Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Hania nie odpala

VI problem odpalanie

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:52, 19.02.2017

Świece po takim przebiegu to wypadałoby wymienić, Denso nie są drogie.

 

jak zdiagnozować przewody i świece?

Po wykręceniu można ocenić stopień zużycia, zabrudzenie, skontrolować szczelinę między elektrodami. Można też sprawdzić jak wygląda iskra, z pomocą drugiej osoby, która zakręci rozrusznikiem. Jeśli jest widoczne zużycie, wżery i zabrudzenie elektrod - wymiana.

Przewody na sam początek mierzy się omomierzem, nie pamiętam w tej chwili, ile mają mieć rezystancji, ale kilkadziesiąt kΩ. Wypadałoby też je sprawdzić podczas uruchomionego silnika: spryskać wodą z rozpylacza (taki do okien na przykład) i obserwować, czy nie ma zmian w pracy silnika. Wziąć kawałek druta, zrobić oczko, nałożyć je na przewód i przejechać od początku do końca. Drut podłączony do masy samochodu. Jak będą iskry, to uszkodzona izolacja i przewody są do wymiany.

Tak samo można nimi poruszać na okoliczność uszkodzeń rdzenia, sprawdzić czy "fajki" dobrze siedzą, czy nie ma tam oleju i brudu.


Użytkownik kslavek edytował ten post 21:52, 19.02.2017

  • 0

#17 lotnik78

lotnik78
  • Nowy
  • 17 postów
  • SkÄ…d:wÅ‚oszczowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 20.02.2017

Ok, rozumiem.

Wymienię cały komplet, świece, przewody, kopułkę i palec...

Zresztą przebieg do rozrządu też się zbliża to trzeba będzie wszystko za jednym zamachem zrobić.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.


wczoraj wieczorem wepchnąłem auto do suchego garażu, przed chwilą auto odpaliło normalnie:)

Potwierdza to zużycie przewodów, świec, kopułki i palca?


  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:41, 20.02.2017

odpal, weź spryskiwacz np po płynie do szyb i popsikaj po przewodach wodą.

Przebicia na kablach bym obstawiał.


  • 0

#19 zaba678

zaba678
  • Nowy
  • 10 postów
  • SkÄ…d:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 22.02.2017

Wracając do mojej Hani, wymieniłem kopułkę, palec i świece i Hania jak na razie żyje :)


  • 0

#20 lukaszhaha

lukaszhaha
  • Nowy
  • 3 postów
  • SkÄ…d:Siedlce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:coupe
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:34, 28.05.2017

Witam
Problem polega na tym że auto lakierowalem stało ponad rok. Odpalało bez problemu jednak po tym jak zacząłem nim jeździć po 20km zgasło i nic. Wymieniłem aparat zapłonowy na drugi kilka minut było wszystko ok, odpaliło jednak moja radość szybko minęła. Znów zabrakło iskry, w jednym gnieździe świecy było sporo oleju z pod pokrywy zaworów. Czy może to być przyczyną?

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L01 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:36, 28.05.2017

Tak, mogło uwalić cewkę

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, problem, odpalanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq