Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Pompa wody AISIN - ostrzeżenie!!!!!!

all_gen pompa wody aisin

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
195 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:31, 16.02.2017

Temat tworze dla potomności i aby zobrazować wszystkim ryzyko kupna zamienników, a tym bardziej części niskiej jakości. I nie dotyczy to tylko opisanego przypadku pompy wody Aisin - ten przypadek wg mnie pokazuje skandalicznie niską/ losową jakośc zamienników na rynku.

Nikogo do niczego nie namawiam, nie zmuszam - chce tylko aby każdy był świadomy co może go spotkać używając pompy wody Aisin.

 

Małżonce podczas jazdy nagle szarpnęło silnikiem i zgasł- całe szczęście przy prędkości 5km/h.

nowa pompa AISIN rozpadła sie po 300km... Kółko pompy powiedzmy "odprasowało się" od trzpienia i samo kółko normalnie można było sobie zdjąć... Pasek przeskoczył o ok 5 ząbków - brak kompresji, po poprawnym ustawieniu rozrządu, brak kompresji - luzy na zaworach wydechowych po 0,9mm

 

 

filmik na gorąco

 

 

W*cenzura* jest tym większy,że silnik igła a wymieniłem ta jeb.. pompę bo Aisin to porządna firma, każdy wkłada Aisina, Tygrysek też w każdą Hondę to wkładał i jedyne co się czasem działo to luz, albo podciekanie. A moja stara pompa jak nówka, zero luzu itp

Więc wymieniając rzecz na której nie chciałem oszczędzać spowodowałem awarię której chciałem uniknąć.

 

Rozrząd był perfekcyjnie założony, pasek idealnie napięty - nie ma mowy o złym montażu. Poza tym Marek - Tygrysek zadzwonił do mnie po 19, żebym przyjechał bo mu nie uwierze co się stało i naprawdę chyba bym nie uwierzył. A tak mam pełen obraz sytuacji

 

Wnioski

- pompy wody w accordzie nie ma kompletnie sensu zmieniać jeśli nie ma luzów ( na na 100% ich nie ma) i nie podcieka

- rozrząd na dobrych gratach to można pewnie i co 150 tys km zmieniać - mam swoje stare paski i rolki i nie odbiegają prawie wcale od nowych

- AISIN to obecnie firma śmietnik po przeniesieniu produkcji do Korei  (japońskie pompy są nie do zdobycia, brak dystrybucji na Europe)

- każdy kto to zakładał po roku 2015 lepiej niech zmieni na inną

- nie bardzo wiadomo jaką pompe warto teraz brać - może GMB? ale tak czy inaczej czytaj punkt pierwszy  :D

- na 100% nie zmienię więcej pompy wody w żadnej hondzie

- jakość części zamiennych jest skandalicznie niska, bo taki przebieg to by pompa zrobiona z plastiku chyba wytrzymała

 

 

Po rozmowach z użytkownikami po tej awarii okazuje się ,że pompa GMB to równie niska jakość bo wielu osobą zaraz po założeniu odrazu wyła.

 

Generalnie odradzam wszystkim wymianę pompy wody w accordzie jeśli OEM pompa nie cieknie i nie ma luzu. A w 99% nie cieknie ani nie ma luzu - nawet po przebiegach 300-400 tys km.  Lepiej zdecydowanie zostawić swoją starą pompe bo stara nawet jeśli zacznie podciekać, to nie będzie ciekła ale podciekała, a dwa rozpaść się nie rozpadnie.

 

Pompa kupiona od wolka z pewnego źródła - więc niech nikt nie pisze ,że to podróba ale inne głupoty.

 

Silnik rozebrałem i sprawdziłem co się dokładnie stało. Już przed rozbiórką, sprawdziłem luzy na zaworach i na wydechowych były od 0.8 do 1.00 :) Czyli ewidentnie zostały podgięte. Po rozebraniu silnika moim oczom ukazały się piękne ślady uderzenia zaworów wydechowych w tłoki. 

Poniżej foty jak to wygląda

 

2893527fed040284med.jpg
 
c208b80e237511b8med.jpg
 
da1b572bb3d80490med.jpg
 
8739f4d441682441med.jpg
 
19cf3e5fa4916cb0med.jpg
 
b449cd2c7331d43amed.jpg
 
cb091a9899bac1c3med.jpg
 
c2682b165e82fc8amed.jpg
 
29cdd0b80f30f32amed.jpg
 
63bf957845fd3f95med.jpg
 
b3ca06a52c0cc356med.jpg
 
db4fab4930aad018med.jpg
 
248ce7b965b63bfcmed.jpg
 
418146d6bad3b31bmed.jpg
 
 
 
A tu pokazane jakiej siły trzeba użyć aby odkręcić głowice :)) Metrowa rura jako przedłużka i nie było lekko :)
 
41f8249e86814d46med.jpg
 
 
 
Wałek stan igła
 

6d2e64c121573c41med.jpg
 
71b58e217b7dcb7cmed.jpg
 
60ced5bc53824d2amed.jpg
 
 
Jak widać, cylidry stan igła po przebiegu 291tys - głowica, zawory to samo.
Rozbiorę jeszcze całą głowice potem dorzuce fotki.
 
Dorzuce również zdjęcia po rozebraniu dołu silnika - jak wygląda wał, korby itp
Zrobie też wam zdjęcie samej pompy bo już zapomniałem i naklejki Made in South Korea
 
 
Podobno od 2016 roku na rynku są tylko pompy made in South Korea - i te pompy nie mają nic wspólnego z jakością tych made in Japan. Dotyczy to wszystkich pomp wody Aisina nie tylko do Hond.
Pamiętajcie wkłądając pompy wody Aisin wkładacie na 100% gorsze pompy niż macie swoje OEM

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:05, 16.02.2017

Czy na pompę była gwarancja? Będziesz się starał dochodzić jakiegoś odszkodowania za uszkodzenia?


  • 0

#3 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:57, 16.02.2017

Ja założyłem do acco VII 2.0 pompę GMB mam nadziej, że nie będzie to co Aisin
  • 0

#4 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:03, 16.02.2017

Coś w tym jest ja z 2 miesiące temu zakładałem nowy rozrząd z pompą GMB i od samego początku jest dzwięk jakby pasek był za mocno naciągnięty a nie jest.


  • 0

#5 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:38, 16.02.2017

Dokładnie taką samą przygodę miałem z pompą AISIN, tyle że u mnie nie przeskoczył pasek i nie uszkodziło nic. U mnie to koło z pompy również "odkleiło" się od wałka i przesuwało się po nim ocierając o obudowę po ok. 10tys. km od założenia. Objawiało się to takim klekotaniem na wolnych obrotach. Zanim to zdiagnozowałem to chyba ze dwa razy ściągałem górną osłonę od rozrządu. Zdziwienie moje było równie wielkie jak kolegi Seth nawet do głowy mi nie przychodziło, że niedawno zmieniana pompa (polecana na forum) może wyciąć taki numer.

Zmieniłem na GMB i także wyje. Zastanawiam się jaki zamiennik następny założę... Chyba, że wsadzę tą co miałem przed zmianą na AISIN, albo tylko OEM pozostaje.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#6 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:17, 16.02.2017

Ja mam GMB, przejechałem już 47tys i nic nie wyje.
  • 0

#7 Slimin

Slimin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Wola Rafałowska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:iLs
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:13, 16.02.2017

U siebie mam pompę AISIN zakupioną końcówką 2015 przelatane ze 20 parę tys. i narazie wszystko z nią ok, ale to jeszcze japońskie było. Współczuję, jak u mnie by się to stało to w*cenzura* miałbym niesamowity.  


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:15, 16.02.2017

Japońskie pewnie będzie chodziło jeszcze długo
  • 0
                       

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:53, 16.02.2017

Kolega miał pecha ,,ta jedna na milion,, Teraz się będą tłumaczyć na reklamacji że nie fachowy montaż rozrządu był przyczyną.Zawsze tak jest żeby kasy nie oddać.
  • 0

#10 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:09, 17.02.2017

nauczkę mam - przekazuje ją innym- a kto co z niej wyniesie to już jego sprawa ;)

 

Bez rzeczoznawcy, przy demontaży, rozbierania silnika itp - szanse żadne


  • 1

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#11 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:55, 17.02.2017

A wałek się pompy się obraca? Nie zatarło łożyska i przez to obróciło koło na wałku?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:00, 17.02.2017

oczywiście ,że obraca, jak nówka :) odprasowało się kółko od trzpienia i już - cała dalej pompa super :)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 11:12, 17.02.2017

Czyli kóło albo wałek z plasteliny, że puściło wprasowanie.....

 

ps.

Do swojego H23A kupiłem pompę DOLZ, używał ktoś?

Aż strach wkładać ale stara chyba huczy wiec jestem zmuszony.


Użytkownik h1tman edytował ten post 11:27, 17.02.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#14 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:50, 17.02.2017

A Honda mówi, żeby przy wymianie rozrządu nie wymieniać w ciemno tylko robić inspekcję i wymiana tylko w razie wycieków :-(

Od sprzedawcy się nic nie ugra - da drugą pompę lub zwróci pieniądze i tyle. Można żądać zwrotu kosztu wymiany. Gwarancja nie obejmuje szkód wyrządzonych przez wadliwą rzecz - do tego trzeba by rzeczoznawcy i pewnie sprawę w sądzie.


Ja założyłem do acco VII 2.0 pompę GMB mam nadziej, że nie będzie to co Aisin

 

W VII to inna historia. Pompa jest napędzana paskiem klinowym osprzętu a nie paskiem zębatym rozrządu. Nie wyrządzi takich szkód.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 13:56, 17.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:33, 18.02.2017

A mnie zastanawia jak to się stało, że pasek przeskoczył? Pompa jest przymocowana do bloku i na wystający z niej wałek wprasowane jest koło zębate. Skoro obluzowało się połączenie wałka z kółkiem zębatym tak, że kółko luźno kręciło się na wałku to naciąg paska zębatego nie powinien się zmienić a co najwyżej powinien przestać kręcić się wirnik pompy. Rozumiem, że kółko zębate mogło przesuwać się osiowo po wałku, ale czy pod osłoną rozrządu jest tyle miejsca, żeby kółko zębate pompy na tyle się zsunęło z wałka aby ząbki paska straciły kontakt z rowkami na kółku zębatym? Gdyby kółko spadło z wałka to sprawa byłaby oczywista, a tak... Oczywiście tak tylko dywaguję i być może mój tok myślenia jest błędny, ale po obejrzeniu pierwszego filmiku przyszło mi to do głowy.

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 12:37, 18.02.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, pompa wody aisin

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq