Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Umierające turbo ?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lipo

Lipo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport Tourer
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:41, 23.02.2017

Zauważyłem po raz kolejny,że auto po dobrych kilkudziesięciu km w trasie nie ciągnie z niskich obrotów. 

Zaczyna ciągnąć od ok 3 tyś obr. ( 2,6 - 2,8) i wtedy dopiero słychać turbo wraz z dziwnym dźwiękiem jak by zacierające się łożysko.(wycie- dochodzi z okolicy turbiny )

Jeżdżąc po mieście jeszcze nic takiego nie zdarzyło mi się. 

 

Na zimnym wydaje mi się ,że mocno słychać turbine , normalnie zaczyna ciągnąć od 2 tys obr.

 

Zamawiać już turbo czy szukać innych przyczyn ?

 

Miał ktoś z grona forumowiczów styczność z regenerowanymi turbinami z alledrogo ?


  • 0

#2 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:55, 23.02.2017

Zobacz jak wygląda wirnik(zdemontuj rury,złap palcami wirnik i zweryfikuj luz poprzeczny i osiowy.Zdemontuj najniższą rurę układu i sprawdź czy stoi tam olej.Najgorzej wygląda sprawa jeśli wirnik przemieli i pójdą opiłki w układ(wtedy nie wyczyścisz już dokładnie chłodnicy powietrza i przy zamontowaniu zregenerowanego turbo pociągnie wszystko do układu i regeneracja od nowa.Przed założeniem regenerowanej turbiny dokładne mycie odlotu.Wszystkie rury chłodnica powierza.Ma nie być grama oleju w do locie.Wymiana oleju i filtra oleju oraz powietrza.Na regeneracje masz gwarancję obowiązkowo faktura dla potwierdzenia.Potem fachowy montaż według tego co napisałem.Sterylność i czystość przy składaniu.Jeśli turbo masz w stanie agonalnym może dojść do uszkodzenia uszczelnień wirnika.Wtedy silnik wyciągnie cały olej z miski jak go nie wyłączysz przed tym jak się robiegnie.Podstawa to pewna zregenerować fachowo turbina.
Po zamontowaniu turbo przed podłączeniem zasilania olejem musisz puścić trochę oleju na łożyskowanie wirnika.Po takim zabiegu kręcisz palcami wirnikiem w celu rozprowadzenia oleju(ochrona przed suchym startem) Pierwsze odpalenie poprzez samo kręcenie rozrusznikem aż ciśnienie dojdzie do turbo.Wtedy dopiero odpalaj silnik i nie wkręcasz go na obroty.
Ale za nim do tego dojdzie to zweryfikuj czy jest potrzeba aby ją robic.Zrób test dynamiczny w trakcie jazdy.W parametrach powinieneś mieć wykaz ,,aktualne i wymagane,, ciśnienie doładowania.Dopiero po diagnozie na końcu wymiana na inne turbo.Sprawdzenie VTG i płynności poruszania oraz jej zakres.Sprawdzenie elektryczne i podciśnieniowe elektrozaworu sterowania VTG.Diagnozę zrobisz w dobrym warsztacie z diagnoskopem.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:55, 23.02.2017

  • 0

#3 Lipo

Lipo
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Braniewo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport Tourer
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:02, 23.02.2017

Dzięki za odpowiedź . Na pewno sam nie będę tego robił dam dla kogoś ogarniętego .. 

Pierwsze co to zrobią tą diagnostykę 


N22A2 jest takie samo turbo co w N22A1 ? 


  • 0

#4 L. I. P. P.

L. I. P. P.
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:SPORT
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 07.03.2017

No to ja się podepnę. Miałem ten sam problem. Dzisiaj odebrałem samochód z warsztatu. Turbosprężarka padla i trzeba było zregenerować. Zauważyłem w gwarancji, że wsadzili mi inną turbosprężarkę, czyli nie regenerowali tej starej. Czy to normalna praktyka? Ma inny numer seryjny. Stara miała końcówkę numeru 0012, natomiast regenerowana ma 0007. Czy te komponenty różnią się parametrami? Dzięki za odpowiedź.
  • 0

#5 ArcWolFF

ArcWolFF
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Kozy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 07.03.2017

Pracuję na warsztacie i takie zabiegi jak podmiana turbiny "regeneracja" się stosuje (przyjeżdża koleś co regeneruje turbo daje już zrobioną a po paru dniach zabiera starą)
numerami seryjnymi raczej się nie sugeruj najważniejsze są parametry turbiny czyli jaka to jest turbina


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:55, 07.03.2017

Jak kolega wyżej .Wymiana sztuka za sztukę.Nie trzeba czekać na swoją tylko dajesz na wymianę.


  • 0

#7 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 09.03.2017

No to ja się podepnę. Miałem ten sam problem. Dzisiaj odebrałem samochód z warsztatu. Turbosprężarka padla i trzeba było zregenerować. Zauważyłem w gwarancji, że wsadzili mi inną turbosprężarkę, czyli nie regenerowali tej starej. Czy to normalna praktyka? Ma inny numer seryjny. Stara miała końcówkę numeru 0012, natomiast regenerowana ma 0007. Czy te komponenty różnią się parametrami? Dzięki za odpowiedź.

 

Różnica w odczuwalnej mocy jest duża? Gdzie robiłeś zabieg? Polecasz fachowca?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq