Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Podwyższenie i zmiękczenie Accord VII Type S Sedan polift

VII #podwyższenie #sprężyny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 kruq

kruq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S CL9 +reflash
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 22.02.2017

Witam,

 

Mam Accorda VII Type S Sedan poliftowy.

Poprzedni właściciel obniżył go o 30mm na samych sprężynach (żółte).

Moje pytanie, na jakie sprężyny i/lub amortyzatory zamienić obecne, tak by był on zawieszony normalnie, jak inne Accordy.

Obecne zawieszenie  jest twarde i niskie i trzeba zaciskać zęby przed każdym krawężnikiem...

Generalnie interesuje mnie opcja max. comfort bez zmiany kół na tyle na ile to możliwe...

 


  • 0

#2 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:55, 22.02.2017

Dodaj jeszcze jakie masz koła..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#3 kruq

kruq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S CL9 +reflash
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 22.02.2017

Dodaj jeszcze jakie masz koła..

Letnie to 18 calowe (chyba 235/45) zimówki 16 calowe. 

Na zimówkach też jest mało komfortowo, zawieszenie sprawdzane, wszystko OK


  • 0

#4 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:01, 22.02.2017

Kup oryginalne sprężyny, są za grosze do kupienia i gotowe. Tylko wtedy najlepiej będzie jak zmienisz tez felgi na OEM 17.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:04, 22.02.2017

Na 18" z OEM zawiasem będzie wersja offroad lub koza jak kto woli  :cwaniak:

Ale komfort będzie bez porównania.


  • 0

#6 domino.pl

domino.pl
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Kolwiek
  • Silnik:1,8
  • Wersja:AUDI TT 8n
  • KM:260
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:blaszane
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:59, 22.02.2017

Wolałbym doinwestować w regulowane zawieszenie. Osobiście mam 17" i standard zawieszenie. I auto wydaje się twardawe. Zimówki mam 15". I jest bardziej normalnie/miękko.

 

Jak dla mnie na letnich szerszych większych felgach i tak jest za 'miętki', przechyla na zakrętach. Jeżdżę na dość dobrych , głównych drogach Łodzi/Zgierza i wolałbym twardziej.

 

Jakie to krawężniki ci przeszkadzają?


  • 0

**************************************************
 


#7 kruq

kruq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S CL9 +reflash
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:42, 22.02.2017

Wolałbym doinwestować w regulowane zawieszenie. Osobiście mam 17" i standard zawieszenie. I auto wydaje się twardawe. Zimówki mam 15". I jest bardziej normalnie/miękko.

 

Jak dla mnie na letnich szerszych większych felgach i tak jest za 'miętki', przechyla na zakrętach. Jeżdżę na dość dobrych , głównych drogach Łodzi/Zgierza i wolałbym twardziej.

 

Jakie to krawężniki ci przeszkadzają?

Prawie wszystkie 8 na 10 Mój inwalida (bo tak go już nazwałem) nie jest w stanie bez przetarcia spodem podjechać pod większość krawężników na miejscach postojowych, często w ogóle nie jest to możliwe. Parkuje więc tylko tyłem bo po prostu inaczej nie da rady. Mało tego, moim głównym zadaniem za kółkiem jest namierzanie dziur,wybojów i ich omijanie bo każdy solidnie słyszę i czuje jep jep! i tak w koło. Jeśli jest równa droga jest pięknie, ale jazda po Lublinie to męka i wcale nie przesadzam a Accord nie jest moim pierwszym ani trzecim autem... Gwintu nie chce, raz że inwestycja znaczna a poprawa nie będzie duża,  dwa raczej tym długo nie pojeżdżę z w/w powodów.

W łeb zachodzę jak można tak okaleczyć auto? Może w Szwajcarii, u niemca można tym jeździć bez stresu ale na pewno nie w PL, koszmar i to robienie  za pług w zimie...


  • 0

#8 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:05, 22.02.2017

Osobiście mam obniżone zawieszenie o 50mm względem serii, komfortu nie straciłem dużo, ale reakcja na kierownicę jest błyskawiczna, na rondzie czuje, że skręcam ja, a nie cała buda która się kładzie. Ale to kwestia tego jak jeździsz. Ja bym kupił oryginalne sprężyny, jeżeli na dynamicznej jeździe i prowadzeniu Ci nie zależy, najtańsze rozwiązanie i wiesz z góry, jaki będzie efekt.


  • 0

#9 kruq

kruq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S CL9 +reflash
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 22.02.2017

Tak zrobię, kupię normalne sprężyny. Mówisz, że po obniżeniu o 50mm nie straciłeś za z dużo komfortu? możliwe gdyż (moim zdaniem) Accord go prawie nie posiada...

Osobiście mam obniżone zawieszenie o 50mm względem serii, komfortu nie straciłem dużo, ale reakcja na kierownicę jest błyskawiczna, na rondzie czuje, że skręcam ja, a nie cała buda która się kładzie. Ale to kwestia tego jak jeździsz. Ja bym kupił oryginalne sprężyny, jeżeli na dynamicznej jeździe i prowadzeniu Ci nie zależy, najtańsze rozwiązanie i wiesz z góry, jaki będzie efekt.


  • 0

#10 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:04, 23.02.2017

No chyba trochę przesadzasz, 30mm ti okaleczenie? Accord nominalny prześwit ma chyba największy ze współczesnych seryjnych aut. Może u Ciebie problem leży gdzie indziej? Robiłeś przegląd zawieszenia czy aby tam wszystko trzyma się kupy?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:36, 23.02.2017

A moze po prostu koła są za duże i za szerokie opony? Z tego co czytałem to nie zaleca sie do 7 gen 18 kół ze względu na gorszy komfort jazdy.


  • 0

#12 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:39, 23.02.2017

kruq, a jeździłeś takim samym acco, na seryjnym zawiasie? Ja po zmianie opon z zimowych na twardsze letnie zauważam znaczny wzrost sztywności zawieszenia, ale ja mam 17", na 18 to w ogóle inna bajka chyba...

Jeżeli obecne sprężyny masz obniżające, ale dużo twardsze niż miałeś, do tego 18 cali to może powoduje takie wrażenie, że jest twardy.


  • 0

#13 kruq

kruq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S CL9 +reflash
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:33, 23.02.2017

Zawieszenie było sprawdzane we wrześniu i ostatnio przy okazji  w ubiegłym tygodniu. Stwierdzono że powoli trzeba pomyśleć o wymianie tulei wahacza dolnego przód bo są lekko popękane i to wszystko. Jeździłem Accordem Tourerem w serii  ale może 20 min. i na dołkach było hmmm głośno, to zapamiętałem. Wiadomo na 18stkach nie ma mowy o wygodzie i tego nie wymagam ale na OEM kołach zimowych to też jest daleko od ciszy i przyzwoitej wygody jak na takie auto tego segmentu. Dziś zmierzyłem przedni zderzak zaczyna się mniej więcej na 12-13cm nad ziemią. Mam nadzieję, że winowajcą są te żółte sprężyny APEX-a, ale czuje że ten typ tak ma...


Użytkownik kruq edytował ten post 19:33, 23.02.2017

  • 0

#14 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:34, 23.02.2017

Ten typ tak ma. Accord VII jak na auto tej klasy jest słabo wyciszone ogólnie. Te sprężyny w Twoim przypadku nie ułatwiają. Skoro taki głośny to jak to się stało, że go kupiłeś ? :)


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:41, 24.02.2017

Jak na tą klasę samochodu w roku 2003 i podczas wszelkich wtedy testów każdy z testujących podkreślał,że w samochodzie jest cicho i jest nieźle wytłumiony.
Sprawdziłbym luzy i opony czy nie mają zębów.
W tych czasach i po latach wyrobionych uszczelak fakt ,że wobec nowych samochodów nie jest jakiś cichy ale bez pzesady
Dlatego swój mam "porobiony" i nadal cieszę się ciszą.
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, #podwyższenie #sprężyny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq