Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szybko brudzący się płyn sprzęgła, po 100km

VIII płyn czarny płyn sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 02.02.2017

Cześć, mam problem z płynem sprzęgła, sprzęgło wymieniałem ok 2tyś km temu, przed wymianą sprzęgła jakieś 4 miesiące wcześniej wymieniany był płyn. Przy wymianie sprzęgła mechanik mówił że płyn był czarny jak smoła, po wymianie sprzegła zrobiłem jakieś 2 tyś km, płyn znów ciemny, a biegi zaczęły ciężej wchodzić, wymienił więc płyn ponownie. Przejechałem ok 100km, zaglądam do zbiorniczka, a płyn znów ciemny. Mechanik mówi, że przecieków nigdzie nie ma. Jak myślicie, wymienić wysprzeglik i powinno być okej, czy może macie jakiś inny pomysł? Dodam, że najbardziej odczuwam przy 3 i 4 biegu że wchodzi ciężej. Czuć opór, a następnie wbicie biegu.


  • 0

#2 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:30, 02.02.2017

Kolorem bym się nie przejmował.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2691 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 36
Super

Napisano 15:49, 02.02.2017

Trzpień pompy od strony grodzi nie jest nasmarowany jakimś "szuwaksem"?

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#4 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 02.02.2017

Przejadę w najbliższy weekend jakieś kolejne 350km, zobaczymy czy znów zaczną ciężej wchodzić biegi.


  • 0

#5 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1757 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:16, 02.02.2017

Troche dziwne, u mnie ostatnio serwis wymienial plyn hamulcowy i plyn do sprzegla 3 lata temu. We wtorek jestem umowiony na serwis, gdzie m.in beda wymieniane te plyny. Smialo moge powiedziec, ze stan wizualny plynu po 3 latach jazdy jak nowy.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1700 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 21
Super

Napisano 18:01, 02.02.2017

Może nie jak nowy, z wiekiem lekko i powoli ciemnieje ale na pewno nie robi się szybko czarny.

Jaki ten płyn - mam nadzieję, że nie zostało nalane coś agresywnego w stylu DOT5.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:03, 02.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 02.02.2017

Poprzednio wlewany był dot 4 teraz tez przypominałem że tylko nie dot 5. Myslałem że może coś jest nieszczelnie, a jak zaciąga powietrze to coś się może z tym płynem dziać, ale jest sucho. A powiedzcie koledzy, 3 i 4 bieg wchodzi wam tak samo lekko jak np 1,2,5,6, czy troszke ciężej?


  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1700 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 21
Super

Napisano 19:01, 02.02.2017

Płyn ciemnieje jak nabiera wody ale nawet wtedy nie będzie się robić czarny i w takim tempie.
Myślę, że coś go zanieczyszcza w pompie lub wysprzęgliku ale nie mam pojęcia co. Tak jakby ktoś jakiegoś smaru gdzieś napchał który się stopniowo dostaje do płynu.
Uszczelki się raczej nie rozpuszczają bo dawno cały układ by już nie działał.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:02, 02.02.2017

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 10.02.2017

Po kolejnym przepłukaniu układu i zrobieniu ok 500 km, płyn nareszcie jest czysty (w sumie 3 płukania), ale biegi nadal nie wchodzą jak powinny. Sprzęgło jest nowe, oryginalne, zakładam że założone okej. I teraz sprawa wysprzęglika, chciałem wymienić, ale... no właśnie, podobno zamiennika nie ma, oryginalny nowy kosztuje 700zł, używek w internecie na tę chwilę nie widzę. Jeśli byłbym pewien że po wydaniu tych 700zł biegi będą wchodziły jak w masełko to bym pewnie się nie wahał. Z tego co czytałem na forum, można wysprzęglik rozebrać i wyczyścić, być może tłoczek nie dochodzi do końca? Jak myślicie? W ogóle można go rozebrać? Dziwna sprawa, żeby nie było zamiennika. Jeśli płyn tak mocno się brudził to może tylko jest jakiś brud w nim i nie chodzi jak należy.


Użytkownik mmzz23 edytował ten post 11:40, 10.02.2017

  • 0

#10 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:24, 10.02.2017

No to jeszcze raz.
Wysprzęglik ma prostą budowę. Tłok, a na nim guma zapewniająca szczelność, trzpień i osłona trzpienia. Jeżeli wysprzęglik nie trzyma ciśnienia, zawsze ale to zawsze jest wyciek. Zużywa się gumka, ale też wyciera się korpus. Tym samym regeneracja wysprzęglika poprzez wymianę samej gumki często jest bezkuteczna.
Pompa sprzęgła często ma dwie sekcje i tylne uszczelnienie. Tak więc może być niesprawna, przepuszczać ciśnienie bez widocznych wycieków. Pedał będzie wpadał w podłogę, ale jest to objaw końcowy.
Na równym podłożu wciśnij sprzęgło wbij jedynkę i czekaj ze dwie minuty. Jeżeli samochód zacznie pełznąć oznacza to niesprawność hydraulicznego system sterowania sprzęgłem. Płyn jest niesciśliwy musi się gdzieś podziać.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:10, 10.02.2017

Sprawdziłem, takiego objawu nie ma, żeby po 2-3 min auto się pełzało. Na wyłączonym silniku raczej biegi wchodzą gładko. Jak jeżdżę to generalnie 3 i 4 wchodzi ciężej niż inne, czuć taki przeskok i wbicie, czasem tylko  zdąży się, że redukując z 4 na 3 wejdzie gładko. Dodatkowo, ale stosunkowo rzadko jak chce wbić 1 lub wsteczny  to muszę cofnąć i jeszcze raz bo nie chce wejść.


  • 0

#12 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:22, 10.02.2017

No więc odpuść pompę i wysprzęglik. Co nie znaczy że sprzęgło delikatnie nie ciągnie. Z jakiej wysokości pedału sprzęgła auto zaczyna jechać. Jeżeli nie wierzysz swoim odczuciom, poprostu zmierz przymiarem.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#13 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:14, 10.02.2017

Chodzi ci o cm od podłogi? Norlanie pedał ma jakies 5-6cm do podlogi jak wcisne, puszczam i przy 7-8cm zaczyna jechać. Po jakiś 2cm.


  • 0

#14 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:21, 10.02.2017

Czyli bierze z dołu?
8cm pełny skok, bierze po 2cm?


Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 mmzz23

mmzz23
  • Klubowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 10.02.2017

Tak po 2 cm zaczyna brać, pełny nie sprawdziłem, ale ogólnie jest dość takie agresywne, jak wsiądzie ktoś obcy to przy pierwszym ruszeniu bardzo gwałtownie rusza.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, płyn, czarny płyn, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq