Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wyleciał Sworzeń z wahacza

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
294 odpowiedzi w tym temacie

#226 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1436 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:24, 11.10.2018

Co prawda sam sprawdzałem wg. filmików na YT, ale kupiłem i profilaktycznie chciałem wymienić. Wiem tylko tyle, że brali na podnośnik i szarpali w każdą stronę, ale luzu nie było. Mam wrażenie, że nie wiedzieli jak to sprawdzić dobrze, albo im się nie chciało robić bo trzeba piastę ściągać.

Tylko sposób  z podniesieniem koła za dolny wahacz pozwala dobrze sprawdzić sworznie w accordzie. na SKP też nie sprawdzają w ten sposób co generuje całą masę wypadków. 


  • 0

#227 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1641 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:za mało
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 36
Super

Napisano 09:12, 11.10.2018

Mam wrażenie, że nie wiedzieli jak to sprawdzić dobrze, albo im się nie chciało robić bo trzeba piastę ściągać.

Jaką piastę?! 


  • 0

#228 FF69

FF69
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:37, 11.10.2018

Chodziło mi o zwrotnicę.


  • 0

#229 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:25, 11.10.2018

Tylko sposób  z podniesieniem koła za dolny wahacz pozwala dobrze sprawdzić sworznie w accordzie. na SKP też nie sprawdzają w ten sposób co generuje całą masę wypadków.


na podnośniku jak wsadzisz preche to też idzie sprawdzić czy ma luz;)
  • 0

#230 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2575 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 53
Super

Napisano 12:51, 11.10.2018

Jak wtedy jest luz to idziesz na kolanach do Częstochowy że żyjesz

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#231 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:30, 11.10.2018

koło też podnosiłem i w sumie było to samo;)
  • 0

#232 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 17.11.2018

Mam pytanie, jest możliwe że wyrobilo się gniazdo w zwrotnicy na stworzeń? Wymienialem ostatnio sworznie u mechanika, miały być ctr ale niestety byly za "luźne", w sensie mechanik wstukal nowy sworzeń w zwrotnice lekko pukajac mloteczkiem i powiedział że są zle i mam kupić coś innego niz CTR ... dlugo szukając sworzni "na juz" zakupiłem firmy Meyle które miały 1mm większą średnicę ale i tak nie wchodziły ciasno... różnica pomiędzy nowym sworzniem CTR a starym który siedział wcześniej była 3mm. Co o tym myslicie? Boję się tych nowych bo już przerobilem co to znaczy urwany sworzeń :/

Użytkownik Adi23ck edytował ten post 08:16, 17.11.2018

  • 0

#233 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3434 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 09:29, 17.11.2018

A właściwe sworznie kupiłeś?
Trzy mm różnicy to wygląda że źle dobrane. Nie do tego auta
  • 0

#234 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 17.11.2018

Jeden kupowałem na miejscu już jakieś pół roku temu, drugi zamawialem przez intetnet, oba Ctr i po numerze Vin, oba nowe mają taką samą średnicę a stary wyjęty sworzen jest ciut szerszy (srednica zewnętrzna 43mm nowych a starego 43,3mm) . Numer z aukcji sworznia był podany taki: 51220-SDA-A02



Hmmm, jest możliwość że stary sworzeń był poprostu "wadliwy/wiekszy"(ew. wada fabryczna) i podczas wprasowywania "powiekszyl" odrobinę gniazdo w zwrotnicy?

Użytkownik Adi23ck edytował ten post 10:09, 17.11.2018

  • 0

#235 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 986 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:59, 17.11.2018

może ktoś wymieniając sworznie zamontował wcześniej zły i gniazdo jest poszerzone teraz? wymiana zwrotnicy lub przyspawanie sworznia od góry jedyna opcja;)
  • 0

#236 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:18, 17.11.2018

Właśnie mi lekko przyspawal go obecny mechanik. Tylko teraz się zastanawiam czy te sworznie "Meley" zostawić i jeździć tak jak jest czy kupic używana zwrotnice i spowrotem je zmieniac na Ctr bo jak wiadomo inne marki sworzni nie wytrzymują zbyt długo...
Druga opcja to po prostu czekać aż się zużyja (częsta kontrola sworzni) i wtedy dopiero działać.
  • 0

#237 accord034

accord034
  • Administrator
  • 3434 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 21
Super

Napisano 12:34, 17.11.2018

Pierwsza sprawa to różnica jest 0,3 mm nie jak wcześniej podałeś 3 mm.
Zdarzały się takie różnice w średnicach nowych sworzni przy górnych wahaczach ale przy zwrotnicach? Szukaj sworznia który ma wymiar taki jak stary. Może 555
Spawanie tego sworznia to akurat nie jest dobry pomysł mimo że jest segerem zabezpieczony. Ma luz i spaw puści.
  • 0

#238 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1436 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:35, 17.11.2018

U mnie 555 wchodziły bardzo ciasno, być może u Ciebie też odpowiednio spasują.


  • 0

#239 Radek0684

Radek0684
  • Klubowicz
  • 250 postów
  • Skąd:WLKP.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:41, 24.11.2018

Pierwsza sprawa to różnica jest 0,3 mm nie jak wcześniej podałeś 3 mm.
Zdarzały się takie różnice w średnicach nowych sworzni przy górnych wahaczach ale przy zwrotnicach? Szukaj sworznia który ma wymiar taki jak stary. Może 555
Spawanie tego sworznia to akurat nie jest dobry pomysł mimo że jest segerem zabezpieczony. Ma luz i spaw puści.

Miałem taki przypadek ze sworzniem CTR, ale w zwrotnicy z Civic'a VII też wchodził luźno, kupiłem nowy CTR u Wolka i wchodził tak jak powinien ciasno.

Żeby nie było, sworzeń, który nie trzymał wymiarów nie był od Wolka  ;)  I tak jak Accord034 napisał różnica na pewno nie jest 3mm.


  • 0

#240 Adi23ck

Adi23ck
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:27, 26.11.2018

Tak tak, moja pomyłka, chodziło o 0,3mm.
Co do tematu, to dzwoniąc do mechanika okazało się że z lewej strony w zwrotnice sworzeń wszedł ciasno a z prawą stroną były takie jaja, czyli wnioskując coś jest nie tak z tym gniazdem, wyrobilo się czy coś... Będę musiał rozglądać się na oem zwrotnicą w okolicy ;)
Przy okazji jak by ktoś czytał temat i miał przy sobie sworzeń, proszę o podanie jaki jest u niego wymiar/średnica zewnętrzna
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq