Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Samodzielny montaż świateł DRL w kloszach świateł przeciwmgielnych

VIII DRL DLR Światła dzienne

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 06.03.2017

Cześć!

Postanowiłem samodzielnie zamontować światła DRL w kloszach od świateł halogenowych. Zakupiłem ledowe odpowiedniki żarówek, wstawiłem przekaźnik i założenia są następujące:

 

1) przełącznik świateł przeciwmgielnych zawsze włączony

2) światła w tryb AUTO

3) przekaźnik ma rozłączać światła przeciwmgielne (obecnie moje DRL)

 

Rozwiązanie do pełni działania wymaga podłączenia przekaźnika do elementu instalacji elektrycznej, który po włączeniu świateł mijania rozłączy przeciwmgielne (DRLe). Znalazłem przekaźnik do świateł mijania, ale niestety pod kierownicą, co wymaga sporo pracy, by przeciągnąć do kabiny kabel sterujący przekaźnika od zderzaka.

Może ktoś z kolegów robił już taki montaż lub może doradzić, gdzie można podłączyć przekaźnik, by nie przebijać się wiązkami do kabiny samochodu?


  • 0

#2 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:53, 06.03.2017

Kolego a nie chcesz kupic gotowego rozwiązania? Moduł;) Ja mam zamontowany i działa spoko. Dodatkowo ma coming living home.
http://www.allegro.p...item=5998924996
Można jeszcze taka przystawkę dorzucić - chyba sobie ja dokupie:)
http://www.allegro.p...item=5737718205
  • 0

#3 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:30, 07.03.2017

Dokładnie jak pisze kolega wyżej. Użyj gotowca, ja np używam lepard i jestem zadowolony. Można go fajnie konfigurować nawet na komputerze po podłączeniu pod USB


  • 0

#4 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 02:35, 07.03.2017

Tez polecam leparda ;)
  • 0

#5 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:53, 07.03.2017

Ciekawe rozwiązanie - przyznam, że nie drążyłem tematu pod kątem używania drogowych jako dzienne. 
Czyli to działa tak, że jak czujnik w samochodzie załączy mi ksenony, to te "dzienne drogowe" się same wyłączą? Bo chodzi mi o współpracę z czujnikiem w samochodzie.
 


  • 0

#6 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:10, 07.03.2017

Tak. Jeździsz na na AUTO pełen automat, do tego masz CLH. Możesz wsadzić w przeciwmgielne ledy.

Kurcze, że dopiero zobaczyłem tego leparda. Fajny - duża możliwość regulacji przez USB.

Ja kupiłem z allegro już zamontowałem. Szkoda:(


  • 0

#7 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 07.03.2017

Nie do końca mi to wszystko pasuje, bo jak układ wykrywa, że komputer w samochodzie stwierdził zmierzch i załączył światła mijania? Musiałby być podłączony albo do ksenonów albo mieć własny czujnik zmierzchu... więc z modułem zmierzchowym - zgodzę się, że to działa na AUTO, ale moduł sam w sobie tylko rozświetli długie z mniejszą mocą. Chyba, że w trybie AUTO za dnia nie świecą się pozycyjne... Sprawdzę, jak wrócę do domu :D


  • 0

#8 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:03, 07.03.2017

Moduł rozłączona się  jak dostanie napięcie z świateł postojowych. Ma dodatkowy kabelek który podłącza się pod postojówki które załączają się z światłami mijania. Tak generalnie działają wszystkie moduły DLR

Sciągnij sobie instrukcję ze strony leparda. Jest tam schemat.


  • 0

#9 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:08, 07.03.2017

Ja zrobiłem to samo, poza coming/leaving home, na dwóch przekaźnikach. Zasilanie wziąłem ze skrzynki bezpieczników. Jeden przekaźnik podaje zasilanie z aku, otrzymując plus po zapłonie, drugi przekaźnik rozłącza mi zasilanie DRL w momencie załączenia pozycyjnych.

 

Światła ustawione na Auto z czujnikiem zmierzchu działają w pełni automatycznie, poza deszczem. Finalnie i tak używam ręcznej zmiany świateł, bo dla mnie jest wygodniejsza. Nie zaświeci mi ksenonów gdy wjeżdżam pod most, etc.


  • 0

#10 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:37, 07.03.2017

OK... czyli kolejne ściąganie zderzaka mnie czeka... ;-)
Ja chciałem wykorzystać zasilanie idące od przeciwmgielnych, by mieć mimo wszystko kontrole nad tymi DRLami, ale siła rzeczy przeciwmgielne mogę zapalić razem z pozycyjnymi, więc nie mam do czego podpiąć przekaźnika...


  • 0

#11 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:22, 07.03.2017

Moduł DRL (gotowiec) podpinasz wszystko w kabinie przy bezpiecznikach bez rzeźby. Ale jak kto lubi :tancze:


  • 0

#12 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:11, 08.03.2017

Muszę zgłębić skrzynkę bezpiecznikową w takim razie, bo instrukcja leparda sugeruje, jakby miało się podpinać ten moduł zarówno w skrzynce bezpiecznikowej, jak i przy światłach...


  • 0

#13 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:18, 08.03.2017

Oni zawsze piszą w instrukcji, że trzeba moduł  montować koło świateł w komorze silnika. Ale w dieslu jest tyle miejsca co kot napłakał. Moduł i większość kabli podpinasz w lewej skrzynce od strony kierowcy obok pedałów. Jeden kabel ciągniesz od prawego halogenu do prawej strony bezpieczników. Lewa skrzynka zarządza lewą stroną a prawa prawą stroną. 


Użytkownik Kacprowy edytował ten post 11:19, 08.03.2017

  • 0

#14 rzuber

rzuber
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 08.03.2017

Z tego co zrozumiałem, nadal trzeba przeciągać przewody od świateł do wnętrza kabiny.... czego chciałem uniknąć.


  • 0

#15 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:40, 08.03.2017

Z tego co zrozumiałem, nadal trzeba przeciągać przewody od świateł do wnętrza kabiny.... czego chciałem uniknąć.

 

Niestety trzeba pociągnąć do kabiny. Pod maską w zasadzie chyba nie ma plusa po stacyjce a tym bardziej impulsu z centralnego zamka który się przydaje jeśli chcesz podłączyć oświetlanie domu pod centralny. Przeciągnięcie do kabiny w sumie jest proste....zdejmujesz tylko nadkole lewego koła i masz widok zaślepek przez które możesz poprowadzić przewód w peszlu do kabiny. Koła nawet nie musisz zdejmować wystarczy podnieść trochę samochód na podnośniku.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, DRL, DLR, Światła dzienne

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq