Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zawory głowicy - dwa pytania ...

VI f20b6 zawór wypalony wydechowy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 MrKonczyn

MrKonczyn
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TypeS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 26.02.2017

Witam serdecznie,

ostatnio moje hondzidsu 6 f20b6 po części odmówiło posłuszeństwa - z 2 litrów zostało 1,5 :) dziura w zaworze wydechowym - 

IMG201702_awaserr.jpg

 

Po ściągnięciu czapki sprawa wygląda ok - tłok nie dostał, gładź tulei bez skazy, głowica cała - dlatego podjąłem się remontu i tu moje pytania :

 

1. Co mogło być powodem takiej awarii - wiadomo przejrzałem trochę forum i zauważyłem że było już kilka takich przypadków i głównie wyjaśnienia jakie można przeczytać to lpg lub nieodpowiedni luz zaworowy jednak te przypadki które oglądałem w tym mój hmmm... zawór wygląda bardziej jak by coś podeszło i się odkruszył niż jak by miał się wypalać. I w związku z tym że japońce palą olej i na tłokach jest nagar czy nie mogło to być np. oderwany kawałek nagaru który podszedł pod zawór ? Zawory oraz gniada po oględzinach wyglądają ok - nie są wypalone, wybite itp. 

 

2. Gdzie kupić taki zawór i jakiej firmy. Przepatrzałem internet i jedyne co znalazłem to zawory Freccia 114,2 29 5,5 lecz w obiegowej opinii internetowców są po prostu niepolecane. Chyba że będę chciał sprzedać akordeona po remoncie :P Co wy na to ?

 

Tu mam jeszcze takie pod pytanie co do wymiany zaworów - wymienić wszystkie wydechowe czy tylko ten upalony? Teoretycznie reszta zaworów wygląda ok ale ten z dziurą też nie odbiega od normy. Myślę że odpowiedź na to pytanie znacznie ułatwi odpowiedź na pytanie nr 1.  Bo jeśli został uszkodzony przez lpg to reszta może być też przegrzana i osłabiona a jeśli coś podeszło to czyszczę tłoki , wymieniam jeden uszkodzony zawór i jeżdżę dalej :)

 


  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:11, 27.02.2017

Mało jest przypadów pękania zaworów a żeby dwa pękły w tym samym silniku to już niespotykane.

 

Ja bym wymienił tylko ten uszkodzony, dotarł zawór do gniazda i jeździł dalej.

 

A jaki masz tam przebieg?


Użytkownik h1tman edytował ten post 08:30, 27.02.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:33, 27.02.2017

Najlepiej dać głowicę do zrobienia. Planowanie, szlif zaworów i gniazd, wymiana uszczelniaczy. Trochę kosztuje ale jak już jest zdjęta to szkoda to odpuścić. A planowanie i tak trzeba by zrobić przed założeniem na nową uszczelkę
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:04, 27.02.2017

jeździłeś na zbyt ubogiej mieszance bardzo długo, plus do tego pewnie była niepoprawna - albo jej brak- regulacja zaworów

 

tylko jak masz to wszystko już wyjęte, to jak zamierzasz tym jezdzic to proponuje remont głowicy i wymiane pierścieni 

albo jak wyżej zmieniaasz uszkodzony zawór, docierasz go i latasz jesli nie brała oleju


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 MrKonczyn

MrKonczyn
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TypeS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 27.02.2017

Zawór pękł/wypalił się jeden tylko.  Teoretyczny przebieg to 240 kkm, Ciśnienie na pozostałych 3 garach to od 12,3 do 12,5 także ogólny stan silnika jest ok. Po za tym że brał oliwe jak to honda :P Ale myślę że zrobienie uszczelniaczy plus pierścienie tłokowe plus regulacja gazu i spadnie mu apetyt na oliwe. 

 

Tu ponowie pytanie o to gdzie mogę kupić taki zawór ???

 

Zawory były regulowane - sprawdzone już po awarii a przed rozbebeszeniem silnika i luzy były ok. Olej motul 10w40. 


Użytkownik MrKonczyn edytował ten post 09:11, 27.02.2017

  • 0

#6 scorpion3m

scorpion3m
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:z Kaszub
  • Silnik:2.0
  • Wersja:coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:19, 27.02.2017

Dobry warsztat szlifierski zrobi Ci głowicę całą, może być jeszcze gniazdo zaworowe do wymiany, ja dawałem do takiego warsztatu i kompleksowy remont wyniósł 800 zł.


  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:18, 27.02.2017

Zawór też znajdą
  • 0

#8 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:18, 28.02.2017

Zrób jak napisał kolega wyżej.Oddaj do szlifierza.Niech zrobi wszystko kompleksowo co należy zrobić i sprawdzić.Wtedy tylko zakładasz i śpisz spokojnie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, f20b6, zawór, wypalony, wydechowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq