Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

automat vs manual


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
82 odpowiedzi w tym temacie

#1 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:05, 01.04.2010

Wiec tak przeczytalem cale forum i nie znalazlem interesujacych mnie wiadomosci
prosze o opinie ja sie jezdzi acco VI coupe w manualu i automatem Chce kupic takie auto z silnikiem 2.0 co mi polecicie
Ile automat jest wolniejszy od manuala i jak ze spalaniem?? i czy ktos moze przeprowadzal operacje wymiany automatu na manual i jakie sa tego koszty (tzn czy oplaca sie w zadbanym coupe wymienic automat na manual czy lepiej odrazu szukac acco w manualu ??) I wogole do wlascicieli automatow moze mi ktos opisac jak w scco sie tym jezdzi ?? nigdy nie uzytkowalem auta tylko z gazem i hamulcem :oops: i nie wiem jak to w codziennej eksploatacji wyglada?? wiem ze daje na 'D4' i jade a co z reszta tych 'D' do czego to jest WIem ze pytania lamerskie troche ale interesuje mnie jak to dziala w acco:)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#2 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:09, 01.04.2010

Zacznij od tego tematu
http://www.accordklu...opic.php?t=2580
Ja bym szukał z manualną skrzynią na Twoim miejscu,trochę więcej dynamiki trochę mniejsze spalanie i mniejsze koszta jak coś je.bnie.Naprawy automatów zaczynają się od 2500PLN.
  • 0

#3 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 01.04.2010

dziękÓFka juz mam o wiele jasniej po tym temacie normalnie z szukajka sie chyba musze bardziej oswoic :)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:36, 01.04.2010

No te szukajki forumowe to nie google :->
:B
  • 0

#5 apalien

apalien
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Zgierz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 01.04.2010

Jak szukalem coupe VI to troche mialem okazje przerobic... skonczylo sie na automacie 3.0 (3.0 bylo seryjnie tylko z automatem) Powiem tak... 2.0 w automacie to porazka, wolno sie zbiera, naprawde wolno... jezeli chcesz 2.0 to manual. Jest opcja przerobienia 3.0 na manual ale to sporo zachodu i dosc kosztowne.

pozdrawiam i oby zakup sie udal :-)
  • 0
"Przyspieszenie to najlepsza forma spędzania czasu między zakrętami" :)

#6 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 10.05.2010


CZy taka zmiana jest dozwolona w automacie??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:00, 10.05.2010

Z miła chęcią kupił bym Hondę Accord ze skrzynią DSG (Oznaczenie VW) o
podobnym stylu działania, nic więcej do szczęścia w sprawie skrzyni nie potrzebuję :-P
Oby Honda przejęła tą technologię -
DSG (ang: Direct Shift Gearbox, niem: Direkt-Schalt Getriebe)
"Skrzynia DSG posiada dwa sprzęgła - jedno dla biegów parzystych, drugie dla nieparzystych. Jej praca polega na wykorzystaniu dwóch przekładni. Może pracować trybie automatycznym (komfort i sport) oraz w trybie sekwencyjnym. Maksymalne osiągi i właściwości silnika pozwala wykorzystać tryb sportowy, mimo że zmiana biegu następuje automatycznie."




  • 0

#8 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:03, 10.05.2010

W górę tak (od 1, 2, D3, D4). W dół tylko z D4 na D3... Ale taki manewr jest bez sensu, bo ostro cisnąc na D4 idziesz do odcinki na każdym biegu :mrgreen:
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#9 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 10.05.2010

czyli z wypowiedzi kolegi NOMERCY mam wnioskowac ze taki sposob to szybka smierc dla skrzyni ?? :) co do dsg to w filmie 'pozdrowienia z paryza' w scenie poscigowej z udzialem audi pokazali jak to ladnie dziala hehe ;-)
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:10, 10.05.2010

To jest nowoczesna skrzynia prawie nie do zajeżdżenia ponieważ to nie jest automnat
tylko zwykła skrzynia manualna sterowana elektrohydrauliczne, podobnie działa np.
w F1 czy WRC :-P O takiej skrzyni zawsze marzyłem :-P
  • 0

#11 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:27, 10.05.2010

To jest nowoczesna skrzynia prawie nie do zajeżdżenia


Słyszałem, że w Skodach te skrzynie padają jak muchy :mrgreen: ..., ale może to tylko tak mówią zazdrośnicy ;-)
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:32, 10.05.2010

Słyszałem, że w Skodach te skrzynie padają jak muchy :mrgreen: ..., ale może to tylko tak mówią zazdrośnicy ;-)


Sam Sobie odpowiedziałeś to tylko opina "duposcisków" a skrzynia jest naprawdę OK, chciałbym
aby była w Hondzie w połączeniu z VTEC plus turbo, ach te marzenia :-P
  • 0

#13 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 04:55, 11.05.2010

Mi odpowiada manual w moim autku, szału nie robi, ale w mieście wygoda. Jak się trochę z kasą uporam, to zapodam sobie chyba tiptronika z Acury CL lub cały swap z silnikiem i skrzynią, niekoniecznie manual... chyba się starzeję ;-)

Moim zdaniem automat jest dla tych co lubią wygodę, a ręczna dla tych co wolą wyciskać frajdę z jazdy na każdym metrze. Accord sprawdza się doskonale w pierwszej, jak i drugiej roli.
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:10, 11.05.2010

Klasyczny automat to przede wszystkim wygoda, nie kupuje się go po to, aby brać udział w wyścigach na 1/4 mili ;-)
Co innego rozwiązania w stylu DSG, raz miałem okazję się przejechać z samochodem wysposażonym w taką skrzynię i faktycznie, trzeba mieć bardzo sprawne ręce, aby równie szybko zmieniać biegi manualnie. Szkoda, że nie mam takiej skrzynki w swojej Hani ;-)

Aby oszczędnie jeździć automatem trzeba delikatnie dodawac gazu, aby nie uzyskac efektu "ślizgania". Co ciekawe, wg broszury Aco VII producent podaje niższe spalanie w trasie w wersji A/T (7,5 do 7,7 manuala), zapewne jest to kwestia przełożenia najwyższego biegu. Ponadto, skrzynia stosowana w VII (domniemam, że w poprzedniej generacji jest podobnie) jest "inteligentna", w praktyce wygląda to tak, że jeśli jedziesz dynamicznie np. po krętej drodze to po chwili automat dopasowuje się do Twojego stylu jazdy, chętniej redukuje, dłużej przytrzymuje niższy bieg na wyższych obrotach, itp, ciekawa sprawa. Ręczna zmiana zas jest nieoceniona na trasie, gdyż np. podczas wyprzedzania po depnieciu przy 100km/h potrafi niepotrzebnie zredukować do II-biegu (trzeba wyczuć i nauczyć się przewidywać co skrzynia może zrobić w danej sytuacji).

Jeśli chodzi o osiągi to o ile nie jest to skrzynia dwusprzęgłowa straty będą wyczuwalne. Dla porównania, na przykład 155-konny Aco VII 2.0 manual przyspiesza mniej więcej tak jak 190-konny 2.4 automat. Zaznaczam, że "mniej więcej", bo zaraz wpadnie malin_f1 i zaprotestuje :-P

Jednak jeśli dużo jeździsz po mieście to automat będzie nieoceniony. Owszem, czasem mi brakuje lewarka do pomachania, gdy mam ochotę szybciej sobie pojeździć, ale jako że cenię sobie wygodę ponad wszystko, do manuala już raczej nie wrócę ;-)
  • 0

#15 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:48, 11.05.2010

W VI gen skrzynia nie dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy.

Mi odpowiada manual w moim autku, szału nie robi, ale w mieście wygoda

już swapa zrobiłeś :?: :szczerb:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq