Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

zamienione prowadnice tylnych zacisków VIII gen

VIII hamulce zacisk tył prowadnice

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 14:20, 04.08.2020

lajsta
Jest to przecież oznaczone inaczej. Co Ci mówią numery 5 i 6? 6 jest połączone z ramką o linii przerywanej. W jej środku są piny na lewe koło i piny na prawe objęte dodatkową ramką o linii ciągłej. Jak dla mnie logiczne.

Co do położenia pinów lewa-prawa strona...
Na schemacie pokazane jest jedno jarzmo - lewe. I położenie pinów jest narysowane względem niego, bo prawe jarzmo jest jego odbiciem jakby w symetrii osiowej.
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#17 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:34, 04.08.2020

Blokowanie zacisku to korozja tłoczka a nie prowadnice, zakładać zaciski boscha z crv III i po problemie. Ja  trzeci  sezon śmigam na zaciskach z crv i obsługa hamulców polega na smarowaniu prowadnic.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#18 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 11:49, 05.08.2020

Gdy piny nie są na swoich miejscach, czyli założone odwrotnie, to też będzie się hebel grzał. Wiem to z autopsji ;)
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#19 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:29, 11.08.2020

lajsta
Jest to przecież oznaczone inaczej. Co Ci mówią numery 5 i 6? 6 jest połączone z ramką o linii przerywanej. W jej środku są piny na lewe koło i piny na prawe objęte dodatkową ramką o linii ciągłej. Jak dla mnie logiczne.

Wybacz, ale będę drążył, bo chodzi o to aby wyjaśnić jednoznacznie. Owszem - 6 jest połączone z ramką przerywana ale dotyczy to również cyfry 5. Zresztą 1 i 4 też są połączone z taką ramką i to o niczym nie świadczy. Poza tym zauważ, że w specyfikacji RHD piny występują w zasadzie po 4 razy PIN A (2x9 i 2x24) i PIN B (2x13 i 2x25) choć o tych samych nr OEM co wskazuję, że w tym modelu stosowano dwa sposoby umieszczania pinu A. Gdyby było tak jak mówisz, to uważam, że pozycje 24 i 25 byłyby oznaczone jako R lub L. A już inaczej jest to pokazane na hondapartsnow.com gdzie pin A z frezem występuje na dole jarzma.
Wg mnie w tym modelu z jakiegoś powodu piny z frezem umieszczano raz na górze a innym razem na dole jarzma, ale nie mam pojęcia dlaczego.
Ale może po prostu stary już jestem i nie kumam
9d1d5b5e716110156d1c34baf73f572a.jpg

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
ca3a7e5599508641c3474ddc2636ab52.jpg

Użytkownik lajsta edytował ten post 08:47, 11.08.2020

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#20 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 20:35, 11.08.2020

Dotyczy to cyfry 5, ale z pinami w ramkach o linii ciągłej. Tak są przedstawione dwa warianty na jednym rysunku.

24 i 25 nie mają oznaczenia R lub L bo one dotyczą wariantu 5. A ten jest oznaczony jako R.

Masz rację, na rysunkach które pokazałeś jest przedstawione ułożenie pinów odwrotnie... Ale co jeszcze zauważyłem... Na pierwszym rysunku tłoczek jest wkręcany (czyli zacisk z mechanizmem ręcznego - tarcza), a na rysunku z japanparts.ru jest niewkręcany tłoczek chyba, co by świadczyło, że to tarczobęben? Mimo, że to dotyczy R20... Czy na pewno te rysunki dotyczą tej samej wersji hamulca?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#21 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:13, 11.08.2020

Odszukałem go po nr OEM Pinu A. Gdyby to był tarczobęben to na rysunku byłyby szczęki. Zresztą spójrz na schematy wersji LHD i RHD i tam np. w wersji Comfort występują w ogóle dwa rodzaje tylnych hamulców, ale w wersji Elegance i Executive już tylko jeden. Z tym, że wersja 2 nie ma wkręcanych tłoczków (brak rowków). Istny kosmos. Ale i tak największą zagadka to ułożenie tych pinów. Patrząc jednak na schemat z hondapartsnow odnoszę wrażenie, że jest on jakiś dziwny, jakby w lustrzanym odbiciu, chyba, że tam zaciski mocowane są przed tarczą a nie za nią bo nie pasuje mi ułożenie zacisku względem strzałki FR.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
8a489cd60b6497ea5392e070834e1a81.jpg

Użytkownik lajsta edytował ten post 22:39, 11.08.2020

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#22 Cocomore1

Cocomore1
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Es
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 20.11.2020

Panowie i co w końcu wiadomo co z tymi pinami? Bo miałem ostatnio dziwny przypadek z lewym tylnym kołem, klocek przytrzymał i zaczęło grzać, dobrze ,że to był krótki odcinek, to nie zjadło klocka i przegrzało tarczy
  • 0

#23 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:41, 20.11.2020

Jak zaczęło ci grzać po jakimś czasie a nie rozbierałeś zacisku to przecież piny ci się nie przestawiły same, korozja tłoczka, tak brzmi odpowiedź.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#24 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:13, 30.06.2021

Moje prowadniczki wyglądały tak jak na zdjęciu. Potem je wyczyściłem i nie pamiętam jak je zamontowałem. Dzisiaj żona zrobiła 190 km.i jak wróciła tylne koło od strony pasażera było wyraźnie bardziej nagrzane od pozostałych.Wszystkie były gorące ale upał dawał się we znaki miejscami było 32 °C. Z tego co tu przeczytałem jeśli założyłem je odwrotnie może to być przyczyną grzania.W sobotę rozkręcę zacisk i sprawdzę. Załączony plik  20210612_140702.jpg   91,33 KB   17 Ilość pobrańZałączony plik  20210612_142701.jpg   77,69 KB   15 Ilość pobrań

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 Paulo.

Paulo.
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Podlasie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Nav
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:14, 11.07.2021

Moje prowadniczki wyglądały tak jak na zdjęciu. Potem je wyczyściłem i nie pamiętam jak je zamontowałem. Dzisiaj żona zrobiła 190 km.i jak wróciła tylne koło od strony pasażera było wyraźnie bardziej nagrzane od pozostałych.Wszystkie były gorące ale upał dawał się we znaki miejscami było 32 °C. Z tego co tu przeczytałem jeśli założyłem je odwrotnie może to być przyczyną grzania.W sobotę rozkręcę zacisk i sprawdzę. attachicon.gif20210612_140702.jpgattachicon.gif20210612_142701.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Jak tam efekty? 


  • 0

#26 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 11.07.2021

Jak tam efekty?

Nie rozkręcałem żona nie zgłaszała żadnych problemów kiedyś jak wróciła z pracy to sprawdzałem ręką i temp. była ok. może klocki się dotarły i jest spokój. A wiem na pewno że na postoju nic auta nie trzyma bo lekko można go ruszyć .Na razie odpuściłem temat.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#27 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:40, 24.07.2021

Dzisiaj po przejechaniu 40 km. zauważyłem że koło tylne od strony pasażera jest wyraźnie cieplejsze niż to po drugiej stronie. Wkurzony rozebrałem kolo i pin frezowany był na dole zacisku. Teraz założyłem go na górę. Jutro się przejdę 20 km.i zobaczę jaki efekt da ta zamiana. Może przyczyną grzania jest że klocki lekko ale to naprawdę delikatnie ocierają o tarczę. Zakręciłem kołem na podnośniku kręciło się bez żadnego oporu tylko jak pochyliłem głowę w dół to słychać że klocki lekko trą.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#28 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:01, 26.07.2021

To na pewno korozja wewnątrz zacisku, przerabiałem to i przełożenie prowadnic nic nie da, tylko regeneracja.


  • 0

#29 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:03, 26.07.2021

Wiecie chyba Kulawy miał rację pisząc na początku wątku że zamienione miejscami prowadniczki mogą powodować grzanie tarczy.W sobotę przełożyłem miejscami i od dwóch dni jest spokój oba tylne koła są jednakowo ciepłe po jeździe. Nawet przegoniłem Hondę 160 km./h przez jakieś 30 km.i temp. tylnych kół była taka sama. Mam nadzieje że problem nie powróci szybko jeśli tak to zacisk pójdzie do regeneracji.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, hamulce, zacisk, tył, prowadnice

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq