Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Niepożądane stuki czy przewrażliwienie?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lewiathan

Lewiathan
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Trawniki
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 07.03.2017

Silnik F23Z5, zalany mobilem 10w40. Został włożony około października, w starym wysypały się panewki i teraz częściej słucham silnika i być może popadam w niesłuszną paranoję. Stuki słyszę raczej na zimnym silniku, potem to ustaje. Po swapie nie był wymieniany rozrząd ani nie była robiona regulacja zaworów, jakoby nie było to wymagane. Silnik nie jest mordowany, nawet na trasie jadę tak, że vtec się nie zapina. Od włożenia zrobiłem około 3500KM, zero ubytku oleju. Dołączam wideo. Słychać na nim trochę szum, założony jest stożek i zdjęta pokrywa kolektora na potrzeby wideo. No i wiem, że tam klepią sobie wtryski od gazu :P

 

Jeśli z tego wideo nie da sie nic odsłuchać, jutro wystaram się o lepsze.


  • 0

#2 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:10, 07.03.2017

kolego, sprawdź najpierw zawory, co znaczy że nie było to wymagane?.Ja bym nie wierzył na słowo. Sciągnij pokrywę i chociaż sprawdź luzy.


Użytkownik toki edytował ten post 23:10, 07.03.2017

  • 0

#3 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:05, 08.03.2017

Regulacja zaworów to rzecz podstawowa i powinieneś to zrobić od razu, jeżeli nie wiesz kiedy była ich ostatnia regulacja. To że po rozgrzaniu stuki ustają to właśnie wskazuje na zawory (chociaż nie koniecznie). A rozrząd czemu nie wymagał wymianie? Ile ma km? Jaka tam siedzi pompa wody? Oryginalna czy zamiennik?

Na filmiku dosłuchałem się wyjącego łożyka.


  • 0

#4 Lewiathan

Lewiathan
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Trawniki
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 08.03.2017

Powiem szczerze, że mechanikowi uwierzyłem na słowo odnośnie rozrządu i zaworów, określił że wszystko gra i na tym jeszcze trochę pojeżdzę, nie mam pojęcia jaka pompa tam jest, chciałem ten rozrząd zmienic od razu przy wrzucaniu silnika, zawsze to łatwiejsza robota. Wygląda na to, że koleś mnie zwyczajnie spławił. Zdjąwszy osłone kolektora czuć troche spalinami, gdzieś tam jest jakaś mikro dziurka. Jeśli chodzi o osprzęt to na pewno nie pompa wspomagania, miesiąc temu kupiłem od Wolka w bardzo dobrym stanie. SIlnik ma nalatane w tej chwili jakieś 200 tysięcy, jeżeli wierzyć sprzedawcy.


  • 0

#5 Pantera_Śnieżna

Pantera_Śnieżna
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:GT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:32, 08.03.2017

Generalnie prewencyjnie powinieneś wymienić rozrząd przy zrobieniu Swap'a.
Co do regulacji zaworów - sprawa oczywista.
Do tego świeży olej.
Tych kwestii nie powinienes pominąć mimo tego co mechaniczne stwierdził.
  • 0

MB2-MB4-MB6-CG8-CL3&EU8-EM2&CL7-FD7&FG1-FN2&RE5-FD7-FN2&EP2-ES1


#6 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:17, 09.03.2017

A Mobil 10w40 spełnia w ogóle odpowiednie normy dla tego silnika? Takie coś to lałem do starej Astry, bo tanie było.


  • 0

#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:53, 10.03.2017

A Mobil 10w40 spełnia w ogóle odpowiednie normy dla tego silnika? Takie coś to lałem do starej Astry, bo tanie było.

 

Oczywiście, że spełnia.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 kleszczu71

kleszczu71
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 23.01.2024

Witam, silnik F23Z5, autko kupione nie dawno i nie wiem czy jestem wyczulony czy coś tu jest nie tak. Co to może być? Czy mogą to być panewki albo bicie na tłoku? 

Stukanie jest o wiele bardziej słyszalne niż na filmiku.

https://youtube.com/...Q?feature=share


  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:14, 24.01.2024

Sprawdź luzy zaworowe ale nic strasznego tam nie słychać 


  • 1

#10 kleszczu71

kleszczu71
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 17.02.2024

zawory wyregulowane stuki dalej występując, na ciepłym raczej mocniej je słychać.

film ze środka lepiej to słychać

https://youtube.com/shorts/lzil30wM2us


Użytkownik kleszczu71 edytował ten post 13:28, 17.02.2024

  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:01, 17.02.2024

Ten silnik bardzo często stuka, ale na panewkach. Wiem bo miałem Accorda qp z tym silnikiem pod maską

Stetoskop warsztatowy kup i słuchaj skąd dzwoni. Obstawiam panewki główne.

Remont nie opłacalny, lepiej szukać zdrowego f20 l, bo f23 mało za jak są to pewnie też stukają....
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 kleszczu71

kleszczu71
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Głogów
  • Silnik:2.3
  • Wersja:es
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:08, 17.02.2024

wymiana samych panewek pewnie sytuacji nie uratuje?


  • 0

#13 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:33, 17.02.2024

Zależy jak długo tak jeździ... Nikt gwarancji nie da że po wymianie będzie cisza.

Z drugiej strony z takim stukaniem możesz i dwadzieścia tysięcy zrobić, albo tysiąc. Ruletka. Najmądrzejszym wyjściem jest szukanie drugiego silnika f20.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq