Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Honda Accord viii kierownica sama skreca

VIII accord wyrywa kierownice skręcanie kierownicy ściąganie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 krzysiek1734

krzysiek1734
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Szamotuły
  • Silnik:2.0
  • Wersja:accord
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 04.04.2017

I problem rozwiazany,Sprzedałem auto,na przegladzie przedsprzedazowym wyszło ze tylne amorki maja róznice miedzy soba prawie 40 procent roznicy i gumy stabilizatora do wymiany


  • 0

#17 p-r-e-m-k-o

p-r-e-m-k-o
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive AUT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 07.12.2017

Witam,

 

z racji tego, że od kilku tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Accord Viii gen. a objawy kilku członków klubu podczas jazdy samochodem po nierównościach do złudzenia przypominają to z czym właśnie walczę chciałem zapytać czy pojawiły się jakieś nowe fakty w tej sprawie?

Może jest ktoś kto definitywnie rozwiązał problem nerwowego zachowania kierownicy na nierównościach i chciałby się tą wiedzą podzielić?

 

Kilka szczegółów, które mogą pomóc ocenić problem:

- sprawdzone ciśnienie w oponach i wyważenie kół

- sprawdzona zbieżność

- wymieniłem opony na inne

- zrobiłem kontrolę stanu zawieszenia na stacji diagnostycznej - żadnych luzów nie stwierdzono. Amortyzatory tył mają różnicę 16% a skuteczność tego słabszego wynosi 56%.

 

 

Samochód na prostej drodze jeździ bardzo ładnie, przy połatanej drodze ma skłonności do ciągnięcia kierownicą na boki.

Bardzo dziwnie wg. mnie zachowuje się również w koleinach równoległych - bardzo mocno za nimi podąża. Ma się wrażenie przyciągania a z racji tego, że koleiny są zazwyczaj szersze samochód pływa od prawej do lewej w koleinach.

Uczucie niepewnej kierownicy również występuje w trakcie skręcania na łukach z większą prędkością - mam wrażenie że skręt nie jest płynny w całym zakresie ruchu.

 

 

Będę wdzięczny za pomoc.


  • 0

#18 p-r-e-m-k-o

p-r-e-m-k-o
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive AUT
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:27, 07.08.2018

Odgrzeję kotleta - wielu z was pisze że zbieżność sprawdzona i wszystko było Ok bez podania dokładnych danych z pomiarów.
Tutaj trzeba skupić się na precyzji ustawiania i czy ostatecznie koła przedniej osi były zbieżne czy rozbieżne.
Już ustawienie 0,02-0,04 na stronę czyli koła zbieżne daje ogromna poprawę w prowadzeniu samochodu na wprost - sprawdzone przeze mnie osobiście.
  • 0

#19 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:03, 08.08.2018

Przód w VIII ma być ustawiony na 0. Tył zbieżny. Ogólnie, delikatna zbieżność poprawia prowadzenie na wprost, rozbieżność prowadzenie w zakrętach...
  • 0

#20 AdamPio

AdamPio
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Świdnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 15.09.2018

Witam wszystkich , mam to samo w moim acco zaznaczę jeszcze że mojego accorda dotyka tylko znajomy mechanik z hondy. Też uważam że nerwowe zachowanie kiery na wybojach jest trochę nie tak. Szukając rozwiązania posprawdzałem parę rzeczy . ścieżka diagnostyczna- amory po 80% tył 2% różnicy , przód 0% (jak nowe) , zbieżność komputerowa - diagnosta powiedział że nic nie przestawi bo nie ma takiej potrzeby wszystko ok ( wydruk z kompa gdzieś mam ) .Wymieniłem gumy stabilizatorów i duże tuleje przednich wachaczy ( trzeba dodać że są one bardzo podatne- w sęsie podnosimy autko i uderzamy w koło bądź przekręcamy koło ręcznie a tuleje się uginają) cała reszta brak luzów niby wszystko ok.  Ale. viii ma elektryczne wspomaganie które usztywnia się dopiero przy większych prędkościach , więc jadąc powoli kiera jest raczej lużna i może być podatna na nierówności nie jak w vii hydraulika która cały czas trzyma ciśnienie. dodam jeszcze że ostatnio jeździłem z kolegą jego accordem 2011 zabrałem go na połataną drogę i poprosiłem żeby puścił kierę i to samo z lewej na prawą.... jeszcze jedno czasami jak gdzieś ściąga albo kiera lekko skręca jest coś takiego jak wyznaczanie zera-kalibracja dla kiery nie koniecznie od razu zbieżność - oryginalny program do hondy i ktoś kto to ogarnia mam takiego magika który mi to robił bo oprócz nerwowej kiery miałem taki problem że jadąc prosto( na równej drodze) puszczając kierę lekko skręcała zawsze w prawo i autko znosiło  po kalibracji kiery jest cudnie. Jednakże jeżeli ktoś ogarnie co z tą nerwowością kiery proszę o info na chwilę obecną chyba się pogodziłem z tym . może rzeczywiście to elektryczne wspomaganie tak ma ?


  • 0

#21 Kowal1991

Kowal1991
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:46, 24.10.2018

Ja też bardzo długo jeżdżę z dokładnie takim problemem, tylko u mnoe dodatkowo, regularnie samochod zaczyna ściągać do prawej. Po ustawieniu geometrii, po kilku tysiącach km stopniowo coraz bardziej ściąga. Na koleinach kierownice trzeba mocno trzymać i kontrować, a przy prędkościach autostradowych często mam uczucie jakbym nie miał władzy nad kierownicą. Wymieniłem tuleje wahaczy, gumy stabilizatora, sworzeń wahacza i nie pamiętam czy coś jeszcze, ale każdy mechanik mówi ze zawieszenie mam idealne... Amortyzatory też w normie. Zawieszenie i koła mam oryginalne. Właśnie planuję piątą czy szóstą geometrie i pomyślałem że poszukam na forum jakichś informacji i widzę, że problem jest częsty... Już sam nie wierzę, że kolejna wizyta w serwisie ma sens :) A może zna ktoś jakiegoś speca od takich tematów w Gdańsku?
  • 0

#22 crazy1

crazy1
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Świebodzice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 18.11.2018

Witam, mam problem z Accordem 2008rok , pływam na drodze   ale jak jadę bardzo szybko to mi coś bije tak czuje delikatnie ,  muszę  trzymać dobrze  i mocno kierownicę , byłem u dealer hondy i na stacjach diagnostycznych mówią  ze wszystko dobrze jest , nie wiem co mam robić ,pozdrawiam


  • 0

#23 Kowal1991

Kowal1991
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:16, 11.03.2019

Jakiś czas temu rozwiązał się mój problem ze ściąganiem i pływaniem przy większych prędkościach - tak jak niektórzy z Was pisali, wystarczyło wymienić tuleje przednich wahaczy na oryginalne. Od dłuższego czasu mój accord jeździ bez zarzutu :)
  • 0

#24 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:38, 22.02.2022

u mnie problem jest tylko przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu i to nawet nie do końca w podłogę - chodzi o takie chwilowe uderzenie w pedał gazu żeby auto wyrwało się na sekundę do przodu - wtedy przy puszczonej kierownicy sama ona skręca momentalnie krótki ruch szybko na prawo i lewo i dalej auto jedzie prosto. Objaw ten pojawia się tak jak pisałem tylko przy gwałtownym uderzeniu w pedał gazu. Jeśli przyspiesza się dynamicznie ale jednostajnie bez gwałtownego uderzenie w pedał gazu ten efekt nie występuje.... ktoś wie co może być tego powodem? Jest to trochę irytujące...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, accord wyrywa kierownice, skręcanie kierownicy, ściąganie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq