Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Rozciagniety łańcuch czy do wymiany napinacz ?

VII diesel łańcuch rozciągniety napinacz stuka

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#1 blazernh

blazernh
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:28, 01.03.2017

Witam Panowie.

Może potraficie zdiagnozować te stuki z filmiku ?

Accord VII 2.2 Diesel 246 000 KM.

Jeden mechanik mówił że do wymiany łańcuch , natomiast drugi orzekł iż wystarczy wyczyścić ( w ostateczności wymienić napinacz i prowadnice. )

Co o tym sądzicie ?

#1

https://www.youtube.com/watch?v=yOOExudpovg

 

#2

https://www.youtube.com/watch?v=js3eS1_7psU

 

Mam również pęknięty kolektor wydechowy ( nowy jest w drodze ) może nie będzie to przeszkadzało w diagnozie.

Pozdrawiam


  • 0

#2 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:16, 01.03.2017

Grzechotka niezła , na początek jak to bylo juz wałkowane trzeba zrzucić Pasek wielorowkowy i sprawdzić czy to przypadkiem nie jakieś łożysko, Ale raczej pewne ze łańcuch wali o prowadnice i grzechocze. Czym prędzej należy otworzyc pacjenta zanim bedzie z niego Denat

 

Popraw te linki aby były aktywne :cyklop:

 

 

powinno być tak :

https://www.youtube....h?v=yOOExudpovg

https://www.youtube....?v=js3eS1_7psU\

 

Napisz jak bedą wychodziły wtryski :czytaj:


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 05:28, 01.03.2017

  • 0

#3 blazernh

blazernh
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:58, 01.03.2017

Dodam jeszcze ze po odpaleniu auta po calej nocy , accord chodzi idealnie do momentu osiagnniecia temperatury ok 50stopmi.
  • 0

#4 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:58, 01.03.2017

No to moze byc faktycznie napinacz lancucha. Kosztuje sporo 14410-RBD-E01
  • 0

#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:59, 01.03.2017

Panowie jeśli faktycznie do wymiany jest rozrząd to niech was nawet nie korci wymienić napinacz i zostawić resztę.W tym silniku pominięcie wymiany obu łańcuchów grozi zniszczeniem silnika.Po rozebraniu i weryfikacji można dopiero stwierdzić co jest do wymiany a co nie (mam tu na myśli to że pewnie tylko ślizgi zostaną stare i nic poza tym)Jak Ci chce warsztat wymienić tylko napinacz to niech Ci napiszą gwarancję że rozciągnięty łańcuch główny i pompy oleju nie zniszczy silnika

Ja osobiście bym się pod tym nigdy nie podpisał

Ale najpierw zrób tak jak ktoś już tu wcześniej wspomniał .Zdejmij pasek osprzętu i wtedy osłuchaj silnik


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:56, 01.03.2017

  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:12, 01.03.2017

Co miałby pomóc napinacz ? Choć łańcuch pompy w Stanach podobno nie ruszają.Może tak być ,bo fakt że dużo mniejsze siły na niego działają

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:13, 01.03.2017

  • 0
                       

#7 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:54, 02.03.2017

jak silnik się nagrzewa a wraz z nim olej, robi się rzadszy

napinacz pompowany jest olejem - rzadszy olej = bardziej podatny na ugięcie napinacz

przyczyny mogą być dwie (jesli oczywiście usterka tkwi w napinaczu) 

1. przytkany kanałolejowy do napinacza

2. wypracowana sprężyna od napięcia wstępnego wewnątrz w/w


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:57, 02.03.2017



.no ta sprężyna wstępna może coś tam da
  • 0
                       

#9 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 03.03.2017

Wszystko zależy od użytkownika. Jeśli ten wymieniał olej regularnie to łańcuch wyciągnie się dopiero po długim przebiegu. Jeśli zwlekał i powstało dużo sadzy to płukanie silnika defacto może go zabić. Znane przypadki z angielskich for.
W tym silniku najczęściej pada łańcuch pompy oleju, zrywajac się robi niezłe spustoszenie. Lepiej wymienić komplet i mieć z głowy.
Potwierdzam, napinacze łańcucha rozrządu i pompy oleju kosztują sporo.
  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:02, 03.03.2017

,,Kosztuje sporo,, więcej niż remont silnika  :pistol:

nie mogłem się powstrzymać :)

tyle razy pisane i nic nie dociera :om:


  • 0

#11 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:05, 03.03.2017

,,Kosztuje sporo,, więcej niż remont silnika :pistol:
nie mogłem się powstrzymać :)
tyle razy pisane i nic nie dociera :om:

Wiadomo, że taniej niż drugi silnik z niewiadomego źródła :) Dlatego w dieslu polecam wymianę kompleksową. Odnośnie K24 znasz z moją opinię ;)
Zapraszam do giełdy. Dwa zestawy czekają :)
  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#12 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:05, 04.03.2017

Moja opinia też jest jedna.Szklenie i kombinowanie wychodzi bokiem.Jeśli jest potrzeba wymiany to tak jak informacja wyżej ,,kompleksowo,, czyli dwa łańcuchy .

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 08:06, 04.03.2017

  • 0

#13 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:01, 04.03.2017

https://www.olx.pl/o...html#9de1592e41


  • 0

#14 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:51, 04.03.2017

Ciekawe ile pojeździ zamiennik 😂😂😂
  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#15 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:13, 04.03.2017

Ten rozrzad bedziecie robic raz w zyciu warto oszczedzac i ryzykowac zamiennikiem ??
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, diesel, łańcuch, rozciągniety, napinacz, stuka

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq