Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Sprężyny obniżające, a opony, tarcze/klocki oraz kąt pochylenia (Eibach ProKit)

VII sprężyny obniżające kąt pochylenia koła

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:40, 08.02.2017

Czołem,

 

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Acco VII 2.4 Exe, które przez pierwszego właściciela zostało obniżone. Obecnie siedzi na Eibach ProKit. Auto prowadzi się znakomicie, ale jazda po dziurach czy bruku sprawia, że mój kręgosłup wchodzi mi w szyję. W związku z tym zastanawiam się do powrotu do serii. Dodatkowo (nie jestem pewien, muszę to jeszcze zbadać), mam wrażenie że prawe tylne koło jest lekko pochylone. Może to tylko takie wrażenie, a może jakiś skutek uboczny jazdy na tych sprężynach przez ostatnie 5 lat.

 

Zastanawiam się teraz jakie mogą być skutki zmiany sprężyn na te co były oryginalnie (dostałem je razem z samochodem).

1. Czy amortyzatory po jeździe na takich sprężynach nie zużyły się szybciej albo zniekształciły? Możliwe, że po założeniu oryginalnych sprężyn, amorki zaczną szwankować albo okażą się do wymiany?

2. Co z oponami? Możliwe, że nierównomiernie się zużywają. Po założeniu nowych sprężyn i geometrii będę musiał je wymienić czy same się "dotrą"?

3. Co z tarczami/klockami? Ma to jakiś wpływ na ich kąt ścierania bądź stopień zużycia?

 

To chyba tyle z moich obaw.


  • 0

#2 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:45, 08.02.2017

Koło pochylone (tzw. negatyw) to skutek obniżenia auta.
Jazda na sprężynach obniżających na pewno wpłynęła na amorki gdyż nie pracowały one w warunkach do jakich je przeznaczono. Na ori sprężynach odetchną trochę. Po zmianie sprężyn trzeba ustawić ponownie zbieżność. Co do opon to raczej się nie wyrówna bieżnik i mogą stać się głośniejsze.

Edit. Na hamulce nie miało to wpływu

Użytkownik andimax16 edytował ten post 13:47, 08.02.2017

  • 0

#3 Cromsc

Cromsc
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:53, 08.02.2017

andimax16 dzięki. Zbieżność wystarczy? Geometrii nie trzeba? Rozumiem, że po założeniu ori sprężyn, kąt pochylenia kół powinien wrócić do oryginału, tak?


  • 0

#4 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:04, 08.02.2017

Kąt pochylenia powinien wrócić do ori i koło powinno wstać. Oczywiście geometria 😀 do zrobienia i powinno być OK.
Nie wiem jaki stan amorków po obniżeniu został więc i to warto zdjagnozować przy zmianie sprężyn, żeby 2 razy nie robić.
  • 0

#5 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:22, 05.03.2017

Nie ustawisz pochylenia koła na fabrycznym zawieszeniu z obniżoną sprężyną. Nie ma takiego zakresu regulacji. Będzie darło gumy tak czy inaczej od wewnątrz.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sprężyny obniżające, kąt pochylenia koła

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq