Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Diagnostyka napięć na wtyczce drugiej sondy lambda

VI sonda lambda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:40, 03.03.2017

Witam. Posiadam Accorda 1,8 z 2002. Mój problem polega na tym, że świeci mi kontrolka check engine, samodiagnostyka pokazała błąd nr 65 grzejnik drugiej sondy lambda. Moje pytanie brzmi w jaki sposób mogę sprawdzić czy na wtyczce jest napięcie. Bo nie wiem czy faktycznie padła grzałka w sondzie czy jest problem gdzieś na przewodach przed wtyczką. Po prostu nie jestem pewien jak to sprawdzić, czy mogę wpiąć się w dwa białe kable z tego co wiem to one odpowiadają za grzałkę i jakie powinno być na tych przewodach napięcie domyślam się że koło 12 V, ale nie jestem pewien. Z góry dzięki za odpowiedź. 


  • 0

#2 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:04, 03.03.2017

Sprawdź rezystancję grzałki. Powinna być w zakresie do kilku ohmów.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:52, 03.03.2017

Pierwsze co bym chciał sprawdzić to jednak napięcie we wtyczce i gdyby okazało się, że jest to wtedy sprawdzę oporność grzałki w sondzie tylko czy sposób na sprawdzenie napięcia jaki opisałem się do tego nadaje?


  • 0

#4 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:06, 03.03.2017

Możesz sprawdzić, czy na dowolnej parze styków masz około 12V, ale to chyba tylko przy odpalonym zimnym silniku. Po pewnym czasie grzanie jest wyłączane.


  • 0

#5 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:16, 04.03.2017

Jaka powinna być oporność grzałki drugiej sondy lambda?


  • 0

#6 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:14, 04.03.2017

Oporność grzałki do kilku ohmów (do 10). Bez sensu sprawdzać napięcie. W pierwszej kolejności sprawdzasz oporność grzałki. Jak oporność jest ok to dopiero szukasz zasilania i masy.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 czesiek3891

czesiek3891
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Psary, śląskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:37, 05.03.2017

Sprawdziłem oporność grzałki i miernik nie drgnął, więc grzałka padnięta. Sprawdziłem również napięcie na kostce i jest. Pytam się o oporność dlatego, że mam uniwersalna sondę której grzałka ma 4,5 ohma jednak jest to chyba za mało gdyż jak ją zamontowałem to dalej pokazuje błąd grzałki. Zastanawiam się nad wpięciem w przewód sygnałowy grzałki rezystora tylko nie wiem o jakiej oporności. Jak myślicie zda to egzamin?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sonda lambda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq