Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jaki olej do 2,2 cdti - zamieszanie po przeczytaniu tematu "Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat"

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 szymon123

szymon123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:poznan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 22.03.2017

Witam

Aktualnie leje olej motul x-cess 5w40

Przebieg 240 tys km, rocznik 2005 2,2 cdti.

 

Przeczytałem temat

Olej silnikowy - jaki zalać nowy temat

i nie wiem co teraz zalać.

 

Z owners manual wynika, że powinienem lać olej B3 (przy 5w40), Jaki lejecie do swoich cdti?

 

Czy 5w30 eco-nergy ACEA A5/B5 (tylko czy nie zacznie znowu brać oleju w większych ilościach?)  będzie lepszy od 5w40 x-cess ACEA A3/B4,  czy może X-CLEAN 5w40 ACEA A3/B3, ACEA A3/B4.? Czy to w ogóle odpowiednie oleje?

 

 

 

Dzięki za dop.


Użytkownik szymon123 edytował ten post 18:59, 22.03.2017

  • 0

#2 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:02, 22.03.2017

W manualu jest napisane 0w30 do tego silnika, jeśli masz DPF dodatkowo musi spełniać normy dla DPF.
  • 0

#3 szymon123

szymon123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:poznan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 22.03.2017

W manualu jest opisana możliwość stosowania 5W40, 0w30 jest preferowany, ale zaczął mi brać olej i na 5W40 bierze bardzo mało.

 

Przeczytaj temat http://www.accordklu...lać-nowy-temat/

Samo 5w40 i syntetyk to nie wszystko, żeby stwierdzić czy olej jest odpowiedni.


  • 0

#4 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:50, 22.03.2017

Jeśli nie masz DPF zalej ten
http://zmienolej.pl/...onglife-0w30-5l

Użytkownik pawel84j edytował ten post 19:50, 22.03.2017

  • 0

#5 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 01:09, 23.03.2017

Ja leje tylko motul eco energy 5 w 30 do 3 accordow tzn teraz 2 i civica :)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 szymon123

szymon123
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:poznan
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 23.03.2017

Ciekawy jestem waszego zdania na temat mieszania olejów, czy byłoby bardzo dużym błędem zalanie 5l eco-nergy 5w30 i dolanie 900ml x-cess 5w40(mam resztki)?

w 80% tego co czytam,  nie powinno mieć to negatywnego skutku dla silnika.


Użytkownik szymon123 edytował ten post 14:47, 23.03.2017

  • 0

#7 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:43, 23.03.2017

Nic się nie stanie.
  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:28, 23.03.2017

Witam

Aktualnie leje olej motul x-cess 5w40

Przebieg 240 tys km, rocznik 2005 2,2 cdti.

 

Ma być xW30 (najlepiej 0W30) a jeżeli już zaczyna ubywać oleju to zalej 5W30, też jest dopuszczalny dla I-CTDI.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Dallas81

Dallas81
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aleksandrów Łódzki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:58, 15.12.2019

Witam,
Czytałem temat pod kątem wymiany oleju na 5w30, obecnie zalewam 0w30. No i teraz najciekawsze, jako, że po zakupie byłem zielony i nie byłem przekonamy do żadnego producenta, znajomy zasugerował mi wtedy abym do japończyka zalać japoński olej no i stało się, Eneos Premium Ultra 0w30 klasyfikacja C3, tak już prawie 5 lat. Wtedy nie orientowałem się jaka musi być ta klasyfikacja teaz trochę mnie to zmartwiło bo C3, nisko popioły, tylko z filtrem cząstek stałych którego nie mam, czy powinien się tego bać, czy ktoś jeździ też na oleju o klas. C2 lub C3 i ma dobre lub złe doświadczenia.

Użytkownik Dallas81 edytował ten post 17:00, 15.12.2019

  • 0

#10 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:47, 15.12.2019

Jeśli jesteś zadowolony z tego oleju, który aktualnie i od 5 lat zalewasz, to po co zmieniać? Co ile km zmieniasz olej? Zauważasz jakieś zużycie oleju? Jaki masz przebieg ?


  • 0

#11 Dallas81

Dallas81
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aleksandrów Łódzki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 22.12.2019

Witam,

 

Ogólnie, jak kupiłem auto miało przejechane jakieś 185 tys. obecnie mam najechane 223 tys. Ponieważ mam subiektywne odczucie, że jednak słyszę silnik wewnątrz auta to chciałbym mieć trochę ciszej, czy zmiana na 5w30 pomoże, nie wiem, ale czemu nie spróbować, czy może trochę już rozrząd daje o sobie znać, też nie wiem, nie mam porównania z innymi i-cdti. 

Co do ubytku oleju to w w pierwszych 2-3 latach nie dowalałem nic miedzy wymianami ale tuż przed wymianą na bagnecie stan oscylował już przy min. a interwał wymiany to było bite 12 mies. i jakieś 10-12 tyś przebiegu rocznie.

W tym roku mam już prawie przejechane 15 tys. ale były 2 dolewki, w sumie jakieś 0.70 ml. wiec poczekam może jeszcze kwartał i najpóźniej na wiosnę wymienię olej na 5w30 i tu chyba zostanę przy ENEOS ale już inna klasa jakościowa (średnio popiołowe)   1. ACEA C3 (10) A3/B3/B4 (08) lub 2. ACEA C2 (10), A1/B1 (10), A5/B5 (10).

 

Rozmyślam nad innymi producentami jak  Shell,  Millers lub Motul ale jakoś nie chce mi się eksperymentować. Mam jeszcze czas więc zobaczymy.


  • 0

#12 JanB

JanB
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:47, 22.12.2019

Odpowiem ci tak, z moich doświadczeń wynika, że zmieniać trzeba co 10 tys km. Tryb longlife jest szkodliwy dla silnika. Poza tym 5 litrów oleju to koszt ok. 100 zł plus filtr plus robota - więc kiedy zmieniasz raz w roku to nie jest powalający koszt. A teraz normy jakościowe oleju. Jeśli nie masz dpf to szkoda kasy na oleje z C3. Znajdź porządny olej fullsaps o lepkości 5W30 lub 5W40 lub 0W40 i ciesz się dobrym smarowaniem.

PS. Chcą wyciszyć pracę silnika trzeba do oleju coś dodać np. Archoil 9100 lub dodatki molibdenowe. Poza tym cicha praca silnika diesla to przede wszystkim paliwo. Też są dodatki wyciszające pracę wtrysków.


  • 0

#13 Dallas81

Dallas81
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aleksandrów Łódzki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 22.12.2019

Co do paliwa to skrupulatnie tankuje na Orlen, ON Verva. Przy dłuższych trasach dolewam przy tankowaniu specyfik który mi polecił mechanik, produkt liqui moly - modyfikator paliwa 2663. I mogę chyba powiedzieć, że spada nico spalanie a i dynamika jest przyzwoita. W przypadku dodatków do oleju silnikowego to nic nigdy nie stosowalem a i w manualu w przypadku diesla przeczytałem, że producent nie przewiduję, żadnych dodatków do oleju a raczej odradza. Co do wyciszenia wtrysków to chętnie spróbuje wypróbowane specyfiki i czekam na propozycje.
  • 0

#14 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:55, 22.12.2019

Odpowiem ci tak, z moich doświadczeń wynika, że zmieniać trzeba co 10 tys km. Tryb longlife jest szkodliwy dla silnika. Poza tym 5 litrów oleju to koszt ok. 100 zł plus filtr plus robota - więc kiedy zmieniasz raz w roku to nie jest powalający koszt. A teraz normy jakościowe oleju. Jeśli nie masz dpf to szkoda kasy na oleje z C3. Znajdź porządny olej fullsaps o lepkości 5W30 lub 5W40 lub 0W40 i ciesz się dobrym smarowaniem.

PS. Chcą wyciszyć pracę silnika trzeba do oleju coś dodać np. Archoil 9100 lub dodatki molibdenowe. Poza tym cicha praca silnika diesla to przede wszystkim paliwo. Też są dodatki wyciszające pracę wtrysków.

Bardzo mądre słowa. Ja od siebie dodam że oleje klasy acea c-1,2,3,4, to nie są dobre oleje, ponieważ są wykastrowane z tego co najlepsze, to wiem tyle, nie znam szczegółów, może kiedyś zgłębię temat.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq