Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

automat vs manual


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#16 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:09, 11.05.2010

już swapa zrobiłeś


Jeszcze nie, ale zapewniam Cię, że badam mocno temat... chociaż prędzej przeprowadzę inne ciekawe mody :-P
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#17 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:37, 11.05.2010

Mi chodziło o literówkę w Twoim poście bo napisałeś manual zamiast automat. ;-)
A o modach to i ja myślę :mrgreen:
  • 0

#18 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:49, 19.05.2010

W jednej ręce telefon, w drugiej śniadanie - osobiście nie rozważam "automat vs manual", w takich chwilach (co dzień) pragnę "Automat Steering Wheel" (nie wiem czy istnieje, ale zastrzegam patent:) )- autko ma być wygodne. Raczej nikt dzień w dzień nie ściga się na 1/4 autkiem seryjnym, a na światłach (w ramach relaksu po pracy) jeszcze nikt nie wyj....-przedził mojego automacika.
ps ostatnio leciałem brata paskiem (1.9tdi, nawet fajnie jedzie), po wjeździe do miasta wylałem na siebie całą wodę z butelki - wersja Highline, ma wszystko, GPS, 5-cio stopniowe podgrzewanie foteli, a wody nie idzie postawić. Miedzy siedzeniami to jak by ktoś siekierką wyrąbał wszystko, podłokietnik do fotela przyczepiony. Fotele w skórze, ale reszta - plastik, plastik plastik, podobny jak w Transit'cie. Osobiście nie znam osoby która by się przesiadła na manuala trochę pojeździwszy automatem.
  • 0

#19 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:33, 19.05.2010

:mrgreen: no to sie pomalu przekonuje do tego automacika Tylko lewa noge chyba sobie przywiazac do fotela bede musial a prawa reke na ladnym damskim kolanie poloze no bo odruch zawsze zostaje ;-) A jak automat wspolgra z tempomatem ??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#20 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:17, 19.05.2010

jak automat wspolgra z tempomatem


Doskonale :mrgreen:
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:22, 19.05.2010

Super sprawa lepiej niż z manualem, mam auto z automatem i z manualem i powiem tak
Manual super dla zabawy w zimie i na placu
Automat super w mieście oraz w trasie
Dla Mnie obecnie lepszy jest auto , dawniej jak nie miałem auto śmiałem się z tych co mają
dopóki Sam się nie przekonałem, i prosiłbym o wypowiedzi osób które jeździły tym i tym :)
Szczytem marzeń jest skrzynia sekwencyjna typu "DSG" :-P
  • 0

#22 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:32, 19.05.2010

i prosiłbym o wypowiedzi osób które jeździły tym i tym :)


Miałem to szczęście, że jeździłem Accordem Coupe, zarówno MT, jak i AT. Dwie bajki, ale każda inna.
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:42, 19.05.2010

Za nic w świecie bym z automatu nie wysiadł :-P
No ale niestety będę musiał się przesiąść w audi a3 w manualu już niedługo :-/
  • 0

#24 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:52, 19.05.2010

Ja mam już drugie auto z kolei z automatem i jestem zadowolony ale bardziej bym był szczęśliwy gdybym miał tiptronic do tego (o DSG nie wspominając)także do manualnej skrzyni mogę nie wracac. :-D
  • 0

#25 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:57, 19.05.2010

ale bardziej bym był szczęśliwy gdybym miał tiptronic


... mówię Ci Trojan, trzeba porządnie obadać temat przeszczepu skrzyni z Acury CL :mrgreen:
5 biegów, tiptronic, duża wytrzymałość na pałowanie...

Koszty pewnie spore, ale i tak wychodzi taniej niż kupować nową skrzynię... tak sądzę.
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#26 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:04, 19.05.2010

Ja to planuję zmienic samochód także inwestycji już nie przewiduję. ;-)
  • 0

#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:27, 20.05.2010

Koszty pewnie spore, ale i tak wychodzi taniej niż kupować nową skrzynię... tak sądzę.


Kolega w garażu przełożył silnik 2.0d z mercedesa 124 '88r. z manualną skrzynią do 124 2.6b automat (bo ten 2.6l nawet z 30l/100km potrafił pożreć, a w 2.0d wystarczy sitko na wlewie paliwa zamontować żeby frytki do baku nie wlatywały i na wszystkim pojedzie :-) ). Pomysł wydawał się poroniony - jak skrzynia automat z silnika 2.6b 170KM może pracować z 2.0d (chyba 60-70KM - ale strasznie oporny). Siedział, dłubał, mosty spawał, ale przełożył - i co? Działa!! - rewelacji nie ma, charakterystyka jak na wcześniejszym skrzyni, ale dopiął swego i przełożył.
Czyli nadzieja jest - skoro do 2-litrowego diesla z 2.6 benzyny się da.
  • 0

#28 bacanahali

bacanahali
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Skąd:WJ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 24.05.2010

Czy moze ktos powiedziec, jaka jest przewaga DSG nad skrzynia Hondy? DSG ma 2 sprzegla, ESM Hondy wykazuje, ze sa 4 - dla 1,2,3 biegu osobno oraz 4 i R mają wspólna. Logicznie rzecz rozpatrując, skrzynia Hondy powinna byc szybsza.
  • 0

#29 alu

alu
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:WK
  • Silnik:3.0
  • Wersja:zwykła ;)
  • KM:218
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:05, 24.05.2010

Czy moze ktos powiedziec, jaka jest przewaga DSG nad skrzynia Hondy? DSG ma 2 sprzegla, ESM Hondy wykazuje, ze sa 4 - dla 1,2,3 biegu osobno oraz 4 i R mają wspólna. Logicznie rzecz rozpatrując, skrzynia Hondy powinna byc szybsza.

Oj, to zupełnie inna skrzynia, jest. DSG to tak naprawdę konwencjonalna skrzynia ze sterowaniem i podwójnym sprzęgłem.
Automat to stara dobra przekładnia z przekładnia hydrokinetyczną, która robi za sprzęgło.

[ Dodano: 2010-05-24, 15:10 ]

Dla porównania, na przykład 155-konny Aco VII 2.0 manual przyspiesza mniej więcej tak jak 190-konny 2.4 automat. Zaznaczam, że "mniej więcej", bo zaraz wpadnie malin_f1 i zaprotestuje :-P

A od wczoraj wiemy, że będzie miał racje :-/
  • 0

#30 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 24.05.2010

Dla porównania, na przykład 155-konny Aco VII 2.0 manual przyspiesza mniej więcej tak jak 190-konny 2.4 automat. Zaznaczam, że "mniej więcej", bo zaraz wpadnie malin_f1 i zaprotestuje :-P

A od wczoraj wiemy, że będzie miał racje :-/


Bo z reguły tak bywa że malin ma zawsze rację :r
No a tak poważnie to Ty masz karawana w dowodzie 200kg więcej niż u mnie myślę że 2,4 w sedanie też by przegrało w z moim 2,0 napewno w przedziale 0-200 byłbym z przodu potem to już konie mogłyby wygrać :mrgreen:
Ile miałeś wczoraj paliwa w baku? ja ok 45litrów, skrzynka w bagażniku 20kg i do tego 10kg filcu na wygłuszenie podłogi i bagażnika :mrgreen:
  • 0
F1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq