Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gasną zegary i światła, silnik pracuje.

VI alternatorregulator prąd liczniki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 gresioresio

gresioresio
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:23, 28.02.2017

Witam.

Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy przygasają mi światła i kontolka CHECK ENGINE (świeci się bo jest błąd EGR - ale to raczej inna bajka) oraz zdarza się też że zegary "wyłączają się" na ułamek sekundy.

Na postoju udało mi się to nagrać - dzieje się to np. przy włączeniu świateł długich, wentylatora na max lub ogrzewania tylnej szyby - ale nie zawsze.

 

https://www.youtube....h?v=WB0yz8AYxzE

 

Po jakimś czasie wszystko wraca do normy żeby po paru minutach znów zacząć.

Mierzyłem napięcie przed OBDII i nie jest ono stabilne (lata między 11.9V a 14V). Obroty silnika nic nie zmieniają.

Na LPG i benzynie to samo się dzieje.

Wymieniłem alternator i problem się nadal pojawia. O ile dobrze tu wyczytałem, to regulator napięcia jest połączony z altkiem więc jego bym brał pod uwagę na samym końcu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz


Użytkownik gresioresio edytował ten post 09:38, 28.02.2017

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:34, 28.02.2017

Masy dobrze przykręcone?
Kostka do alternatora dobrze wpięta?
  • 0

#3 gresioresio

gresioresio
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 28.02.2017

Jeden kabel od masy tymczasowo zastąpiłem innym. Zobaczymy co dalej. Podejrzewam, że może to być wina samego akumulatora. Ma już półtora roku. Jak mi się uda to pożyczę inny i sprawdzę.


  • 0

#4 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:19, 28.02.2017

kolego, 1,5 roku akumulator to prawie nówka, jak przemkowal napisał, sprawdziłbym wszystkie masy na początek


  • 0

#5 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:26, 28.02.2017

No to musiał by być już jakiś felerny ten akumulator , aby po 1,5 roku już szwankował . Mój ma z 7 latek jak nic i jeszcze zipie ... więc  nie typuj od razu na odstrzał akumulatora . Moja rada jest jak kolegów wyżej. 


  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#6 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 00:09, 01.03.2017

zresztą akumulator by nie miał takich objawów.  Zmierz napięcie  miernikiem na akumulatorze, pod obciążeniem i na jałowym. Podaj wartości.

Alternator wymieniłeś na nowy czy używkę w niewiadomym stanie?

Sprawdz to szybko.

Może być regulator napięcia, mogą byc gdzieś zimne luty, albo masa gdzieś zwiera, zacznij od najtanszych rzeczy


  • 0

#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:23, 01.03.2017

Dokładnie, akumulator zostaw w spokoju. Na odpalonym silniku akumulator nie ma nic do gadania.......

 

Musisz przemierzyć połączenia alternator- samochód i znaleść miejsce gdzie jest ten duży spadek napięcia.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:22, 01.03.2017

  Zmierz napięcie  miernikiem na akumulatorze, pod obciążeniem i na jałowym. Podaj wartości.

 

Porównaj je do napięć na alternatorze.

Zobaczysz jakie masz spadki między alternatorem a aku.


  • 0

#9 tentego

tentego
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:dolny śląsk
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 01.03.2017

Sprawdź i wyczyść masy idące do silnika, jak tam jest słabe przewodzenie, to prąd szuka sobie okrężnej drogi i dzieją się cyrki z zegarami, światłami itd.

Akumulator służy wyłącznie do rozruchu silnika i nie ma nic do rzeczy, a tak na marginesie 1,5 roczny to jeszcze na gwarancji powinien być.


  • 0

#10 gresioresio

gresioresio
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 04.03.2017

Dziękuję za wszystkie porady.

Po zmianie tego jednego kabla do masy (stojąc przed autem to był ten po prawej strony silnika, taka goła plecionka) sytuacja się uspokoiła. Gdy wszystko chodzi normalnie to napięcia w każdej sytuacji i wszędzie są prawidłowe. Alternator kupiłem używany, raczej od zaufanego sprzedawcy, stan jego jednak nie był mi dokładnie znany. Choć dziwne by to było gdyby 2 pod rząd działo się to samo. Posprawdzam jeszcze pozostałem masy i je wyczyszczę. Ewentualnie podejrzane wydaje się być połączenie od alternatora do akumulatora.

 

Pozdrawiam!


  • 0

#11 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 20:40, 04.03.2017

może być ta masa, mi po wymianie rozrządu jak zapomniałem ją podpiąć to nagle następnego dnia nie chciał palić. Dobrze że się udało, myślę że będziesz miał spokój


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, alternatorregulator, prąd, liczniki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq