Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przedni dolny zawias OEM czy poliuretan

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 25.02.2017

Witam,

 

Panowie potrzebuję porady :depresja:

 

A mianowicie wymieniam komplet tulei na przodzie dolny wahacz (wszystkie 3 szt. x 2 wahacze) plus od razu sworzeń (jedyny słuszny 555 za OEM o zgrozo powiedzieli mi 252,15 zł szt. w ASO).

 

I dylemat:

1. zakładać wszystkie OEM -mogę je mieć za 356,86 zł (6 szt.) i mam święto na najbliższe hmmm ze 100 tyś km :)

2. zakładam 4 poliuretany i 2 OEM (brak poliuretanów tulei na wahacz) koszt 343,75 zł spokój też na wiele km i trochę twardziej/sztywniej

 

Pytanie:

Którą opcję byście wybrali na moim miejscu? Może opinie poparte jakimś doświadczeniem ? :zoltek: 

 

Wymiana jest faktem tylko kurde nie wiem który zestaw brać HELP :cyklop:


  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:54, 25.02.2017

W ASO nie kupuje się sworzni - to fakt. Narzucają kosmiczna marze, a to samo kupisz w każdym motoryzacyjnym czy na allegro za ułamek.

Co do reszty - brałbym OEM. Trochę bez sensu wg mnie tylko część zawiasu robić w poli.
  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:09, 25.02.2017

Sworznie z ASO są drogie to fakt..ale z drugiej strony biorąc pod uwagę przebiegi OEM,gdzie zamienników w tym czasie i to tych pewnych 555 czy CTR o innych "wydmuszkach" nawet nie wspminajac trzeba założyć minimum 2, a bardziej prawdopodobne 3 czy 4 ... do tego czas plus cena wymian. to cena wychodzi normalna lub wyjdzie taniej.
  • 0
                       

#4 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 25.02.2017

Panowie o sworznie nie pytam bo to wiem oem kosmos 555 pewnie już nie zajeżdżę ten temat pomińmy.

 

Pytam o tuleje co byście zrobili cena jeden "Hu.." oem czy poli jedna w poli nie występuje. I ponawiam pytanie czy warto brać poli kosztem trochę lepszego prowadzenia ale gorszego komfortu?


  • 0

#5 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:28, 25.02.2017

Jesli chcesz miec swiety spokoj to tylko oem i to wszystkie 3. Zobaczysz jaka roznica w prowadzeniu jest na nowych, z poliuretanem bywaly wpadki ze sie odwulkanizowaly. A co do sworzni to Wlodar dobrze prawi, ja bym do ceny doliczyl jeszcze spokojny sen hehe.


  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:37, 25.02.2017

Oem duża tuleja, reszty mało kto dotyka bo są pełne i trwałe.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#7 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:57, 25.02.2017

W ASO nie kupuje się sworzni - to fakt. Narzucają kosmiczna marze, a to samo kupisz w każdym motoryzacyjnym czy na allegro za ułamek.

Co do reszty - brałbym OEM. Trochę bez sensu wg mnie tylko część zawiasu robić w poli.

Tu sie nie zgodze ze robienie czesci zawiasu nie ma sensu sam przelatalem ok 50 tys km na takim zestawie do tej pory ostatnio rozwalily mi sie tuleje przednie wahaczy przednich dolnych wymiana w ramach gwarancji w Olkuszu. Po zmianie jezdzi sie jakby qrde no jeszcze precyzyjniej niz wczesniej  (tzn na poprzednich poliuretanach ktore ulegly uszkodzeniu) , uklad kier jest mam wrazenie duzo czulszy ( do tego gumowego to nawet nie porownuje bo to byla zupelnia przepasc), jest lepsza precyzja prowadzenia auta, wieksze czucie tego co sie dzieje pod oponami. Sam nie zmienilem nic ponad 4 tuleje z Poli i na prawde chwale Sobie...teraz jestem na etapie wyboru: czy poleciec po bandzie i ladowac cale poli na tyl czy zostawic gumowe w  elementy zawieszenia z tylu. Z zadanego w innym watku przez mnie pytania i braku odpowiedzi wnioskuje, ze tu chyba nikt tego nie wszczepil w zawias z tylu ...

 

Na poli z przodu auta i wiekszych dziurach da sie je juz dosc mocno odczuc w srodku kabiny. Generalnie ze swojej strony polecam...nie wiem jednak czy zakladanie poli na tyl nie spowoduje ze auto na prawde bedzie zbyt malo komfortowe przy jezdzie po polskich drogach.

Na twoje pytanie od CIebie co wybrac komfort czy wieksze przenoszenie nierownosci do kabiny odpowiedz Sobie sam  bo to chyba Ty jezdzisz tym autem  nie my :)Jakbym mial Ci przedstawic liczbowo co sie zmienilo po zamontowaniu poli tylko z przodu to tak dwa razy lepsze prowadzenie auta po zmianie i dwa razy glosniejsze/przenoszace sie do srodka wybieranie dziur...


Ja wlasnie na nowo testuje Poli na Warszawskich drogach :)

 

I jeszcze po przelataniu 50tys km na poliuretanach sworznie wahaczy dolnego gornego chyba dalej zyja ...


Użytkownik lakatus edytował ten post 23:02, 25.02.2017

  • 0

#8 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 25.02.2017

Tu sie nie zgodze ze robienie czesci zawiasu nie ma sensu sam przelatalem ok 50 tys km na takim zestawie do tej pory ostatnio rozwalily mi sie tuleje przednie wahaczy przednich dolnych wymiana w ramach gwarancji w Olkuszu. Po zmianie jezdzi sie jakby qrde no jeszcze precyzyjniej niz wczesniej  (tzn na poprzednich poliuretanach ktore ulegly uszkodzeniu) , uklad kier jest mam wrazenie duzo czulszy ( do tego gumowego to nawet nie porownuje bo to byla zupelnia przepasc), jest lepsza precyzja prowadzenia auta, wieksze czucie tego co sie dzieje pod oponami. Sam nie zmienilem nic ponad 4 tuleje z Poli i na prawde chwale Sobie...teraz jestem na etapie wyboru: czy poleciec po bandzie i ladowac cale poli na tyl czy zostawic gumowe w  elementy zawieszenia z tylu. Z zadanego w innym watku przez mnie pytania i braku odpowiedzi wnioskuje, ze tu chyba nikt tego nie wszczepil w zawias z tylu ...

 

Na poli z przodu auta i wiekszych dziurach da sie je juz dosc mocno odczuc w srodku kabiny. Generalnie ze swojej strony polecam...nie wiem jednak czy zakladanie poli na tyl nie spowoduje ze auto na prawde bedzie zbyt malo komfortowe przy jezdzie po polskich drogach.

Na twoje pytanie od CIebie co wybrac komfort czy wieksze przenoszenie nierownosci do kabiny odpowiedz Sobie sam  bo to chyba Ty jezdzisz tym autem  nie my :)Jakbym mial Ci przedstawic liczbowo co sie zmienilo po zamontowaniu poli tylko z przodu to tak dwa razy lepsze prowadzenie auta po zmianie i dwa razy glosniejsze/przenoszace sie do srodka wybieranie dziur...


Ja wlasnie testuje Poli na Warszawskich drogach :)

I o takie argumenty mi chodzi właśnie, tak jak pisałem wyżej cena praktycznie identyczna i chyba się skłonię ku poli ponieważ:

1. dość dużo jeżdżę na trasach na których drogi (o dziwo) są raczej dobre więc chyba precyzja ważniejsza bo na równej drodze poliuretan nie pogarsza komfortu

2. czy to OEM czy poliuretan raczej już tego zawieszenia nie "zajeżdżę" bo marzy mi się za rok może dwa Accord VIII

 

Ale czekam na dalsze opinie - może ktoś robił cały zawias dolny na OEM (PS: te ceny co podałem to mi robi ASO Plaza z Warszawy, wysyłają za 19 zł, na allegro wystawiają duże tuleje po 56 zł jak by ktoś poszukiwał)/


Użytkownik kwasziorkor edytował ten post 23:16, 25.02.2017

  • 0

#9 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:44, 25.02.2017

Z OEM będzie Pan zadowolony nikt tu nie narzeka na niedomagania jakieś no może ze czasem zbyt miękko trochę i układ nietak precyzyjny jak u innych, poli właśnie to poprawia niemniej kosztem innej rzeczy..
Ja na OEM nie wrócę no chyba ze te tuleje się też sypna a deuter nie uzna rrklamacji..:)

Użytkownik lakatus edytował ten post 23:45, 25.02.2017

  • 0

#10 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:56, 25.02.2017

Z OEM będzie Pan zadowolony nikt tu nie narzeka na niedomagania jakieś no może ze czasem zbyt miękko trochę i układ nietak precyzyjny jak u innych, poli właśnie to poprawia niemniej kosztem innej rzeczy..
Ja na OEM nie wrócę no chyba ze te tuleje się też sypna a deuter nie uzna rrklamacji.. :)

Jaki Pan jaki Pan  he he he
Lakatus przekonałeś mnie :) będzie poli plus jedna OEM i mam nadzieję że będę zadowolony.

 

Ale jak ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia zapraszam wątek otwarty może komuś się przyda....


  • 0

#11 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:01, 26.02.2017

Musze jednak przestrzec Ciebie przed jednym faktem, jak bylo tutaj wspomniane poli w postaci tych dużych tulei wahaczy przednich dolnych potrafiły się rozwlukanizowac ja byłem ostatnim czasie kolejnym tego przykładem. Podobno mialem jakieś z wadą założone ...musisz być świadom tego ryzyka, niemniej zachowanie firmy Deuter z Olkusza bardzo uczciwe bez paragonu przyjęli reklamacje przyjechałem do nich na warsztat i sami dokonali wymiany bezkosztowo. Poprzednia tuleja wytrzymała u mnie ok 50 tys km

Użytkownik lakatus edytował ten post 07:04, 26.02.2017

  • 0

#12 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:59, 26.02.2017

Ja nie mam nic do poli. Sam miałem wcześniej na VI genie. Pp prostu uważam że zakładanie części elementów oem a części poli doprowadzi wcześniej czy później do uszkodzenia szybszego tych pierwszych że względu właśnie na większą sztywność poli. Dlatego osobiście wychodzę z założenia że albo wszystkie takie, albo takie. Absolutnie nie twierdzę że założenie nawet kilku poli nie wpłynie lepiej na prowadzenie - musi być lepiej bo bardziej bezpośrednio :) ale jak mówić A to i B :)

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 12:59, 26.02.2017

  • 0

#13 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 26.02.2017

Ja nie mam nic do poli. Sam miałem wcześniej na VI genie. Pp prostu uważam że zakładanie części elementów oem a części poli doprowadzi wcześniej czy później do uszkodzenia szybszego tych pierwszych że względu właśnie na większą sztywność poli. Dlatego osobiście wychodzę z założenia że albo wszystkie takie, albo takie. Absolutnie nie twierdzę że założenie nawet kilku poli nie wpłynie lepiej na prowadzenie - musi być lepiej bo bardziej bezpośrednio :) ale jak mówić A to i B :)

hmmm założył bym wszystkie poli ale na dolny wahacz nie robią tej jednej :depresja:

Kurde rozdarty wewnętrznie jestem wrrr :diabelfaja: :diabelfaja: :diabelfaja:  teraz już nie wiem czy OEM czy poli + 1 OEM

 

A ktoś miał taki zestaw poli na dole i poleciały mu szybko jakieś inne tuleje (górny wahacz albo łączniki stabilizatora) ?


Użytkownik kwasziorkor edytował ten post 21:40, 26.02.2017

  • 0

#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:46, 26.02.2017

Kurcze.. Żeby nie wyszło że przeze mnie zrezygnujesz :) kolega lakatus ma to co opisał i jak widzisz - jest zadowolony. Ale każdy ma nieco inne podejście do tematu i ja wolałbym wszystko na raz mieć. Teraz np.stoje przed takim samym dylematem, tzn stałem bo wybrałem opcję wszystkich tulei gumowych OEM plus zamienniki. I tak to będę składał. W poprzednim Acco miałem z kolei wszystkie poli, łącznie z górnym wahaczem i była rewelacja.
  • 0

#15 kwasziorkor

kwasziorkor
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 26.02.2017

Kurcze.. Żeby nie wyszło że przeze mnie zrezygnujesz :) kolega lakatus ma to co opisał i jak widzisz - jest zadowolony. Ale każdy ma nieco inne podejście do tematu i ja wolałbym wszystko na raz mieć. Teraz np.stoje przed takim samym dylematem, tzn stałem bo wybrałem opcję wszystkich tulei gumowych OEM plus zamienniki. I tak to będę składał. W poprzednim Acco miałem z kolei wszystkie poli, łącznie z górnym wahaczem i była rewelacja.

Luz blus :cyklop:

 

Prześpię się z tym i jutro pewnie jakąś decyzję podejmę. Jedna i druga opcja jest na pewno lepsza od tego co mam - czyli pływającego auta he he he

w sumie koło będzie 16" więc trochę gumy na nim jest i też tłumi i na poli nie powinno być pogorszenia komfortu.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq