Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Jaka stała prędkość maksymalna na LPG?

all_gen #lpg

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 22.03.2017

Witam.

Mam Accorda VII 2.4 190KM i założyłem LPG BRC w najwyższej możliwej kofiguracji, i po przeczytaniu wielu artykułów z tego forum na temat maks stałej predkosci na autostradzie wywnioskowałem, ze nie powinno się jechac szybciej jak 150km/h ponieważ temp spalania gazu jest wyższa o około 25st C.

Planuje za tydzień przelecieć przez całe Niemcy, i chciałbym jechac 180-200km/h i czy to będzie "zabójstwo" dla mojego silnika patrząc na dlugodystansowo?

Jakie sÄ… Wasze opinie na ten temat ?
  • 0

#2 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • SkÄ…d:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 08:53, 23.03.2017

Glupoty i tyle. Jedz ile chcesz jesli instalacja jest dobrana do twojego auta i zostala sprawdzona na afr nic sie nie stanie

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 09:11, 23.03.2017

X2
  • 0

#4 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • SkÄ…d:OstroÅ‚Ä™ka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:08, 23.03.2017

Miałem w swojej 7 gen 2.4 instalacje BRC i na autostradach jeździłem właśnie z takim prędkościami jak piszesz. Przejechałem ponad 40 tys km i nic się nie działo. Nie wiem czy auto było strojone z sondą AFR bo auto już kupiłem z LPG.


  • 0

#5 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 23.03.2017

Dzięki za odpowiedzi, zapytałem ponieważ na tym forum wyczytałem, ze przez to ze LPG ma wyższa temp spalania od PB, to przy 150km/h na gazie w silniku temp jest taka sama jak na benzynie powyżej 200km/h.

Z dwóch użytkowników forum założyli w związku z tym czujnik temperatury oleju, to pokazywał przy takich prędkościach minimum 115st C na oleju.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#6 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 23.03.2017

Ma ktoÅ› z Was czujnik temperatury oleju zamontowany ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#7 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • SkÄ…d:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:45, 23.03.2017

Ja nie mam co prawda gazu ,ale jeżdżę z UK do Pl autostradami i średnio cały czas trzymam 180,oczywiście tam gdzie jest to możliwe.

Czasami zdarza się jechać 200-220 dłuższy czas i nic z silnikiem się nie dzieje. Nawet oleju nie spalał więcej jak podczas codziennej eksploatacji (nawet mniej wyszło)

Tylko zauważyłem że do 180 spalanie jest akceptowalne a powyżej żre jak dzika . Więc trzeba się częściej na tankowania zatrzymywać i mija się to z celem,bo i tak tracę ten czas co nadrobiłem jadąc szybko.


  • 0

#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:25, 23.03.2017

Witam.

Mam Accorda VII 2.4 190KM i założyłem LPG BRC w najwyższej możliwej kofiguracji, i po przeczytaniu wielu artykułów z tego forum na temat maks stałej predkosci na autostradzie wywnioskowałem, ze nie powinno się jechac szybciej jak 150km/h ponieważ temp spalania gazu jest wyższa o około 25st C.

Planuje za tydzień przelecieć przez całe Niemcy, i chciałbym jechac 180-200km/h i czy to będzie "zabójstwo" dla mojego silnika patrząc na dlugodystansowo?

Jakie sÄ… Wasze opinie na ten temat ?


Nie wiem, jak jest z manualem, ale na podstawie tego, jakie są u mnie obroty w silniku 2.4 mogę tylko stwierdzić, że przy prędkości 160 km/h ze skrzynią automatyczną, obroty u mnie są około 3500 tys, a więc silnik nke jest jakoś specjalnie wysilony, przy 150 km/h są to obroty plus minus 3000 tys, więc też niewiele.
Mówię o jeździe autostradowej jesnostajnej.
Bardziej chyba chodzi o to, jakich obrotów się używa, a nie jaka jest prędkość. Będziesz jechał 80 km/h na niższym biegu, a będziesz miał np 4 lub 5 tys obrotów szykując się do wyprzedzania, itp, wtedy silnik ma bardziej krytyczne parametry pracy, robisz tak parę razy co dzień, i bardziej wyeksploatujesz w dłuższej perspektywie czasu silnik, niż jadąc 160 czy nawet 180 km/h autostradą. Przy takiej szybkości i dobrym opływie powietrza i chłodzeniu, taka szybkość moim zdaniem nie szkodzi.
Trzeba byłoby jechać non stop ponad 200 km/h i w duży upał, wtedy silnik dostałby w tyłek i ucierpiał bardziej, nawet być może z AFR dobrym niż bez niego nawet, ale przy regularnym serwisie instalacji, dobrym jakościowo paliwie i nie jeżdżeniu z maksymalnymi prędkościami.
Na pewno na AFR a bym się zdecydował, żeby przy nim zrobić dobrą regulację, jeślibym chciał acco poszaleć na jakims torze wyścigowym lub non stop jeździł z prędkościami maksymalnymi. Ale z reguły jeżdżę spokojniej i jazda co 15 tys. km na AFR byłaby też zbyt uciążliwa tym bardziej, że nawet nie ma gdzie przycisnąć szybciej w miejscu, gdzie mam zakład który zamontowal mi lpg.
Zawory oczywiście bezdyskusyjnie, max co 20 tys km kontrola.
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:25, 23.03.2017

odnoÅ›nie  V i VI gen mogÄ™ podać temperatury mniej wiÄ™cej.

 

V gen z gazem - bez owinięcia kolektora powyżej 140km/h temp idzie powyżej 120C. Do ilu dojdzie przy 200 nie wiem bo po założeniu czujnika, aż do momentu owinięcia kolektora nie latałem tak. Po owinięciu temp max to 120C.

 

VI gen bez gazu ma podobne temp jak V z gazem. Normalna temp to powyżej 100 C latem.


  • 0

#10 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 23.03.2017

Dzięki. Wlaśnie głównie chodziło mi o te podwyzszone temperatury oleju na gazie


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:54, 23.03.2017

W V i VI gen to normalne temp.
  • 0

#12 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 23.03.2017

czyli wychodzi na to ze nie ma czym sie martwic, nie pomyslalbym nawet o tym gdybym nie przeczytal na tym forum :)


  • 0

#13 spectra5

spectra5
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • SkÄ…d:Lubin
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:04, 24.03.2017

Ja nie mam co prawda gazu ,ale jeżdżę z UK do Pl autostradami i średnio cały czas trzymam 180,oczywiście tam gdzie jest to możliwe.
Czasami zdarza się jechać 200-220 dłuższy czas i nic z silnikiem się nie dzieje. Nawet oleju nie spalał więcej jak podczas codziennej eksploatacji (nawet mniej wyszło)
Tylko zauważyłem że do 180 spalanie jest akceptowalne a powyżej żre jak dzika . Więc trzeba się częściej na tankowania zatrzymywać i mija się to z celem,bo i tak tracę ten czas co nadrobiłem jadąc szybko.

a ile Ci palił na trasie przy tych 180km/h?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#14 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • SkÄ…d:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:16, 24.03.2017

czyli wychodzi na to ze nie ma czym sie martwic, nie pomyslalbym nawet o tym gdybym nie przeczytal na tym forum :)

Na pewno nie masz siÄ™ czym martwić. Åšrednio 2 razy w roku jeżdżę do syna do Wuppertalu i czeszÄ™ autobanÄ… 170kmph tam gdzie wolno (a warto przestrzegać ograniczeÅ„, mandaty sÄ… na nasze pieniÄ…dze spore  :dobani: )  (mój rekord to 1103 km w 8h i 26 minut )
Jeździłem z wysokimi prędkościami w upalne lato w Chorwacji i Włoszech. W dodatku na "wodnistym" Amsie 0W20 i... NIC.
Acco Å›miga jak szwajcarski zegarek. Z tym że ja mam STAGa, nie BRC, ale to chyba nie ma wpÅ‚ywu na temperatury. 


  • 0

#15 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 24.03.2017

2,0 przy 140 ma 4tys rpm
A przy 160 około 5tys rpm i jeżdżą ludzie na lpg nawet szybciej
Sam kiedyś swoją 2,0 z lpg polatalem po 180 na długiej trasie i nie zaszkodziło jej to
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, #lpg

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq