Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Rozrzad

VI Pompa wody

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krupino

Krupino
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Coventry
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Es
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 18.03.2017

Witam
Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość ;) Jest to moja pierwsza Honda więc dużo i pytań :p
Czy ktoś wymieniał pompę wody w 3.0 v6 6gen. Czy potrzeba jakiś specjalnych blokad do rozrządu?? Oczywiście rozrzad będzie zmieniany kompletny 👍
Jeśli były już takie tematy proszę o linki.

Załączone pliki


  • 0

#2 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 18.03.2017

Zdajesz siebie sprawę z tego, że napinacz hydrauliczny oryginalny jest w Polsce nie dostępny? Można tylko dostać u nas zamiennik Dormana i to ciężko. Zobacz na usauta.pl. Z dobrymi częściami też nie jest kolorowo, choć można tutaj coś znaleźć. Trzeba tylko dobrze poszukać. Ja czekam właśnie na cały komplet ze stanów. Ps. Więcej informacji znajdziesz na dedykowanym forum od tego typu aut - asaccord.pl

Użytkownik wysiek edytował ten post 00:05, 19.03.2017

  • 0

#3 Krupino

Krupino
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Coventry
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Es
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 19.03.2017

To mnie teraz zaskoczyłeś z tym napinaczem :/ myślałem że takie rzeczy są ogólnodostępne przecież rozrzad zawsze wymienia się kompletny. U mnie pasek był zmieniony 20tys mil temu ale muszę pompę wody wymienić tak czy inaczej i myślałem o komplecie za jedną robotą. A może można pominąć ten napinacz??
  • 0

#4 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 19.03.2017

Mechaniczny napinacz ściągają ze stanów. 

Realnie ile ma przejechane napinacz 


Użytkownik Adam B edytował ten post 15:47, 19.03.2017

  • 0

CB9 CB7 CC1


#5 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:57, 19.03.2017

@up, napinacz mechaniczny to zwykła rolka napinająca i można ją u nas dostać. Napinacz hydrauliczny wymienia się co dwie zmiany rozrządu, więc jeśli chcesz zmienić tylko pompę i podstawowy rozrząd, to może jego wymiana nie będzie konieczna. Po zdjęciu paska mechanik powinien ocenić jego stan.

Użytkownik wysiek edytował ten post 17:04, 19.03.2017

  • 0

#6 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 19.03.2017

Tylko jest taka niepisana zasada, że nie powinno zakładać tego samego paska drugi raz. Teoretycznie pasek powinien być dobry ale ze względów bezpieczeństwa lepiej dać nowy pasek.


  • 0

CB9 CB7 CC1


#7 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 19.03.2017

A to jest tak oczywiste :)
  • 0

#8 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 19.03.2017

A to jest tak oczywiste :)

 

 

Uwierz mi na słowo nie wszyscy o tym wiedzą i rozumieją. Lepiej powtórzyć parę razy. 

Niektórzy chcą zaoszczędzić na  nowym pasku, a później robią dwie głowice.


  • 0

CB9 CB7 CC1


#9 Krupino

Krupino
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Coventry
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Es
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:22, 19.03.2017

Nie no ja miałem w zamiarze pasek też zmienić bo nie ufa się sprzedawcy 😝 choć mam nawet papiery na to że był zmieniany ale pasek kosztuje grosze więc i sumienie będzie później spokojne. Muszę sprawdzić tylko czy w Anglii ta rolke dostanę jak tak to zmienię komplet jak nie to tylko pompę i pasek. Dzięki za odpowiedzi i porady
  • 0

#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:19, 20.03.2017

A nie można zakładać tego samego paska bo?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 wysiek

wysiek
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:3.0
  • Wersja:ES
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:40, 20.03.2017

Bo tak rozsądniej? A koszt nieduży...
  • 0

#12 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 20.03.2017

A nie można zakładać tego samego paska bo?

 

Dasz gwarancje na to, że pasek nie pęknie ? 
 Ponowne napięcie nie będzie takie samo, pasek który już pracował jest "miększy"/elastyczniejszy od nowego.


  • 0

CB9 CB7 CC1


#13 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:39, 20.03.2017

Dasz gwarancje na to, że pasek nie pęknie ? 
 Ponowne napięcie nie będzie takie samo, pasek który już pracował jest "miększy"/elastyczniejszy od nowego.

Powiem tak, jeśli pasek ma przejechane dajmy na to 50 tysięcy to oczywiście, że warto zakładać nowy pasek bo to już połowa żywota.

Jednak gdy na przykład pasek ma nalatane 15-25 k km to bym się zastanawiał bo dla mnie to prawie nowy.

Bardziej bym się bał, że nowy pasek który kupiłem mi strzeli bo nie daj Boże pech ciał, że trafię na wadliwą sztukę o co w dzisiejszych czasach nie trudno.

Tak jak to w wątku z pompą Aisin. Pompa wymieniona "Bo tak rozsądniej. A koszt nieduży" a za rok silnik na śmietnik bo w pompie się poluzowało koło......

A to, że będzie trochę inaczej napięty? I co z tego... Większego szotu dostaje jak się auto odpala na -20 stopniowym mrozie.


Użytkownik h1tman edytował ten post 20:51, 20.03.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#14 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 20.03.2017

Powiem tak, jeśli pasek ma przejechane dajmy na to 50 tysięcy to oczywiście, że warto zakładać nowy pasek bo to już połowa żywota.

Jednak gdy na przykład pasek ma nalatane 15-25 k km to bym się zastanawiał bo dla mnie to prawie nowy.

Bardziej bym się bał, że nowy pasek który kupiłem mi strzeli bo nie daj Boże pech ciał, że trafię na wadliwą sztukę o co w dzisiejszych czasach nie trudno.

Tak jak to w wątku z pompą Aisin. Pompa wymieniona "Bo tak rozsądniej. A koszt nieduży" a za rok silnik na śmietnik bo w pompie się poluzowało koło......

A to, że będzie trochę inaczej napięty? I co z tego... Większego szotu dostaje jak się auto odpala na -20 stopniowym mrozie.


100k na pasku odważnie. Wole wymieniać co 60k lub co 4-5 lat przynajmniej śpię spokojnie. 
Nie twierdzę , że pasek nie wytrzyma 100.Widziałem niejeden pasek w moim życiu o różnych przebiegach. Zdarzało niejednokrotnie pasek po mniejszym przebiegu wyglądał o wiele gorzej od tego co przejechał znacznie więcej. Nie ma reguły na to. 
Ciężko porównywać różne firmy pasków a nawet tego samego producenta z różnych partii. Fakt zdażają się wadliwe części nie tylko paski rozrządu ale wszystkie części mechaniczne. Trzeba się ztym liczyć ale to jest mały %.
Zmieniałem rozrząd(1.9) contitech który miał nalatane 130k, a pasek wyglądał prawie idealnie, za jakiś czas trafił się (2.5 TDi T4) tutaj również był contitech  przejechał 62 czy 63k i oberwało 12 zębów ale nie był przestawiony. 
NA temat pomp Aisin to fakt ale wiele pomp wychodzące z fabryki były/są wadliwe. 

Ogólnie temat rzeka, można gadać wymieniać się swoimi doświadczeniami bo każdy z nas spotka się z innym przypadkiem. 


  • 0

CB9 CB7 CC1


#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:38, 20.03.2017

Dopiszę coś od siebie

po ok 10kkm wypadł uszczelniacz balansu - nawet nie myślałem żeby zakładać stary tak jak mi proponowano (wyczyścić i polata). Szkłem się podcierał nie będę.

później po 60kkm ok zmieniałem sam - pasek po wygięciu zębami na zewnątrz miał pęknięcia

 

W sobotę wrzucę fotki paska po kolejnych 60kkm bo będę robił rozrząd


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Pompa wody

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq