Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Samodzielny montaż świateł DRL w kloszach świateł przeciwmgielnych

VIII DRL DLR Światła dzienne

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:10, 08.03.2017

Nie, źle się wyraziłem.

W module masz dwa kable które podają napięcie przy wyłączonych światłach na halogeny 1 lewy halo, 2 prawy halo.

kabel masowy

kabel plusowy 

kabel plusowy po stacyjce 

kabel sterujący wyłączeniem modułu. Podpinasz w bezpiecznikach - światła postojowe.

Kabel living home ja podpiąłem pod kierunki. Wada - Zapalają się halo jak włączysz awaryjne.

Wszystko w skrzynkach pod nogami. Wiem co mówię ponieważ mam tak zrobione u siebie i jeszcze paru kolegów z forum.

Muszę podziękować koledze Tytus2011 za podpięcie modułu - szybko, sprawnie w miłej atmosferze ogarnięte:)


Użytkownik Kacprowy edytował ten post 12:15, 08.03.2017

  • 0

#17 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 08.03.2017

OK - czyli wszystkie połączenia robi się w kabinie pod kierą lub u pasażera - no i to mi się podoba. 

Dziękuje Panowie za przydatne informacje - zastanowię się, czy grzebać pod nadkolem i zrobić jak należy moje obecne rozwiązanie w przeciwmgielnych czy zakupić owy moduł.


Myślę, że temat można zamknąć - niech służy innym.


  • 0

#18 Osin

Osin
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:28, 13.03.2017

Cześć.

Korzystając z tematu, dopinam prośbę...

Obecnie w miejscu przeciwmgielnych mam zamontowane światła do jazdy dziennej (M-Tech 210 FLUX), które montował mi serwis ASO. Po latach niektóre diody uległy wypaleniu i czas na wymianę świateł, co tym razem chciałem zrealizować we własnym zakresie.

I tu prośba o wskazówki, jak dostać się do tych świateł, żeby je wymienić, czyli ogólnie, "jak zdemontować przeciwmgielne w wersji VIII przedlift?"

Będę wdzięczny o treściwy poradnik, gdyż instrukcja jest bardzo uboga w tym temacie.

 

Pozdrawiam

Michał


  • 0

#19 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:15, 13.03.2017

Instrukcja serwisowa mówi, że trzeba zdjąć zderzak... Jednak mój mechanik zakładał mi dzienne nie zdejmując go. Zdjął za to sporo osłon od spodu (z kanału, nie z podnośnika) i udało mu się wyjąć oryginalne halogeny/założyć nowe DRL Osram (choć na pewno było tam ciasno i nie była to komfortowa operacja). Tyle, że ja mam polifta więc operacja zamiany jest plug and play. W przypadku przedliftów jest z tym więcej roboty więc nie wiem czy bez zdjęcia zderzaka się obejdzie.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:15, 13.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:20, 13.03.2017

Proszę :)

 

Trzy zapinki i masz w miare spokojny dostęp. Powodzenia!

 

A jeśli chcesz zdiąc zderzak.

 

Tylko ja nie wiem jak jest z odpięciem spryskow bo US ich nie posiadją.


Użytkownik Kacprowy edytował ten post 12:28, 13.03.2017

  • 0

#21 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:44, 13.03.2017

Właśnie tą metodą były wymienione u mnie całe lampy (odchylenie osłon). Tutaj pokazana jest wymiana samych żarówek :) Do tego wg. instrukcji obsługi czy serwisowej nie potrzeba zdejmowania zderzaka.

Tyle, że w polifcie jak mówię wymiana lamp jest plug and play - de facto dwie czy trzy śrubki (choć są cztery uszy) je trzymają więc nie potrzeba dostępu lepszego niż odchylenie osłon. W przedlifcie może być tam więcej roboty ze względu na niestandardowe mocowania. Jeśli coś tam było "rzeźbione" żeby założyć dzienne to taki dostęp może nie wystarczyć i wtedy ściąganie zderzaka.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:55, 13.03.2017

Sciągnięcie zderzaka też sie nie wydaje skomplikowane. Może ktoś wie jak jest z tymi spryskami? Węże są dłuże aby można było je odpiąć?


  • 0

#23 Osin

Osin
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:śląskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:16, 13.03.2017

Dzięki za wskazówki, przetestuję i dam znać, co mi z tego wyszło :)


  • 0

#24 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:24, 13.03.2017

Sciągnięcie zderzaka też sie nie wydaje skomplikowane. Może ktoś wie jak jest z tymi spryskami? Węże są dłuże aby można było je odpiąć?

 

Trzeba mieć jako taki dostęp od spodu żeby odpiąć spinki (choć gość robi to z poziomu gleby na filmie) plus przydaje się ktoś drugi do trzymania przy zdejmowaniu/zakładaniu choć gość sobie radzi sam. W VII-ce węże wystarczały, żeby go odsunąć i je odłączyć (w końcu jak coś się dało podłączyć to się musi dać odłączyć) ale ktoś mógłby przytrzymywać zderzak w tym czasie żeby czegoś nie urwać. W VIII-ce nie zdejmowałem.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:25, 13.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#25 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 13.03.2017

a może ktoś wrzuci krok po kroku jak podpiąć DRL w samej skrzynce bezpieczników bez rzeźby? ;)
albo chociaz jakieś fotki kogoś co gdzie i jak podłączyć?
  • 0

#26 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:30, 13.03.2017

Tak się nie da da bo potrzebujesz +12V zza stacyjki a o to pod maską b. trudno. Ja wchodziłem przewodem do wnętrza i skrzynki bezpieczników nad nogami kierowcy.

http://www.accordklu...się-pod-na-drl/

i inne wątki.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:32, 13.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:50, 13.03.2017

Jesli chcesz podpiac swiatla DRL to trzeba ciagnac. Jesli tylko modul ktory bedzie zapalal halogeny lub dlugie(30-50% mocy) to nie trzeba ciągnąć.
Jesli modul to mogę fotkę zrobić ale to bliżej weekendu.
  • 0

#28 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:59, 14.03.2017

no właśnie chodzi mi o sam moduł. Jak dasz rade zrobić fotę co gdzie i jak szukać i podpiąć to będę wdzięczny ;)
  • 0

#29 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:45, 14.03.2017

Postaram się w weekend bo w tyg zarobiony.

Muszę zdemontować osłonę pod kierownicą aby był dobry dostęp do fotek i nie obiecuję, ze one coś Ci pomogą bo jest izolacja na kablach. 

Powiem Ci jedną pomocną radę nawet fotek nie będziesz potrzebował. Kolory kabelków w VIII od świateł są takie same pod maską i w bezpiecznikach. Lewa strona bezpieczników odpowiada lewej stronie auta analogicznie prawa. Na prawą str zresztą ciągniesz tylko jeden kabelek do zasilenia DRL (długie lub halogeny)

Jak nie będziesz wiedział jaki kolor odpowiada danej żarówce po prostu sprawdzasz przy światłach.

Plus można łatwo probówką znaleźć. Mase masz na wierzchu, dużo czarnych kabelków do jednej śrubki:)

Nie znam się na elektryce więc poprosiłem o pomoc kolegę z forum to jego patent ale obserwując jego pracę i informację jakie mi udzielił myślę, że jest to do ogarnięcia dla osoby mniej doświadczonej.

 


  • 0

#30 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 14.03.2017

Myślę że dam radę. Potrzebuje tylko mniej więcej wiedzieć w której wiązce szukać resztę pomierze i jakoś dam radę jak mi się uda to porobie fotki w trakcie i chętnie napisze krótki poradnik krok po kroku.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, DRL, DLR, Światła dzienne

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq