Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Ciśnienie sprężania F18B2, dowód w sprawie sądowej

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#16 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:27, 02.03.2017

Może coś być zmieszane z olejem.Nie bez powodu zalany jest olejem takiej lepkości.
  • 0

#17 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:29, 02.03.2017

Dlatego chcę wymienić olej i zobaczyć co się będzie działo.

im bardziej auto się rozkraczy tym większa szansa na wygraną.


  • 0

#18 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:30, 02.03.2017

Na Twoim miejscu nie pchałbym pieniędzy w to.


  • 0

#19 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 02.03.2017

Tylko olej, najtańszy 10W40 GM, by móc zmierzyć stan oleju, przed trasą i po trasie. I mieć pewność, że nie ma podolewanych innych rzeczy świństw.

Napisałem do TK, ciekawe czy odpiszą. Opisałem całą sprawę bardzo bardzo jasno i możliwie szczegółowo. 

Aż sam jestem ciekawy. Bo np. z tą stacyjką to trochę przegięcie. Dla szefunia z ASO to normalne dla auta w tym wieku. Czyli tym tokiem rozumowania, koła mogą odpadać od auta, przewody paliwowe mogą się odrywać, kierownica może się urwać, bo to NORMALNE dla auta w TYM WIEKU. To co z autami, które są sprawne, a mają nawet po 30 lat? Ewenementy, technologia obcych, czy jak ? Masakra.


  • 0

#20 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:25, 02.03.2017

Nie zmierzysz zużycia po 100km, chyba, że bierze go więcej niż paliwa... Nie wydaje mi się, abyś uzyskał wiarygodne wyniki. Co jeżeli pompuje paliwo do oleju i stan się nie zmieni?


  • 0

#21 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:30, 02.03.2017

Tak koło może się urwać przy tym przebiegu jak nie był ruszany dolny swożeń i jest już na wykończeniu.
Przewody paliwowe też w tym roczniku siadają w tych autach.

Moim zdaniem jak się kupuje taki rocznik auta to trzeba mieć na uwadze, że takie rzeczy się mogą dziać o czym sprzedający nie musi być świadom.

 

Ale powiedz mi to jak ty sprawdzałeś to auto, że nie zauważyłeś takiego szczegółu jak stacyjka?

I piszesz, że po godzinie zaczęły wychodzić kolejnie nie działające rzeczy......

 

Broń Boże nie bronię sprzedającego ale kupujący też musi się wykazać rozsądkiem przy zakupach a nie w ciemno wierzyć sprzedającemu....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#22 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:49, 02.03.2017

Powiedz mi czy silnik nie ma mocy szarpie albo nierówno pracuję?? Może sprężanie źle ci zmierzyli bo z tak niskim to ciężko byłoby odpalić


  • 0

#23 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 02.03.2017

Wiesz, jestem tylko człowiekiem, nie jestem w stanie sprawdzić wszystkiego bo to by zajęło kupę czasu, dlatego pytałem się sprzedającej CZY WSZYSTKO ELEKTRONICZNIE GRA, abym nie musiał każdego guziczka naciskać.

Stety/niestety ale słowo mówione jest tak samo ważne jak i pisane, szczególnie przy świadkach.

To prawda, może się urwać itp, ale wtedy nie powinien przejść przeglądu technicznego, a przeszedł. 

Wiesz no, stacyjka jak sprawdzałem chodziła ok, nie przyszło mi do głowy wyciągać kluczyka. A auto zgasło od stacyjki dopiero po przejechanych 32 kilometrach. 

Właśnie z takim ciśnieniem sprężania myślę, że mógłby brać dużo i po 100 km na autostradzie z 3,5k obrotów powinno coś zejść chyba z bagnetu...

A silnik równo pracuje, z dołu trochę muli, ale ciężko mi ocenić bo nie jeździłem wcześniej z tymi silnikami.

Mam doświadczenie z D-serią -d14a8, d15z6, d16w4.


I też, rozumiem,  że auto ma swoje lata, że jakaś bzdura tam może nie działać, lampka być przepalona itd. ale takie rzeczy jak stacyjka/zamek w drzwiach i takie ciśnienie sprężania? Coś nie tak.


  • 0

#24 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:16, 02.03.2017

no nieźle...

również zapytam, jeśli sprężanie było mierzone przed zakupem to o co Ci chodzi? stacyjki nie widziałeś wcześniej? 

rękojmia przestaje Ci przysługiwać jeśli w momencie kupowania byłeś o tych wadach poinformowany...

 

 

ostatnio przerabiałem KC/Rękojmie na przykładzie nowego telefonu, który kosztował 2300 zł a brakowało mu bardzo ważnej funkcji - dzwonienia. sprzedający nie chciał słyszeć o żadnym zwrocie czy wymianie na nowy bez wad. cały czas ględził o gwarancji. po zastanowieniu się, oddał pieniążki :)

 

ale w wypadku używanego auta, byłbym mniej pewny siebie...musiałbyś udowodnić, że wady zostały podstępnie ukryte przed Tobą, że nie wiedziałeś o nich itp. itd.

 

 

pomyśl z drugiej strony - kupię od Ciebie jakieś inne auto - i za dwa miesiące urwie mi się koło - i zgłoszę się do Ciebie, żebyś mi oddał pieniądze bo na pewno wiedziałeś że to auto ma wady! 


  • 0

#25 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:21, 02.03.2017

tak jak Blow pisze - bardzo ciężko będzie Ci to udowodnić, do tego miałeś sprawdzenie przed zakupowe w ASO i wiedziałeś o stanie silnika..

 

przy tego typu sprawach jest zawsze jeden na jeden..chyba, że masz rozmowy nagranie jaki to auto nie cudo etc

 

 

spójrz na to właśnie z tej strony..radca prawny Ci tak radzi bo z tego też ma $$$


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#26 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 02.03.2017

Do ASO pojechaliśmy PO ZAKUPIE. Bo babka nie chciała się dogadać. Strasznie się broniła aby nie sprawdzać całego auta, itd. i nagle wpadli na pomysł, żeby aso zbadało.

Mam świadków, rozmowy nagrane niektóre itp. 

Tak, jeśli Ci się koło urwie, a rzeczoznawca(lub biegły sądowy) zbada i uzna, że było to następstwem wady, która była już przed zakupem, to masz prawo do roszczeń.


  • 0

#27 Dreger

Dreger
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Bydgoszcz/Trójmiasto
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 02.03.2017

Kolego jak kupujesz używane 20 letnie auto to musisz być przygotowany na to, że do 7 tyś za auto masz w rezerwie 2 tyś na ewentualne naprawy, to jedno.

O drugie auto niestety przy kupnie musisz DOKŁDNIE sprawdzić. Czy działają wszystkie "guziczki" jak pracuje silnik, zimny i ciepły, na niskich i wysokich obrotach, jak przyspiesza, hamuje, czy nie kopci itp. itd.


  • 0

#28 ats6

ats6
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 02.03.2017

Wszystkie wady, o których piszę, wyszły PO ZAKUPIE.


  • 0

#29 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 17:30, 02.03.2017

Tak, jeśli Ci się koło urwie, a rzeczoznawca(lub biegły sądowy) zbada i uzna, że było to następstwem wady, która była już przed zakupem, to masz prawo do roszczeń.

 

pozostaje życzyć powodzenia i wytrwałości w takim razie...:)


  • 0

#30 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:32, 02.03.2017

Próbowałeś najpierw z gościem na spokojnie pogadać o zwrocie? Myślę, że sprawa jest do wygrania, ale może najpierw wystarczy zwykły kontakt.

Co do ciśnienia sprężania, to niżej masz link do screena (pierwsza pozycja w tabeli)

http://i.imgur.com/a0NbL7K.jpg

Ja dziś mierzyłem i tak:

1 - 14,2

2 - 14,6

3 - 14,6

4 - 14,6

Wynik mnożysz x100kPa, czyli dla 14,2 jest to 1420kPa. Minimalna wartość - 950kPa, czyli 9,5 Bar.

Mam prawie 300 000 na liczniku.


Użytkownik kslavek edytował ten post 17:35, 02.03.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq