Było sporo pisane na temat ale nie do końca wszystko wyjaśnione. Podejrzewam padnięty czujnik ELD. Zanim wywalę niepotrzebnie klika stów na czujnik muszę się upewnić czy to na pewno to. PCMSCAN nie pokazuje żadnych błędów. Do HDS dostępu nie mam.
Na gorącym silniku podczas jazdy i na wyższych obrotach:
Ładowanie ok.13.9-14V.
Na gorącym silniku obroty jałowe:
przy włączonych światłach mijania, radiu, nawiewie na 2 biegu ok.13.V. Gdy włączę wszystkie prądożerne odbiorniki jak podgrzewanie foteli, lusterek, szyby, światła długie, halogeny przód/tył napięcie drastycznie spada do 12.4V i poniżej - ale jak tylko ruszę lub dodam lekko gazu napięcie rośnie do 13.8-13.9V.
Dzisiaj rano na zimnym silniku-gdy czujnik ELD nie powinien działać:
włączone wszystkie odbiorniki jak powyżej i obserwacja. Na początku 14.1-14.2V. W miarę nagrzewania się silnika spada powoli do 12.4V... -wskazywałoby to na czujnik ELD...
Jeszcze jedna dziwna sprawa - alternator nagrzewa się bardzo szybko. Wczoraj na gorącym silniku dosłownie parzył. Dzisiaj na zimnym po ok.2min.pracy silnika alternator miał prawie 40`C (najgorętszy na stojanie-tu gdzie jest naklejka Denso). Dioda któraś walnęła i pozostałe dostają po du...e czy to może też być spowodowane uszkodzonym czujnikiem ELD?
Proszę o pomoc, elektrycy rozkładają ręce