Świece po takim przebiegu to wypadałoby wymienić, Denso nie są drogie.
jak zdiagnozować przewody i świece?
Po wykręceniu można ocenić stopień zużycia, zabrudzenie, skontrolować szczelinę między elektrodami. Można też sprawdzić jak wygląda iskra, z pomocą drugiej osoby, która zakręci rozrusznikiem. Jeśli jest widoczne zużycie, wżery i zabrudzenie elektrod - wymiana.
Przewody na sam początek mierzy się omomierzem, nie pamiętam w tej chwili, ile mają mieć rezystancji, ale kilkadziesiąt kΩ. Wypadałoby też je sprawdzić podczas uruchomionego silnika: spryskać wodą z rozpylacza (taki do okien na przykład) i obserwować, czy nie ma zmian w pracy silnika. Wziąć kawałek druta, zrobić oczko, nałożyć je na przewód i przejechać od początku do końca. Drut podłączony do masy samochodu. Jak będą iskry, to uszkodzona izolacja i przewody są do wymiany.
Tak samo można nimi poruszać na okoliczność uszkodzeń rdzenia, sprawdzić czy "fajki" dobrze siedzą, czy nie ma tam oleju i brudu.
Użytkownik kslavek edytował ten post 21:52, 19.02.2017