod ciśnieniem. Czerwone pole/wskazówka na końcu to przypuszczam jest jakieś 120-130 st. C.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:56, 23.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:33, 23.03.2017

Dzięki za wyjaśnienie, uspokoiłeś mnie. Faktycznie, gdyby temperatura cieczy miała 100 st. to wskazówka musiałaby pójść w górę, przynajmniej na 3/4. Ciekawe w takim razie skąd Torque, czy tam ECU, bierze tę wartość?


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#4 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:52, 23.03.2017

No jak mówię są chyba trzy czujniki temperatury a nie wiem czy nie cztery. Nie patrzyłem pod tym kątem w schematy. Do sterowania wentylatorami jest jeden zero-jedynkowy (lub dwa), do wskazania na desce drugi (to już jest 'analogowy' czujnik) a ECU (czyli to co widzisz w Torque) trzeci 'analogowy'. Dość dokładnie wiedziałem gdzie one były umieszczone w HA V i VI. W VII już tak nie wnikałem. Jeden od wentylatorów w VII na pewno był wkręcony w chłodnicę. W VIII w ogóle nie wnikałem...


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:54, 23.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:56, 23.03.2017

Płyn nie będzie wrzał przy 100 *
Ja bym poczekał jeszcze i zobaczył kiedy sił włączą
  • 0
                       

#6 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:23, 23.03.2017

Ale wiesz jak to jest, widzisz na wyświetlaczu 101 st. wentylatory milczą... Przy 70 st. Torque melduje, że "silnik osiągnął temperaturę roboczą", potem w czasie jazdy apka wskazuje cały czas temperaturę "coolant'a" w obszarze 86-90 st. więc wydaje się to normalne, a tu nieoczekiwanie pojawia się 100 st. więc zaczynasz się zastanawiać, żeby nie powiedzieć panikować 😉

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 22:24, 23.03.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#7 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:41, 25.03.2017

@lajsta zauważyłem u siebie to samo. Przy 100 stopniach nie załączają się wentylatory chłodnicy ale jak włączę klime to chodzą do momentu az temperatura nie spadnie do około 85 stopni.

Pytanie przy jakiej temperaturze silnika powinny załączyć się wentylatory ?
  • 0

#8 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:54, 25.03.2017

Wg manuala, jak można przeczytać w załączniku z mojego pierwszego posta, graniczną temperaturą jest 96,5 st.  


  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#9 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:02, 25.03.2017

Czyli w lato w korkach lepiej klimy nie wyłączać 😬
  • 0

#10 Uniek

Uniek
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:VIII gen Executive
  • KM:202 KM 409 Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: -23
Zła

Napisano 09:16, 26.03.2017

Z tego co ja sie ostatnio dowiedzialem to jak masz wlaczona klime to oba wentylator dziala praktycznie non stop. Jak masz wylaczona klime to silnik musi byc na prawde mocno rozgrzany zeby sie zalaczyl - gosc od klimy twierdzil ze sa to temperatury w granicach minimum 110-115 stopni.

 

Takze mysle ze u ciebie wszystko jest ok.


Użytkownik Uniek edytował ten post 09:16, 26.03.2017

  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:53, 26.03.2017

Non stop nie - włączają się wtedy gdy działa sprężarka. W szczególnych warunkach może to być prawie non-stop.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:58, 29.03.2017

Dzisiaj z pomocą HDS sprawdziłem przy jakiej temperaturze załącza się wentylatory. Klimat oczywiście w pozycji OFF. HDS wyświetla parametry dwóch czujników: Czujnik 1 ECT i 2 ECT. Pierwszy wskazuje wyższą temperaturę. Oba wentylatory włączyły się w trybie wolnobieżnym gdy ECT1 wskazywał 103 st a ECT2 96 st czyli zgodnie z parametrem wskazanym w tabelce diagnostycznej. Wynika z tego, że Torque odczytuje temperaturę z czujnika ECT1, a wentylatory sterowane są przez ECT2.

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 14:01, 30.03.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#13 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 643 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:35, 04.12.2020

ja dziś sprawdzałem to u mnie wentylatory przy wyłaczonej klimie załączają się tak powyżej 100 stopni dopiero (tyle Torque pokazywało). do 90-92 stopni to mi nawet termostat nie puszczał dużego obiegu (górny wąż gorący, dolna chłodny).


  • 0

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Accord 1: 2011 VIIIgen Tourer CW1 Lifestyle 2.0 ; Accord 2: 2003 VIIgen Sedan Comfort CL7 2.0; Accord 3: 1999 VIgen Sedan CG9 ES 2.0


#14 adelator

adelator
  • Klubowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Wałbrzych/Hamburg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:21, 27.02.2021

Siema,
Nie bedę zaczynał nowego tematu bo problem podobny. Dwa dni temu zauważyłem że klima słabiutko chodzi chodź przed zimą był serwis (sprawdzenie kompresora, uzupełnianie, filtr). Na postoju włączyłem torque i temperatura rosła do ponad 90°C, gdzie zazwyczaj było ok 80°C. Oba wentylatory nie załaczaczają się ( czy klima włączona czy wyłaczona). Sprawdziłem i na krótko działają. Bezpieczniki, przekaźniki też sprawdzone i wydaje mi się że są ok ale nie dam sobie ręki uciąć. Macie może jakieś porady co bym mógł jeszcze zrobić/sprawdzić zanim bedę musiał zatargać auto do mechanika?
Accord 2.2 idtec 2010r

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wentylator, chłodzenie, załączanie, klimatyzacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq