Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
V

Dziwne zachowanie sprzęgła po dłuższej jeździe

V

Najlepsza odpowiedź h1tman , 10:36, 02.04.2017

Podeprę się screenem z manuala:

<a href=https://zapodaj.net/...>clutch.jpg</a>

 

Poluzuj "LOCKNUT B" i cofnij "PUSH ROD" aby był luźny.

Następnie wykręć go ręką aby skasować luz, nie więcej. 

Skontruj "LOCKNUT B"   i powinno być ok.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:31, 23.03.2017

Tak.
A uślizg sprzęgła bardziej się objawia po rozgrzaniu
  • 0

#17 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 25.03.2017

okej , poszła regeneracja wysprzęglika, gumki były twarde i przy zdejmowaniu pękły, układ odpowietrzony , z ciekawości zanurzyłem sie pod pedały i ukazało mi sie to 

 

https://zapodaj.net/...c5f479.jpg.html

 

<a href=https://zapodaj.net/...SC_0013.JPG</a>


  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:10, 25.03.2017

to teraz pompa do wymiany :)


  • 0

#19 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:28, 28.03.2017

już kupiłem zestaw naprawczy pompy , dzisaj złoże i bedzie git mam nadzieje , a i chciałem wam powiedzieć że jak odkręcałem miedziany przewód od pompy sprzęgła szło powietrze widać było bąbelki także może to dobry trop :)


  • 0

#20 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:30, 30.03.2017

dobra sytuacja wygląda tak że po wymianie uszczelniaczy w pompie wycieku już nie ma ,pedał jest miękki, później twardy i idzie do góry do połowy i na tym sie zatrzymuje, nie ślizga spróbuje po paru km odpowietrzyć 


  • 0

#21 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:53, 31.03.2017

Co do tego problemu, że po rozgdzaniu silnika sprzęgło się ślizga to kumpel miał podobnie.
Tylko u niego problemem było, że postanowił sobie wyregulować wysokość pedału sprzęgła i ustawił za głębokie położenie tłoczka w pompie przez co płyn nie miał gdzie odpłynąć (zatkał otwór od zbiorniczka).

Gdy płyn się rozgrzewał to się rozszeżał i stopniowo wciskał sprzęgło i się ślizgało :P

Także ten trzpień wchodzący do pompy sprzęgła powinien być ustawiony na styk!


Użytkownik h1tman edytował ten post 20:52, 31.03.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#22 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:38, 31.03.2017

A jest to całkiem możliwe i pasuje do problemu.
  • 0

#23 mexta

mexta
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:26, 01.04.2017

[quote name="Hojeczka" post="843824" timestamp="1490859034"]

dobra sytuacja wygląda tak że po wymianie uszczelniaczy w pompie wycieku już nie ma ,pedał jest miękki, później twardy i idzie do góry do połowy i na tym sie zatrzymuje, nie ślizga spróbuje po paru km odpowietrzyć [/quo




Za 2-3 miechy bedziesz wymienial na nowe bo regeneracja to tylko chwilowe rozwiazaie problemu.
W ktoryms temacie pisalem ze wysprzeglik sie nagrzewa podczas jazdy i pedal bierze coraz wyrzej, az do uslizgu.
Jak ci bedzie pedal wpadal to pompa smietnik.
Swoja droga bylo walkowane na forum a nadal wiekszosc kolegow niczym mechanicy/wymieniacze wola: sprzeglo do wymiany!!!.
I 1000zl poszlooo w polske, a wystarczy zajrzec do manuala lub chwile pomyslec.

Pzdr
Sory za polskie znaki
  • 0

#24 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 01.04.2017

panowie sprawa wygląda następująco kiedy sprzęgło się ślizga wystarczy  odkręcić odpowietrznik , wtedy wysprzęglik się cofnie i znowu mam normalne sprzęgło , czyli coś jakoś sie zapowietrza przewody wyglądają ok, podejrzenia teraz kierują się na sam odpowietrznik w poniedziałek będę działał wymienie przewód z wysprzęglika i spróbuje dorwać elastyczny i wymienić , i sam odpowietrznik wymienię dam znać , ale jestem już bliziutko ! 



W ktoryms temacie pisalem ze wysprzeglik sie nagrzewa podczas jazdy i pedal bierze coraz wyrzej, az do uslizgu.
 

 

 

Podaj mi link do tematu jeśli znajdziesz chętnie się zapoznam 


Co do tego problemu, że po rozgdzaniu silnika sprzęgło się ślizga to kumpel miał podobnie.
Tylko u niego problemem było, że postanowił sobie wyregulować wysokość pedału sprzęgła i ustawił za głębokie położenie tłoczka w pompie przez co płyn nie miał gdzie odpłynąć (zatkał otwór od zbiorniczka).

Gdy płyn się rozgrzewał to się rozszeżał i stopniowo wciskał sprzęgło i się ślizgało :P

Także ten trzpień wchodzący do pompy sprzęgła powinien być ustawiony na styk!

hm a ktoś może mi cyknąć fotke ze swojej pompy jak wygląda ta śróba do regulacji , w sęsie jak jest wkręcona? czy jest na równi z korpusem pompy ? 


Użytkownik Hojeczka edytował ten post 22:02, 01.04.2017

  • 0

#25 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:36, 02.04.2017   Najlepsza odpowiedź

Podeprę się screenem z manuala:

<a href=https://zapodaj.net/...>clutch.jpg</a>

 

Poluzuj "LOCKNUT B" i cofnij "PUSH ROD" aby był luźny.

Następnie wykręć go ręką aby skasować luz, nie więcej. 

Skontruj "LOCKNUT B"   i powinno być ok.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#26 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 02.04.2017

Podeprę się screenem z manuala:

<a href=https://zapodaj.net/...>clutch.jpg</a>

 

Poluzuj "LOCKNUT B" i cofnij "PUSH ROD" aby był luźny.

Następnie wykręć go ręką aby skasować luz, nie więcej. 

Skontruj "LOCKNUT B"   i powinno być ok.

myślałem o regulacji na pompie , będę walczyć akurat może to będzie to :) ,  

a musze odłączyc push rod od pedału czy moge to zrobić na pedale ? 


Użytkownik Hojeczka edytował ten post 11:47, 02.04.2017

  • 0

#27 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:24, 02.04.2017

Nie ma tam innej regulacji jeśli chodzi o pompę sprzęgła.

Wszystko robisz na miejscu, nic nie wyjmujesz ani nie odłączasz. 


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:49, 19.04.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#28 mexta

mexta
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:wagon
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:51, 13.04.2017

Pamiętaj o ustawieniu wysokości pedału od podłogi, jest gdzieś w manualu. Dopiero po tym regulujesz jak wysoko ma " brać".


  • 0

#29 Hojeczka

Hojeczka
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 19.04.2017

Witam UDAŁO SIE!  wkręciłem w pedał ten pręcik z pompy aż do luzu i działa już sie nie podnosi nie twardnieje , chodzi gładko :) dziękuje wszystkim za pomoc (szczególnie tym którzy chcieli mnie naciągnąć na koszta wymiany sprzęgła-wymieniacze) 

 

Pozdrawiam 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: V

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq