Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Trzymanie tylnych hamulców

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 07.02.2017

Koledzy, mam problem z lekkim trzymaniem tylnych hamulców, prawe trzyma trochę bardziej niż lewe. Co za tym idzie, grzanie się tarcz i opór przy przetaczaniu auta. Założone są nowe tłoczki, oringi itp. Tłoczek chodzi bardzo lekko, palcem prawie można wcisnąć. Odpowietrzone jest że praktycznie przelano cały nowy płyn. Nie ma żadnych świecących się kontrolek ani błędów w kompie. Kolega mechanik opuszcza ręce... 

 

Gdzie szukać przyczyny? Czy coś nie tak z pompą? Może nie pozwala wrócić ciśnieniu? Proszę o radę i pomoc. 


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:10, 07.02.2017

Problemem w tych zaciskach jest mechanizm recznego. A scislej to os na ktorej zamontowana jest dzwigienka linki hamulcowej. Korozja lubi ja zaatakowac niestety, wtedy reczny nie odbija do konca. Poznac to mozna po nieco wiekszym luzie na dzwigni recznego, nie bierze od samego dolu. Zaciski do ponownej rozbiorki, lacznie z mechanizmem recznego.


  • 0

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 08:50, 08.02.2017

w kombi nie ma mechanizmu ręcznego na zacisku


  • 0

#4 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 08.02.2017

Problemem w tych zaciskach jest mechanizm recznego. A scislej to os na ktorej zamontowana jest dzwigienka linki hamulcowej. Korozja lubi ja zaatakowac niestety, wtedy reczny nie odbija do konca. Poznac to mozna po nieco wiekszym luzie na dzwigni recznego, nie bierze od samego dolu. Zaciski do ponownej rozbiorki, lacznie z mechanizmem recznego.

 

Z ręcznym jest dokładnie tak jak piszesz, wszystko wskazuje na to że źródłem problemu jest to co opisałeś. Jutro auto ponownie będzie u mechanika.


w kombi nie ma mechanizmu ręcznego na zacisku

 

Czy kolega chrishonda dobrze podał źródło problemu, z tym że akurat w moim przypadku ono będzie w bębnie skoro kombi nie posiada mechanizmu ręcznego na zacisku?


  • 0

#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:34, 08.02.2017

to co napisałeś to jedno wyklucza drugie ale  spoko..


  • 0

#6 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 08.02.2017

to co napisałeś to jedno wyklucza drugie ale  spoko..

 

Jak coś w aucie nie gra to człowiek się wysłowić nie potrafi haha :) Grzebiemy jutro w tych hamulcach, mechanizm w kombi będzie w bębnach, tak?


  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:49, 08.02.2017

szczęki masz w bębnach i one odpowiadają za ręczny w trumnie


  • 0

#8 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 08.02.2017

szczęki masz w bębnach i one odpowiadają za ręczny w trumnie

W trumnie ;) OK, dziękuję. Jutro tam będzie grzebane, czyszczone i smarowane...


  • 0

#9 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 08.02.2017

Jeszcze jedno mnie trapi, skoro za ręczny odpowiadają szczęki w bębnach to czy w dobrą stronę idę skoro trzymanie jest na tarczach? To tarcze się grzeją.


  • 0

#10 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 08.02.2017

W VI CH też jest taki problem z ręcznym? Bo czasem zdarzy jej się mocno zazgrzytać przy niskiej prędkości. 

Za pierwszym razem aż się wystraszyłem :)

 

Co najlepsze, zaczęło się po naprawie układu hamulcowego w warsztacie.

Podejrzewam ręczny, dlatego podpinam się z pytaniem...


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#11 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 08.02.2017

Miałem dokładnie tak samo. Kumpel mechanik z ASO H, rozłożył całe tylne hamulce, dokładnie WSZYSTKO oczyścił, przesmarował i poskładał. U mnie klocki nie do końca odbijały, przez syf się blokowały.

Od tego czasu już z dwa lata spokój, ale coś mówił że konstrukcja tych hamulców, wymusza dość częstą konserwację.


  • 0

#12 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 08.02.2017

Miałem dokładnie tak samo. Kumpel mechanik z ASO H, rozłożył całe tylne hamulce, dokładnie WSZYSTKO oczyścił, przesmarował i poskładał. U mnie klocki nie do końca odbijały, przez syf się blokowały.

Od tego czasu już z dwa lata spokój, ale coś mówił że konstrukcja tych hamulców, wymusza dość częstą konserwację.

 

Wiesz, ja mam teraz dylemat czy ręczny ma coś wspólnego z blokowaniem się klocków, skoro ręczny ma swój mechanizm i swoje klocki/tarcze... 


  • 0

#13 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:58, 08.02.2017

Tak naprawdę to o czym napisałem nic Cię nie kosztuje, tylko czas, żadnych części. Spróbuj, u mnie pomogło, 1-1,5 godziny pracy.


  • 0

#14 gt4

gt4
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CDTI Sport
  • KM:167 Speed Buster
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 08.02.2017

Ja mam zrobione, napisałem na wstępie. Teraz kieruje się sugestią że może to od mechanizmu hamulca ręcznego i chce pójść tym tropem, jednak jeśli on ma osobny mechanizm to nic to nie da bo mi trzymają klocki na tarczach, teraz do tego stopnia że po 10km tarcza jest czerwona...

Użytkownik gt4 edytował ten post 22:16, 08.02.2017

  • 0

#15 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:45, 08.02.2017

No tak nie zauwazylem ze to combiak. Opisywalem sedana, VI gen ma takie same zaciski w sedanie. A co do combi jezeli sam zacisk jest sprawny, tlok chodzi luzno, klocki w prowadnicach tez, to moze elastyczny przewod hamulcowy spuchniety w srodku, widzialem juz takie przypadki. Tak czy owak, do rozbiorki i weryfikacji.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq