Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wpięcie wiązki haka holowniczego

VIII hak holowniczy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 arturxx23

arturxx23
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:28, 14.03.2017

Witam

Parę dni temu zamontowałem do swojego Tourera hak holowniczy Westfalia. Pozostała mi do wpięcia wiązka haka. Kupiłem uniwersalną z modułem którą trzeba zasilić z "+" akumulatora. Gdzieś w necie czytałem że Accorda można podpiąć normalnie jak kiedyś bezpośrednio pod przewody świateł.

No i mam dylemat.

Łatwiej jest wpiąć się bezpośrednio pod żarówki i zrezygnować z modułu. Rezygnacja z modułu powoduję że nie muszę przedostawać się przez cały samochód do akumulatora lub do skrzynki bezpieczników i tam szukać jakiegoś "+" który jest niewykorzystywany.

Ten scenariusz jest o wiele prościejszy do wykonania ale nie wiem czy nie zaszkodzi instalacji w aucie.

 

Może ktoś doradzi kto montował hak u siebie.

 

1. Jeśli montował zwykła wiązkę to gdzie jest najłatwiej się wpiąć ? Gdzie schodzą się wszystkie przewody i najmniej trzeba ściągać tapicerkę w Kombi?

2. Jeśli montował z modułem to skąd brał "+" do zasilenia modułu? I czy łatwo było ściągnąć te plastiki przy progach aby dojść do przodu auta.

 

W przypadku montażu wiązki z modułem przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł że "+" można by wziąć z gniazda zapalniczki którą mam w bagażniku na lewym boczku ale tu się zastanawiam czy po podłączeniu do tego gniazda np. Lodówki nie będzie zakłóceń modułu?

 

Artur

 


  • 0

#2 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:04, 14.03.2017

a szukałeś po forum ? :)

http://www.accordklu...rd-tourer-viii/


  • 0

#3 arturxx23

arturxx23
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 14.03.2017

Tak szukałem ale w tym wątku oprócz małej wskazówki że gdzieś po lewej stronie można się wpiąć pod światła nie ma za wiele rzeczy co do których mam wątpliwości.

W głównej mierze jest dyskusja jak wpiąć się pod czujniki cofania. A ja akurat tego nie ruszam zastawiam wyłączanie na fabrycznie zamontowany przełączniku w desce rozdzielczej


  • 0

#4 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:20, 14.03.2017

Najprościej sprawdzić to wpiąć dodatkową żarówkę pod któryś kierunkowskaz. Jak będzie normalnie działać to można robić bez dodatkowego modułu.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 arturxx23

arturxx23
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 18.03.2017

Hej jestem w trakcie podłączenia wiazki z modulem.I jestem w kropce jak wspinać się do poszczególnych świateł. Jest po lewej stronie wnęki na kolo zapasowe dwie kostki. Mam wrażenie ze wszystkie sygnały na światła ida przez nią. Czy poprawna będzie logika ze zastosuje założenie kolorów przewdow. To znaczy ze jak na postojowych przy zarowkach jest czerwony to przy kostce tez będzie czerwony i tak dalej? Mam mieszane uczucia bo w lewej stronie przy nadkolu jest jakiś moduł i wszystko kable się chyba do niego schodza. Chyba ze mi się wydaje. No i mam klopot z przeciwmgielnym bo jest tak jak postojowy czerwony. Chyba będę przez nakłucie go szukał. Moglbys cos do radzić w temacie.
Artur
  • 0

#6 arturxx23

arturxx23
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:157
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 20.03.2017

Witam

Uporałem się sam moduł podłączony wszystko gra i świeci.

Jak to zrobiłem dla "potomnych" :-)

 

Montaż odbył się w moim  Accord Tourer EXE 2.0 benz.  Rok 2009 (modelowy 2010)

 

Zamontowana wiązka uniwersalna 7 PIN z modułem firmy Starc (jedna z marek Westfalii). Przyszła z kompletem do Haka Westfalia. W początkowej fazie zastanawiałem się nad najzwyklejszą wiązką ale jak zobaczyłem jakie cieniutkie są przewody w instalacji doprowadzającej napięcie do żarówek odpuściłem sobie. Za duże ryzyko kłopotów w przypadku jakichkolwiek zwarć powstałych w doczepianych przyczepkach. Mam tu na myśli nadpalenie, przegrzanie instalacji samochodu. W przypadku wiązek z modułem zasilanie do poszczególnych żarówek jest po oddzielnym grubym przewodzie z Modułu, który trzeba podpiąć w samochodzie do "+". Natomiast z przewodów przy światłach pobierane są tylko sygnały.
 

A wiec instalację najlepiej podłączyć we wnęce na koło zapasowe. Ida tam po lewej stronie dwie grube wiązki które zasilają cały tył samochodu. Przy tylnym pasie posiadają kostki gdzie są dalej rozprowadzane  po samochodzie.

Potrzebne do podłączenia wiązki sygnały są w kablu który ma szerszą kostkę. Kostka ta posiada 16 cienkich pinów i 4 grubsze. W przewodach które kończą się na cienkich pinach są właśnie sygnały do kórych musimy się wpiąć i kolorystycznie wygląda to tak:

 

1. lewy kierunek  -- ciemnozielony przewód

2. prawy kierunek -- niebieski przewód

3. światła pozycyjne -- czerwony przewód (tu podłączyłem pozycyjne lewy i prawy do jednego przewodu)

4. halogen tylny -- przewód biały z szarymi pierścionkami.

5. światła "STOP"  -- jasnozielony z szarymi pierścionkami.

 

Na koniec pozostaje podłączenie masy pod pierwszą lepszą śrubkę wkręconą w karoserię oraz "+".

"+" podłączyłem do najgrubszego przewodu z drugiej wiązki która biegnie w wnęce na koło zapasowe. Zasila on moduł (gabarytowo dosyć spory) który jest umieszczony nad nadkolem lewego koła. Oczywiście musicie wpiąć bezpiecznik który zabezpieczy instalację auta w przypadku gdy z modułem haka coś się zacznie dziać

 

To tak z grubsza wszystko.


  • 0

#7 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:08, 22.04.2017

W nowszych samochodach komputer wykrywa błąd po dodatkowym obciążeniu instalacji elektrycznej. Po to są właśnie moduły sterowanem CAN'em, podające prąd do instalacji haka bezpośrednio z aku, na zasadzie styczników. Niektóre kompy są tak wrażliwe, że odcinają zasilanie po wpięciu się próbnikiem o praktycznie zerowym poborze prądu. Przypomnę, że przy montażu takich wiązek należy zdjąć klemę z akumulatora, bo w razie zwarcia tam nie ma bezpiecznika ;))


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hak, holowniczy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq