Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stuki przy ruszaniu i cofaniu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 17.02.2017

Witam!

Pacjent Acco 2.2 i-CTDI 2005. Przy gwałtowniejszym ruszaniu słychać metaliczny pojedynczy stukot, tak jakby cos przeskoczyło. Przy delikatnym ruszaniu jest cisza lub bardzo ciche stuknięcie. Dokładnie to samo przy cofaniu. Najgorsze jest ruszanie po uprzednim cofaniu wtedy to stuknięcie jest bardzo głośne a czasem cos nawet stuknie dwa razy. Przy zjeżdżaniu z górki i naciskaniu pedału gazu na niskim biegu stuknięcie tez jest słyszalne.

Co to może byc? Przegub?

Ostatnio wymienione sworznie dolne, górne, duże gumy na wahaczu oraz łączniki stabilizatora. Jakies pomysły?

Dzieki i pozdrawiam

#2 NEO NFS

NEO NFS
  • Klubowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 17.02.2017

Może być wiele i bzdet...
Zakładam że nie ma walnięcia przy ostrym hamowaniu (na luzie), więc wtedy coś z napędem raczej.
Może być przegub, podpora, coś w skrzynce, n.p.łożyska mech.różnicowego i.t.d. Nie masz wyjścia tylko x2 na kanał. Po bujać wozem z zapiętym biegiem lub dynamicznie ruszyć i 2 będzie nasłuchiwać co i gdzie.
Gotowej recepty nikt nie poda!
Pzd.

#3 gruca8

gruca8
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:14, 17.02.2017

Miałem podobne metaliczne stuki dochodziły z tyłu pojazdu, okazało się że to gumy na łączniku z tyłu, więc najpierw udaj się na stacje kontroli pojazdów na szarpaki i tam muszą poszukać co się tłucze inaczej wymienisz pół auta a stuki dalej pozostaną



#4 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:47, 17.02.2017

Sprawdź zawieszenie silnika. Ostatnim czasem nie przyhaczyłeś wydechem o nic ? 
stuk może pojawiać poprzez uderzenie rury w tunel czy inny element podwozia podczas ruszania 


Użytkownik Adam B edytował ten post 23:48, 17.02.2017


#5 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:17, 18.02.2017

Postaraj się wyeliminować jak najwięcej zmiennych. Zaciągnij ręczny na parę ząbków, sprawdź, czy od samego hamowania na luzie też stuka. U mnie stukał przegub na górnym wahaczu z przodu.



#6 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:36, 18.02.2017

Panowie wielkie dzieki za rady, posprawdzam w miarę możliwości co sie da, ale mieszkam w UK i jest trochę problem z dobrym warsztatem z dobrym mechanikiem a goście których znam nie posiadają sprzętu tzn rampy jakiejś i szarpakow. Jeżeli możecie rzućcie okiem na ten filmik:

Szukając podobnych przypadków na necie takiego szarpania czy kliknięcia natchnalem sie na niego i u mnie ten dźwięk jest identyczny. Gdybym zamknął oczy to pomyślałbym, ze to ktos moje autko nagrał. Przynajmniej juz będziecie wiedzieli o jakim stukaniu czy klikaniu mowa. Mówi Wam to cos?

Dzieki raz jeszcze za odpowiedzi i pomoc :)

#7 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:13, 18.02.2017

Też mieszkam w UK i naprawdę jest tu wielki problem z naprawą auta i fachowcami.Dopóki człowiek jest samowystarczalny to jest ok.

Wracając do filmu,to wygląda na przegub.

Spróbuj jeszcze na jakimś parkingu na maxa skręcić koła i ruszyć po okręgu w lewo,pózniej w prawo.

Wtedy to stukanie powinno mieć większą częstotliwość(o ile to przegub) zobacz co się będzie działo i udzielimy dalszych wskazówek żebyś nie musiał się niepotrzebnie po warsztatach włóczyć.



#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:57, 18.02.2017

Hamulce robiłeś?
Cofnij do tyłu i daj do przodu bez używania hamulca. Najprawdopodobniej klocki stukają.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

#9 przemkowal

przemkowal
  • Admin Junior
  • 5064 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 09:15, 18.02.2017

Postaraj się wyeliminować jak najwięcej zmiennych. Zaciągnij ręczny na parę ząbków, sprawdź, czy od samego hamowania na luzie też stuka. U mnie stukał przegub na górnym wahaczu z przodu.

Przegub czy sworzeń na górnym wahaczu?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Hamulce robiłeś?
Cofnij do tyłu i daj do przodu bez używania hamulca. Najprawdopodobniej klocki stukają.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

X2
Sprawdź klocki

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Nie zajmuje się działem Giełda - masz pytania - kontaktuj się z użytkownikiem Statom.


#10 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 363 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:50, 18.02.2017

Racja, sworzeń, wyleciało mi to słowo. Myślałem o jednym, napisałem drugie ;)



#11 geto90

geto90
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Skąd:Belfast
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:03, 23.02.2017

Niestety nie miałem za bardzo czasu zająć sie problemem, po cichu myślałem ze może sie nasili lub wyciszy ale bez zmian. Na pełnym skręcie tez jest kliknięcie ale raczej niczym nie różni sie od tego na prostych kołach. Hamulce nie były robione ale ściągany był zacisk przy wymianie sworznia o którym właśnie mówicie.

A co może byc nie tak z hamulcami? Klocek mógł sie jakoś zle ułożyć przy zakładaniu? Co mogę sprawdzić?

Dzieki za odzew Panowie :)

#12 Adam B

Adam B
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:.
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:ok 140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:CB9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 23.02.2017

Odnośnie hamulców: 

Chodzi o luz między klockiem a jarzmem, przy hamowaniu klocek jest dociśnięty do tarczy. Puszczasz hamulec klocek jest nadal "przyklejony" do tarczy, ruszenie autem powoduje obrót tarczy hamulcowej wraz z klockiem. Nie jest to duży ruch ale uwierz mi, że wystarczy 1mm i będzie stukać niemiłosiernie.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq