Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Sonda

VI Sonda Lambda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 05.02.2017

Siemka, mam problem z autkiem odkąd je kupiłem, zapala się check, auto nie chodzi do końca równo jak powinno (nie przyśpiesza płynnie), do tego pali jak czołg. Zrobiłem już większość rzeczy które wyczytałem na forum i nic nie dało, dałem w końcu autko do mechanika sprawdził błędy okazało się że jest błąd egr i sondy lambda przed katem. Wyczyścił mi egr, egr plate, ustawił zawory, sprawdził rozrząd, przepustnicę zmieniałem i było to samo. Check zapala się po jakiś 50km około i teraz pytanko do Was, bo mechanik sprawdzał sondę i mówi że ma dobre parametry, ale może już się kończy czy coś. Z racji że sonda nie jest tania, wolałbym nie kupować jej na marne. Jest jeszcze jakaś inna opcja że wywala check od sondy? Zapomniałem dodać, check od EGR zniknął po czyszczeniu egr plate przez mechanika.

Auto bez lpg 1.8 f18b2 lift 


Użytkownik 0wen edytował ten post 14:02, 05.02.2017

  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:07, 05.02.2017

Jaki numer błędu odczytałeś? Sonda może generować przynajmniej kilka- działanie poza zakresem, uszkodzona grzałka, mieszanka zbyt uboga/bogata...
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 05.02.2017

Wlasnie nie pamiętam co mechanik mowil. Ale jak zrobie zworke to mruga 7 wolnych.
  • 0

#4 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:48, 05.02.2017

Hmmm, 7 wolnych (70) to problem z automatyczną skrzynią biegów 😄. Na pewno dobrze odczytujwsz? 7 szybkich to czujnik położenia przepustnicy. A może to po prostu błąd numer 1 tylko powtarzany i po 7 razach przestajesz go dalej obserwować a on by sobie tak migał dalej?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#5 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 05.02.2017

Tak to wygląda. Też się zdziwiłem że to sonda po podłączeniu pod kompa, bo myślałem że to czujnik przepustnicy, nawet kupiłem nową od Wolka :P


  • 0

#6 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:24, 05.02.2017

Tu masz 61 a nie 70. I faktycznie problem z pierwszą sondą. Do sprawdzenia czy wszystko ok z połączeniami elektrycznymi między kostką sondy a ECU. Niestety to może oznaczać, że jest źle dobierany skład mieszanki i sonda pokazuje prawidłowo, że silnik jest zalewany albo pracuje na ubogo. Przydałaby się analiza spalin jakimś diagnoskopem. Drugi błąd to 80 i faktycznie oznacza problem z obwodem EGR. Ale to rozumiem rozwiązałeś.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#7 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 05.02.2017

Tak, ten 80 już nie mruga. No tak mi się coś zdawało że ten ostatni to za krótko mryga xD. Co może jeszcze powodować złą mieszankę? Bo skoro mechanik mówił że sonda ma dobre parametry to może lepiej spróbować jeszcze na razie ogarnąć silnik a nie od razu wymieniać sondę. 


  • 0

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:46, 05.02.2017

Sprawdzić jakość połączeń elektrycznych między kostką sondy a ECU. Najlepiej byłoby podmienić sondę na taką 1000% sprawną i zobaczyć czy jest różnica.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#9 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:24, 06.02.2017

Nie mam możliwości zmiany sondy na inna, tylko nową. Na początek myślałem żeby zmienić świece i kable bo i tak będę musiał. A czy map sensor mógłby też powodować takie objawy?


  • 0

#10 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:47, 08.02.2017

Up. Panowie szukać dziury w całym czy po prostu wymienic sonde bo marne szanse że to cos innego?
  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:05, 08.02.2017

Sprawdź połączenia w kostce sondy i czy nie ma zwarcia/przerwy w jej obwodzie. Zwykły multimetr wystarczy. Jak jest ok to wymieniaj sondę.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 Daniel.1

Daniel.1
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 08.02.2017

Mialem dwa błedy 045 02 korekcja mieszanki za uboga,a drugi 061 10 lambda RZ1 czujnik ( wadliwe sterowanie). Mechanik Twierdzil ze parametry sondy sa dobre wiec sonda jest sprawna a na forum wyczytalem ze na postoju sonda nie pokaże nieprawidłowosci tylko w czasie jazdy. Sonde zmienilem, problemu się pozbylem
  • 0

#13 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 08.02.2017

Dzięki panowie, tez na postoju auto chodzi rowno dopiero po 60km zapala sie check. Więc tak jak mówisz parametry może mieć dobre ale nie cały czas. Kupię sonde na dniach i napiszę jaki efekt.
  • 0

#14 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:31, 09.02.2017

Podepne się. Dostałem dziś sondę 4 zylowa do Hondy,ale nie wiemy od jakiej. Podłączyłem ja i po dwóch kilometrach wywala check. Po podłączeniu Elma wykazuje błąd "czujnik tlenu niskie napięcie"
Zauważyłem że u mnie w kostce od sondy są przewody podłączone tak że dwa białe są na dole i dwa kolorowe u góry.
A w tej sondzie zdobycznej mam dwa białe po przekątnej i kolorowe również. Może to mieć znaczenie że nie tak idą kabelki i nie daje odpowiedniego napięcia tam gdzie trzeba ?
  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:38, 09.02.2017

Dwa przewody tego samego koloru to jest grzałka i po obu stronach kostki muszą być podłączone do siebie, sygnał i masę musisz już sam wyczaić.

 

Ale jeżeli ta sonda jest od 2.0 F20B6 to nie będzie pracować w 1.8/2.2/2.3 ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 22:39, 09.02.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Sonda Lambda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq