Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Trzymanie tylnych hamulców

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#16 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:48, 09.02.2017

Ja mam zrobione, napisałem na wstępie. Teraz kieruje się sugestią że może to od mechanizmu hamulca ręcznego i chce pójść tym tropem, jednak jeśli on ma osobny mechanizm to nic to nie da bo mi trzymają klocki na tarczach, teraz do tego stopnia że po 10km tarcza jest czerwona...

 

Nic nie pisałeś o czyszczeniu.

Wyczyść i zakonserwuj jarzma ( http://allegro.pl/ac...6063590042.html ), u mnie w niektórych miejscach miały po kilka milimetrów nalotu/syfu i to blokowało swobodny ruch klocka.

PS. Daleko mi było do czerwonych tarcz.


  • 0

#17 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 19.02.2017

Koledzy, ręczny wyczyszczony, nasmarowany, nowe tłoczki itd... chodzą bardzo lekko, można wciskać palcami. Mechanik twierdzi że mam tam już laboratorium. Czy ktoś miał podobny przypadek i poszedł o krok dalej? Może pompa nie wraca ciśnienia, może jakiś zawór za to jest odpowiedzialny? Jak to zdiagnozować? Co naprawić lub wymienić? Rozważam wymianę pompy hamulcowej... Czy tylko serwis mnie ratuje?


Dziś zrobiłem ok 140 km i 1/3 klocków tylnych nie ma... Tarcze momentami czerwone, ręce opadają...


  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:24, 19.02.2017

Przewody elastyczne?
Bo jak pęknięty w środku to ciśnienie da ale nie wróci i będzie blokował.
  • 0

#19 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:53, 20.02.2017

Przewody elastyczne?
Bo jak pęknięty w środku to ciśnienie da ale nie wróci i będzie blokował.


Wyglądają ok, jednak warto i tym wątkiem się zainteresować...
  • 0

#20 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 20.02.2017

Ja miałem w preludzie przyblokowane klocki i okazało się, że blokowały się na blaszkach :)


  • 0

#21 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 20.02.2017

Ja miałem w preludzie przyblokowane klocki i okazało się, że blokowały się na blaszkach :)



Wszytko czyszczone i smarowane...
  • 0

#22 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 21.02.2017

Czy to może być moduł ABS? Spotkałem się z taką diagnozą.
  • 0

#23 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 27.02.2017

Wymieniłem przewody tył. Nic nie pomogło. Jako kolejne chciałbym wymienić pompę hamulcową, mogę kupić zwykłą tanią dedykowaną do mojego modelu?
  • 0

#24 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • SkÄ…d:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:46, 27.02.2017

Najczęściej to wina pękniętych gumek i zapieczonych w nich sworzni. Sam wczoraj to rozbierałem.

Nowe gumki,ewentualnie sworznie,przesmarować smarem silikonowym i wszystko powinno śmigać.

Chyba że masz dobre gumy,to samo czyszczenie i smarowanie. Wielu smaruje to smarem miedzianym,ale to błąd,bo smar twardnieje z czasem i pózniej są takie efekty ja u ciebie.

Przy okazji sprawdz jak tłoczki chodzą,czy czasem i one nie są zapieczone.

To prosta i szybka robota,1h powinna Ci wystarczyć na wszystko.


  • 0

#25 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • SkÄ…d:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:51, 27.02.2017

Moze zrob eksperyment, gdy hamulce trzymaja odkrec kolo, pozniej przewod hydrauliczny (wystarczy w sumie odpowietrznik zluzowac), nastepnie sprawdz pokrecajac piasta czy hamulec odpuscil. Jesli tak to usterka w hydraulice, jesli nie to cos z zaciskiem. Mysle ze to ciekawy test i jasno pokaze gdzie szukac usterki.


  • 0

#26 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:42, 28.02.2017

Stawiam na hydraulikę .,bo w innym przypadku to co przeczytałem to czary.
  • 0
                       

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:53, 28.02.2017

jednego nie rozumiem

czyli wszytsko masz nowe tak? wyczyszczone i wysmarowane i cucuÅ› glancuÅ›?

to po caÅ‚ej operacji mechanik nie sprawdza, czy to dziaÅ‚a? 

W sensie podniesione koła zaciąga ręczny i puszcze - sprawdza czy trzyma i czy odpuszcza.

Zapala fure , wciska heblem puszcza i tak kilkakrotnie - sprawdza czy poprawnie blokuje koła, po czym sprawdza czy poprawnie je odblokowuje?

Bez tego to nie opuszczam samochodu w dól po rozbieraniu hebli


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:29, 28.02.2017

jednego nie rozumiem

czyli wszytsko masz nowe tak? wyczyszczone i wysmarowane i cucuÅ› glancuÅ›?

to po caÅ‚ej operacji mechanik nie sprawdza, czy to dziaÅ‚a? 

W sensie podniesione koła zaciąga ręczny i puszcze - sprawdza czy trzyma i czy odpuszcza.

Zapala fure , wciska heblem puszcza i tak kilkakrotnie - sprawdza czy poprawnie blokuje koła, po czym sprawdza czy poprawnie je odblokowuje?

Bez tego to nie opuszczam samochodu w dól po rozbieraniu hebli

 

Tak robił, łącznie już 3 razy. Wszystko co opisuje nie pomogło. Nawet servis tego nie byłby w stanie zdiagnozować bo pytałem. Robili tą samą metodą co kolega mechanik, czyli tłoczki, uszczelki, śruby, łoże klocków itd.. czyszczone, smarowane. Wszystko chodzi bardzo lekko. Wczoraj zostały też wymienione przewody tylne. Teraz jako kolejny krok zostaje tylko wymiana pompy abs, bo sugestie są na nią....


  • 0

#29 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:30, 28.02.2017

a tam też jest jakiś reduktor, który wpuszcza płyn do tylnych hamulców, może to on?


  • 0

#30 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:48, 28.02.2017

czyli jak sprawdzają jest ok, a jak jeździsz to nagle nie ok ?


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq