Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Błąd 22 vtec

VII vtec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:52, 24.02.2017

Witam, dzisiaj postanowiłem wyprzedzić samochód no i w nagrodę check. Błąd 22, wiem że zaczynamy od oleju i tutaj moje pytanie:

1. czy jazda z tym błędem czymś grozi, tzn. jakąś większą awarią.

2. Chcę wymienić na początek olej(połowa stanu ale ten olej jakiś podejrzany był, duży ubytek etc.). Kiedy powinien zniknąć check jeżeli to wina oleju(czy po spokojnej, czy po ostrej jeździe i jak długiej? ??)

3. Jeżdżę stylem emeryckim, czy to dlatego że tak jeżdżę mogło zawiesić układ, czy to raczej wina badziewnego oleju.

4. Jest może gdzieś jakiś manual czyszczenia vtecu jakby mechanik nie za bardzo wiedział jak to robić(wolałbym pokazać jak nie mają doświadczenia w temacie) ...

5. Czy płukanka silnika mogłaby odwiesić vtec ???

 

Pozdrawiam


Użytkownik sebasto edytował ten post 13:02, 24.02.2017

  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:01, 24.02.2017

Ten blad moze oznaczac kilka rzeczy. Po pierwsze brak cisnienia oleju w glowicy (zatkany filtrek w vtecu, lub inna usterka), uszkodzenie czujnika cisnienia na zaworze vtec lub uszkodzenie samego zaworu. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie tego filterka, 3 sruby m6 z tylu glowicy po lewej stronie stajac przed silnikiem. Jesli jest ok to prawdopodobnie czujnik cisnienia jest uwalony. Wtedy najlepiej kupic calego vteca uzywke, cena nie zabija, wymyc w benzynie i zamontowac. Przy okazji wymienis filtro-uszczelke, do dostania w aso za okolo 35 zeta.

Jesli chodzi czy mozna z tym jezdzic, to trzeba sie upewnic, ze glowica jest smarowana. Ja w ten sposob zalatwilem sobie walki, na smietnik wraz z podporami.


  • 0

#3 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:30, 24.02.2017

Ten blad moze oznaczac kilka rzeczy. Po pierwsze brak cisnienia oleju w glowicy (zatkany filtrek w vtecu, lub inna usterka), uszkodzenie czujnika cisnienia na zaworze vtec lub uszkodzenie samego zaworu. Pierwsza rzecza jest sprawdzenie tego filterka, 3 sruby m6 z tylu glowicy po lewej stronie stajac przed silnikiem. Jesli jest ok to prawdopodobnie czujnik cisnienia jest uwalony. Wtedy najlepiej kupic calego vteca uzywke, cena nie zabija, wymyc w benzynie i zamontowac. Przy okazji wymienis filtro-uszczelke, do dostania w aso za okolo 35 zeta.

Jesli chodzi czy mozna z tym jezdzic, to trzeba sie upewnic, ze glowica jest smarowana. Ja w ten sposob zalatwilem sobie walki, na smietnik wraz z podporami.

w poniedziałek mam umówioną płukankę i wymianę oleju, czy podczas płukanki filtr vtec się udrożni jak jest zapchany ??


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 24.02.2017

Trzeba odkrecic i zobaczyc to tylko 3 srubki, chwila roboty. Moze podejscie nie jest rewelacyjne ale da sie to zrobic szybko. A blad mozesz wykasowac odpinajac aku na chwile.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, vtec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq