Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zamiennik katalizatora

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#16 michalkos

michalkos
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 21.07.2017

Stary katalizator już wyciąłem jakiś czas temu i szczerze mówiąc oprócz błędu to irytuje mnie też smród spalin z wydechu, nie jestem fanem takiego trucia środowiska ;) Dlatego założyłem ten temat bo szukam sprawdzonego zamiennika. A nie chce wywalić ponad 1000 zł na katalizator, żeby dalej się z błędem męczyć.

 

Słyszałem już o tych z AWG Polonez. Ktoś ma coś takiego i może napisać jak się sprawuje? Robią w ogóle model dedykowany do naszego auta?


  • 0

#17 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:50, 15.10.2017

Odgrzeję kotleta. Montował ktoś kata z metlowym wkładem AWG?


  • 0

#18 Roni0127

Roni0127
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 02.11.2017

 Witam!  Ponieważ temat dotyczy zamienników katalizatorów to podłączę się do tematu i nieco go wskrzeszę, może ktoś odpowie  ;-) . Co prawda nie napiszę jaki zamiennik kata będzie dobry (bo o to chodziło autorowi tego tematu) ale odwołam się do swojej sytuacji. Otóż ja w swoim Acco miałem wymieniony katalizator we wrześniu 2016 r. w jednym z rzeszowskich warsztatów. Nie wiem jakiej firmy był zamiennik gdyż zdałem się na sugestie warsztatu. Przyczyną wymiany nie był palący się check a fakt że w środku już coś się poodrywało i dzwoniło to jak fiks. Po wymianie było wszystko ok. Pomiar spalin na stacji diagnostycznej ok. Przejechałem przez ostatni rok może z 15 tyś kilosów (+/-) i wszystko było by dobrze gdyby nie check który zapalił się jakieś dwa tygodnie temu. Przeprowadzona diagnostyka w warsztacie nie pokazała mi numeru błędu a jedynie info "sprawność katalizatora rząd 1" (check pomimo kilkukrotnego kasowani zapalał się po przejechaniu ok 75 kilometrów od resetu). I tu mam pewien problem bo mechanik który robił diagnostykę powiedział że to błąd od sondy pierwszej. Tymczasem w aucie przy katalizatorze jest druga sonda. Więc jeżeli sam katalizator byłby niesprawny to czy druga sonda nie powinna też wywalić błędu? Na razie zaufany warsztat jest obłożony robotą więc czekam na swoją kolejkę ale zastanawiam się gdzie szukać przyczyny, czy to faktycznie felerny zamiennik katalizatora czy też jest coś nie tak przy zapłonie bo powiem szczerze że zawory już dawno nie były regulowanie, zresztą świece (zgodne z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu) też mają najechane więcej niż zalecane 45 tyś km (aczkolwiek regulacja luzów i wymiana świec była przewidziana na styczeń wraz z wymianą rozrządu która ponownie mnie czeka bo zbliża się już czas i na to). O ile świece, kable, luzy czy taż czyszczenie przepustnicy da się w miarę tanio ogarnąć o tyle temat katalizatora trochę mnie niepokoi dlatego podsumowując chciałem zwięźle zapytać:

 Czy komunikat "sprawność katalizatora rząd 1" może dotyczyć wadliwego katalizatora skoro jest sonda nr 2 która monitoruje jego działanie czy też komunikat ten może dotyczy problemów z mieszanką i zapłonem co przekłada się na odczytanie przez sondę nr 1 niewłaściwego składu spalin który dostaję się do katalizatora. Opis  trochę uprościłem na chłopski rozum ale chyba wiadomo o co chodzi  :mrgreen:


  • 0
Roni0127

#19 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:45, 03.11.2017

Jeżeli katalizator osiągnie poniżej 95% sprawności, to już pojawia się błąd tego dotyczący - sprawność poniżej progu. Z zamiennikami tak bywa, nie są zrobione dokładnie tak, jak powinny i potem pojawiają się takie błędy. Kup emulator sondy i po problemie.


  • 0

#20 Roni0127

Roni0127
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 03.11.2017

Aha! Dzięki. Czyli mam rozumieć że przy tym komunikacie "sprawność katalizatora rząd 1" będzie ewidentnie winny katalizator - zamiennik?

Pytam bo przeglądając tematy z katalizatorem w tle natknąłem się na różne wypowiedzi m.in. te  straszące że w sytuacji gdy zapala się check może być coś nie tak z mieszanką i prowadzić to może do wypalanie gniazd zaworowych ale rozumiem że w moim przypadku to może być skutek zapalenia się check'a od katalizatora i komputer może wtedy głupieć z dawką paliwa lub jego zapłonem.

Czyli zakładam że jeżeli z mieszanką jest coś nie tak to wywala inny błąd/komunikat adekwatny do awarii. Natomiast w moim przypadku winny będzie sam kat bo wcześniej nie miałem innych komunikatów aby coś z zapłonem lub mieszanką było nie tak.

Trochę to pogmatwałem ale chodzi mi o to czy po prostu szukać coś tylko przy katalizatorze czy jeszcze wcześniej, tak jak wspomniałem: świece, kable (w sumie i tak profilaktycznie zostaną wymienione), sama sonda lambda (wymieniona NGK we wrześniu 2015) , czyszczenie przepustnicy, ewentualne "lewe" powietrze? Po prostu dla amatora takiego jak ja powinni stworzyć system kodów z precyzyjnym pokazaniem palcem co się zepsuło  :mrgreen:  


  • 0
Roni0127

#21 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:49, 04.11.2017

Każda usterka ma przypisany numer błędu. Odczytaj jaki to błąd i będzie wiadomo gdzie szukać. Druga sonda jest diagnostyczna - nie ma bezpośredniego wpływu na pracę silnika. 


  • 0

#22 korbol2007

korbol2007
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1,Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:35, 04.12.2017

Jeżeli katalizator osiągnie poniżej 95% sprawności, to już pojawia się błąd tego dotyczący - sprawność poniżej progu. Z zamiennikami tak bywa, nie są zrobione dokładnie tak, jak powinny i potem pojawiają się takie błędy. Kup emulator sondy i po problemie.

witam,

A konretnie jaki ten emulator ? kątowy ? z jaką srednicą otworu? 2mm,3mm,4mm?


  • 0
maniek

#23 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:28, 04.12.2017

Najlepiej kupić kątowy mosiężny z jak najmniejszym otworem - chyba mniejszych jak 2 mm nie ma. Dlaczego taki?. Bo:

 

* mosiężny nie powinien się zapiec - przynajmniej w teorii, więc gdyby trzeba go było znowu wykręcać, to nie powinno być problemu,

* kątowy zawsze się zmieści, bo proste to nie każdy, poza tym niektórzy mają prosty, zwłaszcza krótki i nie eliminuje to problemu. W przypadku kątowego nie słyszałem, żeby


Najlepiej kupić kątowy mosiężny z jak najmniejszym otworem - chyba mniejszych jak 2 mm nie ma. Dlaczego taki?. Bo:

 

* mosiężny nie powinien się zapiec - przynajmniej w teorii, więc gdyby trzeba go było znowu wykręcać, to nie powinno być problemu,

* kątowy zawsze się zmieści, bo proste to nie każdy, poza tym niektórzy mają prosty, zwłaszcza krótki i nie eliminuje to problemu. W przypadku kątowego nie słyszałem, żeby

potem komuś znowu pojawił się błąd.

* najlepiej jak najmniejszy otwór, bo z mniejszego zawsze można łatwo zrobić większy, z dużego mniejszy, to nie bardzo.

 

Ja mam taki, jak opisałem ponad dwa lata i błąd się już nie pojawił. Otworu też nie musiałem rozwiercać. Płaciłem nieco ponad 30 zł za niego na allegro.


  • 0

#24 misieknh

misieknh
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:za mało...
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 10.12.2017

A ja zapytam inaczej. Bo w planach jest 421 Hamera ale z racji , że mam ori kata z przebiegiem 70k to czy wymiana na hi flow ma sens. Czy ten ori będzie "trzymał" ca  reszte uk. wydechowego i nie będzie tego "wow" jak przy hi flow ?

Ma ktoś jakieś przemyślenia ?


  • 0

#25 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:17, 11.12.2017

Tutaj jest dostępny kat do K20A6, i w sumie jest też wejście na sondę: http://e-autoparts.p...004_100047.html


  • 0

#26 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 01:35, 13.12.2017

 Witam!  Ponieważ temat dotyczy zamienników katalizatorów to podłączę się do tematu i nieco go wskrzeszę, może ktoś odpowie  ;-) . Co prawda nie napiszę jaki zamiennik kata będzie dobry (bo o to chodziło autorowi tego tematu) ale odwołam się do swojej sytuacji. Otóż ja w swoim Acco miałem wymieniony katalizator we wrześniu 2016 r. w jednym z rzeszowskich warsztatów. Nie wiem jakiej firmy był zamiennik gdyż zdałem się na sugestie warsztatu. Przyczyną wymiany nie był palący się check a fakt że w środku już coś się poodrywało i dzwoniło to jak fiks. Po wymianie było wszystko ok. Pomiar spalin na stacji diagnostycznej ok. Przejechałem przez ostatni rok może z 15 tyś kilosów (+/-) i wszystko było by dobrze gdyby nie check który zapalił się jakieś dwa tygodnie temu. Przeprowadzona diagnostyka w warsztacie nie pokazała mi numeru błędu a jedynie info "sprawność katalizatora rząd 1" (check pomimo kilkukrotnego kasowani zapalał się po przejechaniu ok 75 kilometrów od resetu). I tu mam pewien problem bo mechanik który robił diagnostykę powiedział że to błąd od sondy pierwszej. Tymczasem w aucie przy katalizatorze jest druga sonda. Więc jeżeli sam katalizator byłby niesprawny to czy druga sonda nie powinna też wywalić błędu? Na razie zaufany warsztat jest obłożony robotą więc czekam na swoją kolejkę ale zastanawiam się gdzie szukać przyczyny, czy to faktycznie felerny zamiennik katalizatora czy też jest coś nie tak przy zapłonie bo powiem szczerze że zawory już dawno nie były regulowanie, zresztą świece (zgodne z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu) też mają najechane więcej niż zalecane 45 tyś km (aczkolwiek regulacja luzów i wymiana świec była przewidziana na styczeń wraz z wymianą rozrządu która ponownie mnie czeka bo zbliża się już czas i na to). O ile świece, kable, luzy czy taż czyszczenie przepustnicy da się w miarę tanio ogarnąć o tyle temat katalizatora trochę mnie niepokoi dlatego podsumowując chciałem zwięźle zapytać:

 Czy komunikat "sprawność katalizatora rząd 1" może dotyczyć wadliwego katalizatora skoro jest sonda nr 2 która monitoruje jego działanie czy też komunikat ten może dotyczy problemów z mieszanką i zapłonem co przekłada się na odczytanie przez sondę nr 1 niewłaściwego składu spalin który dostaję się do katalizatora. Opis  trochę uprościłem na chłopski rozum ale chyba wiadomo o co chodzi  :mrgreen:

 

Trochę późno ale zawsze. Rząd 1 to nie pierwsza sonda a pierwszy rząd (blok/bank) cylindrów. W czterocylindowym silniku jest jeden "rząd" ale w V6 są dwa rzędy (i w silnikach serii J w efekcie dwa katalizatory i cztery sondy) i dlatego jest rozróżnienie rząd 1/2 żeby było wiadomo który katalizator wysiada.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 01:37, 13.12.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 Azathoth

Azathoth
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Edinburgh
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Honda Accord Executive
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 13.07.2018

Pany i Panewki;]

 

Oszalec mozna z tymi informacjami z netu wiec zapytam tutaj.

Honda Acord Tourer 2.2 CDTI 158000 mil - czy jak wywale kata i wstawie DECATa bedzie wszystko smigac?
Czy w kacie jest jakas sonda w DIESLU ? Bo jesli nie ma zadnej sondy to czy jest jakikolwiek sens montowac decata? - Czy moge poprostu wywalic kata i wspawac zwykla rure?

Tlumik srodkowy i koncowy chce kupic od https://mar-tec.pl/ zna ktos? Gdzies na fiorum ktos polecal, nie moge znalezc w jakim temacie.


  • 0

Azathoth


#28 Azathoth

Azathoth
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Edinburgh
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Honda Accord Executive
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 21.07.2018

Ktos cos?? Dzisiaj bylem na przegladzie przeszedl ladnie bez problemow.
Mechanik mowil ze w kacie nei ma zadnej sondy lambda w dieslu - to moge kata wywalic spokojnie? 
Czy musi byc decat czy moge zwykla rure wstawic?


  • 0

Azathoth


#29 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:58, 21.07.2018

Śmigać będzie ale testu na spaliny nie przejdzie - oczywiście :)


  • 0

#30 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:22, 21.07.2018

Też miałem problem z katalizatorem, tyle że w VIII. W ASO wymieniłem na nowy oryginał.

Gdybym nie miał gwarancji, to pewnie wstawiłbym emulator, lub dał zamiennik bo też początkowo taki mi ASO proponowało.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq